Zijn jullie compleet qua kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Tuttebella, 17 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ja. Wij twijfelden tussen 1 en 2 kinderen. Ik ben onverwachts zwanger geworden van de derde en daarna heeft mijn man gelijk een afspraak gemaakt bij het ziekenhuis. De jongste is een geweldig kind, maar als er op die manier een vierde was gekomen, was ik echt gek geworden.

Filifjonka vindt dit leuk.
  2. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Super leuk! Veel plezier :D

Tuttebella vindt dit leuk.
  3. 1548

1548 Niet meer actief

Wij hebben er 3.. En het is goed zo, het voelt compleet als gezin.

Af en toe denk ik aan een 4e maar mijn man is gesteriliseerd dus die ziet mij aankomen :roflmao:..

4. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    Ik heb altijd gezegd dat ik er 3 wilde maar partner vind 2 eerst wel genoeg.

Ik heb in ieder geval wel een grote wens voor een 3e :D

Mammie79 vindt dit leuk.
  5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik wilde er altijd 4.
    Het zijn er 2 geworden, had er graag nog meer gewild maar na een missed abortion en vlak daarna een vroege miskraam ben ik er wel een beetje klaar mee. Het leeftijdsverschil wordt ook steeds maar groter.

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.813
    9.319
    113
    Gelderland
    Wij hebben er twee en we willen er dolgraag drie of meer. Helaas wil het allemaal niet vlotten :(
    Gelukkig ben ik nog jong en we hebben voorlopig nog wel even de tijd.

7. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hier ook 34, zoon van 10 dochter van 2, en helemaal klaar. Vond de overeenkomst wel toevallig en grappig.

8. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Hier is het na nr 3 klaar! Ik hoop ook echt dat het compleet blijft voelen!

Ze zijn er alle 3 niet zonder medische hulp gekomen dus we hebben al zo veel geluk gehad dat we tevreden (moeten) zijn.

Maar als we meer geld zouden hebben en ik dan een periode niet zou hoeven te werken zou ik wel open staan voor een 4e denk ik.

9. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Nou inderdaad toevallig! :cool:
    Ook dat leeftijdsverschil tussen de kids en op 'latere' leeftijd een 2e kindje gekregen. :p

DastyQueen vindt dit leuk.
  10. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Mijn man vindt dat we compleet zijn.

Ik denk dat we compleet zijn, maar mijn hart en hoofd zitten helaas nog niet op hetzelfde niveau.

11. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

En hoe wist je dat dan? Ja, ik wil geen zwangerschap meer en geen baby meer. Is puur een gevoel.
    Hoeveel kindjes heb je en wilde je dat vroeger ook al? 1 en wilde er vroeger ook 1.
    Waarom hebben jullie voor dit aantal ‘gekozen’? Omdat ik er niet meer wil :D

Liekje81 vindt dit leuk.
  12. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Heerlijk toch als dat zo duidelijk is én je de buit al binnen hebt?

Blijdorp vindt dit leuk.
  13. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ja, ik vind het heel erg fijn! Duurde even voor de buit binnen was en kostte een beetje moeite (pcos) maar ze is de geweldigste beloning die ik me kan bedenken.

14. auroraa

auroraa Niet meer actief

Ik stelde me een gezin met 3 kinderen voor. Het zijn er nu 2. In mijn hart is nog plek voor 1 laatste kindje, ik zou het nog 1x mee willen maken allemaal. Maar ik weet niet of ik het nog trek om wéér minstens 2 jaar gebroken nachten te hebben en wéér een ze er opstandige peuter. Mijn verstand zegt iets anders dan mijn hart.

15. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Aan de ene kant wil ik het nog wel eens een keer meemaken. De zwangerschap (waarbij ik bij de laatste niet genoten heb ivm ernstige vermoeidheid en bekkeninstabiliteit) en de bevalling, de eerste keer je kindje zien. Wauw! Maar aan de andere kant... de hele babytijd, de slapeloze nachten. Borstvoeding, kolven (tsja, want daar sta ik nou eenmaal achter) zien we niet meer zo zitten. We vinden het heerlijk dat onze zoon en dochter nu wat groter zijn (dl is 4 en zl is 1.5) en we onze vrijheid weer terug krijgen. Dus nee...we gaan dat niet nog een keer over doen, ondanks dat er in mn achterhoofd een stemmetje zegt dat ik het nóg een keer wil meemaken het prille begin.

16. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    In mijn hart wil ik er nog wel 10..

Maar helaas ga ik dat geestelijk en lichamelijk niet aankunnen (chronisch ziek, restverschijnselen ptss) dus gedwongen compleet

17. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Ik wilde vroeger een groot gezin, maar na het moeizaam zwanger worden, een zwangerschap/bevalling die niet vlekkeloos verliep en een PND voelt het voorlopig compleet.

18. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik voel me nu compleet voor zover het kan.
    We liggen in scheiding, ik had heeeel graag nog een 2e kindje gekregen maar nadat onze 1e werd geboren ging het steeds slechter dus nooit geprobeerd.
    Voor nu zijn we voorlopig met zijn 2en en daar maken we het beste van.
    Het doet me regelmatig zeer verdriet dat ik hem niet een broertje of zusje kan geven, en dat ik niet nog het zwanger zijn mag mee maken. Zeg nooit nooit maar voor nu zijn we compleet

19. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Ik heb altijd een gezin van 3 gewild.
    We hebben geen makkelijke baby's en de oudste van 2,5 slaapt ook nog steeds niet door. M'n man vind 2 genoeg, ik wil ondanks alle gebroken nachten toch nog heel graag een 3e. Dus hoop dat die er nog een keer mag komen

20. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Hier hetzelfde, nu al een jaar ellende vd jongste. En mijn kinderen zijn nogal eh bijzonder en druk. Rationeel is 2 beter maar ik vind het voor later zo’n klein mini gezin...

Emsy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina