Zijn jullie compleet qua kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Tuttebella, 17 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Mijn man en ik hebben altijd gezegd dat we twee kindjes zouden willen, als alles zou lukken.

    We hebben nu 2 kindjes en het voelt ook echt compleet. Mijn zoontje heeft een wat heftige eerste paar maanden gehad, met heel veel (lees: HEEEEUL veel) huilen. Moedeloos en verdrietig werden we ervan.
    Hij is net 1 geworden en zo ontzettend lief en knuffelig en vrolijk. We genieten echt zo!
    En toch vind ik het ergens jammer dat ik niet meer zwanger ga raken. Geen dikke buik, geen pasgeboren blote baby op je buik, geen babygeur, geen hummeltje die bij je in slaap valt.. maar ik denk dat dat er ook een beetje bij hoort. Dat ga je natuurlijk missen na elke ‘laatste’ baby.
    Want ik zie ons echt niet een gezin met 3 kinderen hebben. Het is echt goed zo.

    @Tuttebella wel super leuk dat jullie voor een 5e gaan. Wordt er vast weer één met zo’n prachtige naam ;) :)
     
  2. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    #162 Donutlover, 27 okt 2018
    Laatst bewerkt: 27 okt 2018
    Ik dacht altijd van wel.. en misschien is dat ook wel zo en spelen hormonen en de hele situatie wel een rol hierin.
    Maar we hebben zo niet genoten het afgelopen jaar door alle onzekerheid met onze jongste, onderzoeken en ga zo maar door.
    Natuurlijk ook heus ergens wel hoor haha maar lastig uit te leggen.

    Voor me gevoel zijn we niet compleet, heel weird want ik dacht een jaar terug van wel.
    Als ik de keuze kon maken zou ik er heel graag een 4e bij willen, maar helaas gaat dat niet.
    En als het wel kon zouden er ook genoeg twijfels zijn haha. De drukte.. ruimte.. nog minder tijd voor jezelf. Als ik nou een fulltime nanny had ofzo zodat je zelf iets meer ruimte hebt misschien maar dat zit er niet in :p
    Hopelijk krijg ik ook gauw het gevoel van compleet zijn haha :rolleyes:
     
  3. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Vanaf het moment dat ik zwanger probeerden te worden hadden wij het idee; we willen heel graag één kindje en daar houden we het bij. De zwangerschap en de bevalling heb ik daarom ook heel bewust op die manier beleefd, wetende dat ik dit waarschijnlijk maar één keer mee ga maken.

    Na de bevalling voelde ik me ook direct compleet!

    Zeg nooit nooit maar op dit moment voelen wij ons dus 100% compleet.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  4. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ja wij zijn zeker compleet. Na onze oudste dachten we vaak aan 3 kinderen maar na de 2de wisten we zeker dat het goed was zo.
    Een ppd hielp daar ook aan mee. Ik zou nooit meer zwanger willen worden of voor een baby willen zorgen.
     
  5. schorpioen79

    schorpioen79 Fanatiek lid

    16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb altijd 3 kinderen gewild. Maar dolblij met de 2 die we hebben. Bij ons ging het niet allemaal vanzelf.
    In mijn hart is er nog plek voor 1, maar mijn verstand zegt nee.
    De eerste 1,5 jaar met de jongste was best pittig, qua gezondheid en slapen.
    We gaan zoiezo de mmm niet in.
    Als het spontaan gebeurt is het van harte welkom, maar we genieten ook van de tijd die we nu hebben.
     
  6. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    #166 a2cmieux, 31 okt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 okt 2018
    Nee ik voel me nog niet compleet qua kinderen, helaas.

    Ik ben een alleenstaande moeder van een intussen peuter. Met zijn vader had ik een lat-relatie en daaruit is mijn zoon ontstaan. We hebben nooit samen gewoond en ik doe de zorg rondom mijn zoon grotendeels alleen. Ze zien elkaar wel af en toe, maar dat is alles.

    Ik merk dat er bij nog steeds een kinderwens is, maar ik heb ook besloten dat ik niet alleen nog een kindje ga krijgen. Ik kan de zorg voor mijn zoon goed aan, maar ik heb na zijn geboorte ook een angststoornis ontwikkeld en daarom lijkt het mij niet verstandig om ook nog alleen voor een tweede te gaan. (Ben wel nog steeds in therapie, dus wordt aan gewerkt). Liefst zou ik natuurlijk een leuke partner leren kennen, maar ja dan heb je natuurlijk wel een klik nodig met ons beide.

    Lang verhaal kort gemaakt. Ik heb nog steeds een grote kinderwens maar die gaat voorlopig niet in vervulling.

    Ik heb trouwens altijd veel kinderen geweld, zo ongeveer 5 ofzo, maar gezien mijn leeftijd denk ik niet dat er nog 4 kindjes bij zullen komen.
     
  7. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Ja en nee. Dolgelukkig met mijn dochter en we hebben ons erbij neergelegd dat ze alleen is, maar het doet wel pijn als ze zegt dat ze zo graag een zusje had willen hebben.
     
    wishfulthinking, xElles en IT234 vinden dit leuk.
  8. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Ik had heel graag een derde kindje gewild, maar mijn man wil niet meer na de 2e die een 'slechte' start heeft gehad wb groeu, huilen en slapen.
     
  9. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik gaf een ‘Leuk’, maar op dit soort momenten mis ik een knuffel/respect knopje. Want leuk is anders...
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  10. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Herkenbaar.... inmiddels is mijn dochter 10 en heeft ze zich er een soort van bij neergelegd. Al roept ze soms nog wel eens dat we best “gewoon” een pleeg of adoptie kindje kunnen “nemen.
     
  11. koek

    koek Actief lid

    23 mrt 2012
    308
    37
    28
    NULL
    NULL
    nee, wij voelen ons niet compleet, ik "verlang" nog best naar een derde. Tegelijkertijd durf ik niet nog een keer een zwangerschap en de baby tijd aan. Het voelt als een keuze tussen hoofd en hart. Het hoofd heeft gewonnen maar ik vind het accepteren niet altijd makkelijk.
     
  12. Maiasaurus

    Maiasaurus Niet meer actief

    Ik heb mijn zoon heel jong gekregen. Hij heeft een vorm van autisme en ik heb na zijn vierde psychoses ontwikkeld. Hierdoor vind ik dat ik genoeg uitdagingen heb en zou geen tweede kind meer nemen. Ik vind het ook echt mooi genoeg om het 1 keer mee te maken en ben erg blij met een zoon en niet een dochter.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  13. Lilium

    Lilium Niet meer actief

    Ik ben er nog niet over uit.
    De babytijd van mijn zoon was niet leuk; rot relatie, kind laat ontdekte kma en zelf flink overspannen geraakt. Toen hij ruim 1 jaar (en 3 mdn) was alleenstaand geworden. Ook dat eerste jaar was erg zwaar, waardoor ik de 2 meest verrotte jaren van tot nu toe, toen heb gehad.
    Dat icm dat ik het nu zoon 3 is echt steeds leuker ga vinden en uitkijk naar de tijd dat hij nog wat ouder is, is voor mij de reden om geen kind meer te willen.

    Echter.. stiekem weet ik ook dat die babytijd anders kan zijn en ben ik daar wel benieuwd naar.

    Ik zit nu op 80% klaar en 20% nog nieuwsgierig naar een tweede kind.
     
  14. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ik wilde altijd maar 1 kind, maar nu we 1 kind hebben fantaseer ik vaak over een groot gezin. Het kan echter niet, man en ik zijn nu al half overspannen :p
    Maar het had me leuk geleken. Ik mis het 'gewone' ouderschap over een kind/meerdere kinderen die wel kunnen praten, die je vooruit ziet gaan, etc. Maar ik ben inmiddels alweer 34, denk niet dat het er nog van komt.
     
  15. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.361
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik denk dat wij na dit kindje compleet zijn, maar ik ben nog maar 23 en weet niet wat de toekomst zal brengen.
     
  16. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Mag ik vragen hoe jij daar mee omgaat tegenover je dochter?
    Die van mij begint er steeds vaker over dat ze een broertje of zusje wilt..
    Weet eigenlijk niet zo goed hoe daarop te reageren..
     
  17. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja wij zijn compleet, beide altijd gezegd dat we graag 2 kindjes zouden willen.
    Mijn partner zei ooit 4 maar dat vind ik veel te veel. En 3 geen optie. ( ik ben 1 vd 3 en er viel en valt nogsteeds altijd 1 iemand buiten de boot )
     
  18. Niennientje

    Niennientje Niet meer actief

    Voor nu denk ik zeker dat we compleet zijn.
    We hadden een wens voor drie kinderen, maar doordat ik de laatste zwangerschap HG had en een flinke PPD met opname en alles blijft het hier bij.
    Toch blijft er wel een klein deurtje open voor over wat aantal jaren. Ik ben nog maar 25 dus geen tijdsdruk.
     
  19. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.011
    17.032
    113
    Vrouw
    Mijn partner wilde maar 1 kind, Ik wilde dolgraag nog een 2e. Na veel wikken en wegen besloten om nog voor een 2e te gaan :) zo zal het compleet zijn (als het ons gegund is)
     
  20. Ballyss

    Ballyss Bekend lid

    18 aug 2018
    508
    598
    93
    Vrouw
    Wij hebben nu 1 kind, ik heb er altijd maar 1 gewilt maar nu hij er is vind ik het zo ontzettend leuk dat ik twijfel voor een tweede, man zou heel graag een tweede willen.

    Helaas is man ernstig ziek geworden, door de behandeling kan hij zeer waarschijnlijk geen kindjes meer maken en is de kans dat hij er over een paar jaar niet meer is erg groot:(. En dat wil ik een kindje niet laten meemaken.. terwijl ik soms dan ook denk, dan heeft zl tenminste nog een brusje om het leed mee te delen.
    Ik weet het gewoon niet, voor nu focussen we ons maar op onze zoon en op het beter worden van mijn man, ik ben nog jong dus wie weet wat de toekomst brengt
     

Deel Deze Pagina