Zijn jullie een honden- of kattenmens?

Discussie in 'De lounge' gestart door MLkids, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ben jij een hond- of kattenmens?

1. Hond

2. Kat

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. nenny

nenny Actief lid

9 jan 2008
    215
    0
    16
    student
    enkhuizen
    ik heb 3 katten hier in huis rondlopen, 1 kater en 2 poezen.
    het zien 3 heel aanhankelijke beestjes maar ook redelijk op zichzelf dus niet tot vervelens aan toe een ook niet dat zo op zichzelf dat je je afvraagt waarom je in godsnaam aan een kat begonnen bent.
    ze komen regelmatig voor een knuffel en een aai over hun bol en voelen peilloos aan wanneer ze even niet moeten zeuren. :)

omdat ik 2 jonge poezen heb hebben een aantal van mijn spullen het niet overleefd omdat ze momenteel in een soort van puber fase zitten waar ze regelmatig een kolder in hun kop hebben en er eentje van ellende in mijn vitrages klom en daarbij zijn er wat spulletjes van de vensterbank gevallen. maar ik denk dat elke huisdier wel wat kapot maakt, een hond zal dan niet je vitrages in klimmen maar kan bijv wel je tafelpoten kapot kauwen dat is iets wat je weet voor je aan huisdieren begint, wil je het op safe spelen moet je een goudvis kopen :p

sproeien hebben mijn katten nooit gedaan, we hebben ze allemaal ruim op tijd laten helpen en eentje moest met spoed omdat die een baarmoeder ontsteking had gekregen van de poezenpil :(

ik ben totaal geen hondenmens, ik vind de honden van mijn beste vriendin de enige leuke honden en voor de rest vind ik het leuk om er naar te kijken en ze even te aaien en ja ook ik smelt voor een puppy. maar ik ben niet het type wat 3x per dag een half uur de honden uitlaat en door weer en wind de zin kan opbrengen.
    ik vind honden ook lastiger qua dagjes weggaan en vakanties. een kat kan je makkelijk 2 dagen alleen laten (mits je genoeg voer heb achtergelaten) maar een hond kan je spontane overnachtingen wel vergeten en als je te laat thuis komt je de mat vol met schijt kan vinden. op visite gaan en op de klok moeten kijken want zo en zo laat moet de hond er uit. met vakanties kan je met katten aan vrienden of familie vragen of ze elke dag even een half uurtje komen kijken eten en drinken verversen (voor aandacht hoeft niet want ze kijken toch nergens naar om) en honden moet je mee nemen of een pension regelen.

maar goed dat is mijn mening, waarom ik meer een katten mens ben :p ik ben ook blij dat er genoeg mensen zijn die mijn mening niet delen. :p

2. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik ben een hondenmens....maar heb twee katten kan dat ook;)

Ik wilde zo graag een huisdier toen we in een appartement woonden. Ik vond een hond niet kunnen daar dus ben voor een kat gegaan. Hier in dit huis een kat erbij genomen als vriendje voor de eerste (dat is nooit liefde op het eerste gezicht geweest:-s) maar nooit meer een hond genomen. Nu zou ik wel een hond willen als we de katten niet meer zouden hebben. Dan zijn de kinderen ook wat ouder en kunnen ze er ook mee voor zorgen.

Begrijp me niet verkeerd hoor ben dol op mijn katten! Behalve als ze weer eens iets onder geplast hebben;)

3. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Hond! Katten vind ik niet zo leuk en eng!

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Honden! Katten vind ik vies en ze schijten in mijn tuin.
    Blegh, heb echt iets tegen katten..:)

Ik hoop dat wij over een jaar of 2 een labradoodle mogen krijgen, ik ben namelijk allergisch en hoop dat dat wel lukt.

5. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

9 sep 2012
    441
    0
    16
    En waarom?

Wat zijn de eigenschappen van de kat die jouw zo aantrekken? Knuffelkont

Hoe bevalt de kat in het gezin? NVT

Heeft de kat veel gesloopt in huis? Ja
    Heeft de kat veel op je bank/kleding/gordijnen etc.. geplast/gesproeid? Nee, dat gelukkig nog nooit

En natuurlijk, wat voor kat hebben jullie? Een tijgertje, das een binnenkat. Buiten heb ik ook nog een lapje zitten maar die zie ik niet veel

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je bent de optie "geen van beiden" ook nog vergeten!

Ik vind honden en katten buitenshuis prima, maar in een woning vind ik het absoluut niets. Vanwege gesloop, geur, allergie, ongedierte en parasieten.
    Een schuurkat op een boerderij, een echte buitenhond en daarmee rennen, apporteren, jagen, dat spreekt me wel aan. Maar binnenshuis, nee, bah.

Maar goed, ik ben dus geen honden- noch kattenmens. Ik ben een caviamens :)

En mocht de zilvervloot ooit binnenvaren en de woonboerderij aangeschaft worden, dan word ik denk ik een geitenmens, of misschien wel een paardenmens.

7. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Ik ben een kattenmens maar wij hebben een hond. Deze hond was al 12 jaar de hond van mijn schoonmoeder toen ze overleed dit jaar konden we haar niet zomaar wegdoen.

8. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

zoals sommige al wel weten ben ik een honden mens ;)

9. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik ben absoluut een hondenmens, maar ik heb enkel twee katten :D. Wij hadden thuis altijd 1 of 2 hondjes ( border terriërs ), mijn tante ook altijd een hond en een andere oom ook. We weten niet beter... Lopen al vanaf jongs af aan eindeloos door de duinen en bossen, struinend achter de hond aan...

Maar wij wonen 1 hoog ( in wel een ruim appartement ) in de binnenstad van Utrecht. Eer dat je bij een grasveldje bent waar de hond ook daadwerkelijk uitgelaten mag worden, ben je alweer een half uur verder. En we zijn met zijn tweetjes en werkten allebei tot voor kort. Ik vind het niet leuk voor de hond als hij heel de dag alleen thuis zit... Op zich had het nu wel gekund, ik ben nu al bijna een jaar huisvrouw/thuismoeder/freelancer en had het best leuk gevonden om een hond binnen het gezin te hebben, zeker ook met kleine straks... Maar we hebben nu twee katten en dat is prima.
    Mijn vriend is inmiddels wel een echt kattenmens, maar eigenlijk zijn we er per ongeluk ingerold.
    We pasten op de poes van zijn zus en die kon nergens goed aarden, tot ze dus bij ons kwam... Ze is nooit meer weggegaan ;). Twee jaar later hebben we er een kleintje bij gehaald van hetzelfde 'merk'.

We hebben twee Britse kortharen. Gezellige, mollige binnenpoezen... En hoewel ik nog steeds niet echt een poezenmens ben, kan ik ook echt niet meer zonder ze.

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik ben beide.
    Alleen hebben we laatst de katten naar mn broer gebracht omdat ze steeds slechter eruit gingen zien door de 'drukte' in huis met een adhd hond en een peuter:p
    We hebben nu alleen nog de labrador *die alleen beetje uit de kluiten gewassen is.. 45kg en mega slank, hij is 20cm hoger op zn poten dan andere labs*

Heeft alleen in zn puppytijd veel gesloopt, netwerkkabel, router, hondenmandkussen, onderste trede van de trap.
    Daarna niets meer.
    Nu is het een goedsul en zijn mijn zoon en hij maatjes voor het leven.
    J. kan alles bij de hond doen haha de hond kijkt me alleen af en toe zielig aan van 'moet dit nou echt vrouwtje?'
    Ze schelen een jaar;) De hond is van 14.10.2009 en J is van 29.10.2010

11. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Zeker weten hondenmens!

Wat zijn de eigenschappen van de hond die jouw zo aantrekken?
    Hij is trouw, loyaal, vriendelijk en (bijna) altijd vrolijk.

Hoe bevalt de hond in het gezin?
    Prima, ze is ontzettend lief voor onze zoon.

Heeft de hond of kat veel gesloopt in huis?
    Niks!

Heeft de hond of kat veel op je bank/kleding/gordijnen etc.. geplast/gesproeid? Nooit, ze heeft perongeluk wel eens in huis gekotst, maar dan stond ze al voor de deur om naar buiten te gaan.

En natuurlijk, wat voor hond of kat hebben jullie?
    Een kruising tussen een flatcoated retriever en golden retriever, zwart en wat kleiner uitgevallen! Een ongelovelige schat!

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Ik ben een honden_ én kattenmens.

13. A2CA

A2CA Niet meer actief

Een hondenmens, wat me aantrekt is de band met mijn hond(en) ze voelen altijd heel erg hoe ik me voel en weten me altijd te troosten. Als ik huil in hun bijzijn jonken ze ook en kussen ze me tot en met. Als ik thuis kom is de hond altijd het meest blij.

Ze hebben toen ze pup waren wel vaker wat kapot gemaakt maar dat hoort erbij. Ik had ze allemaal binnen een week zindelijk.

14. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Ik had gisteren al gestemd, alleen nog niet gereageerd (op mobieltje is het heel rot typen).
    Ik ben een echt kattenmens, omdat ik mezelf er heel erg in herken. Ik loop ook niet met de meute mee (hoewel ik mezelf ook niet excentriek durf te noemen), ben behoorlijk eigenwijs, hou niet van uitlaten (een kattenbak is zóveel makkelijker, vooral als je man hem moet verschonen :p), ben ook wel eens oerchaggie en ik luister ook niet altijd even goed. :D:D:D

Verder vind ik ze over het algemeen gewoon mooier dan honden.
    Niet dat ik niet van honden hou, ik vind elk dier zijn charmes hebben (behalve muggen!) en ik aai graag andermans hond, maar zou er niet zo gauw één in huis halen.

15. Chaii

Chaii Niet meer actief

Kattenmens, de volle 100%. :)

16. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Zonder enige twijfel hond! Heb echt niks (meer) met katten.
    Niet dat m'n hond goed luistert maar katten zijn helemaal ongeleide eigenwijze projectielen, kan daar niet goed tegen.

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Katten, we hebben 2 poezen die beide hun eigen karakter hebben

Wat zijn de eigenschappen van de kat die jouw zo aantrekken?
    Dat ze een stelletje eigenwijze drabbertjes zijn. Aan de ene kant gaan ze hun eigen gang, maar ze vinden het toch wel gezellig als je thuis bent. Dan komen ze je toch opzoeken.

Hoe bevalt de kat in het gezin?
    Is nog even afwachten

Heeft de kat veel gesloopt in huis?
    Wat behang in hun eigen kamertje, het bed (rand voetbord).

Heeft de kat veel op je bank/kleding/gordijnen etc.. geplast/gesproeid?
    De ene heeft vroeger wel 1 bank verpest maar toen bleek ze last van blaas gruis te hebben (nu mogen ze zekerheidshalve niet meer in de kamer als wij er niet zijn)

En natuurlijk, wat voor kat hebben jullie?
    Huis-tuin-en keuken model

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    geen een!
    ik heb niks met katten en niks met honden.
    ben zowiezo geen dierenliefhebber...

(zou nooit een dier iets aandoen hoor , zo is het ook niet , maar je zult mij nooit een dier zien aanraken ;) )

19. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Kan niet stemmen...maar ik ben beide.

Ik heb 2 supermaffe katten en een leuke hond. Zijn saampjes de dikste vrienden.
    Voordeel van katten is dat je ze niet uit hoeft te laten en ze zich alleen ook prima vermaken.
    Een hond is een echte vriend, altijd blij als je thuis komt, en altijd enthousiast als ze mee mag.
    Nadeel is dat je altijd oppas nodig bent als je eens langere tijd weg moet.

20. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Wat zijn de eigenschappen van de hond die jouw zo aantrekken?

Dat hij lief is voor de kinderen, voor onszelf, verschrikkelijk goed luisterd, en verder gewoon een leuke lieve loebes is

Wat zijn de eigenschappen van de kat die jouw zo aantrekken?
    Het kroelen, spinnen, spelen

Hoe bevalt de hond in het gezin?
    Super, zou hem voor geen goud kwijt willen

Hoe bevalt de kat in het gezin?
    Ik vind het heel leuk, maar het zou voor mij verder neit hoeven, heb er weinig mee

Heeft de hond of kat veel gesloopt in huis?
    Hier heeft de hond er een pootje van om als ik even uti zijn buurt ben de vuilnisbak leeg te halen. Gewoon.. om leeg te halen, niet zo zeer om eruit te eten

De katten, hebben mijn stoelen & bank bewerkt met hun nagels, keukenrol is niet veilig, de gordijnen te pakken gehad.. Nog veel eer.. Kortom: De katten slopen hier meer als de hond

Heeft de hond of kat veel op je bank/kleding/gordijnen etc.. geplast/gesproeid?
    De hond niet. Een van de katten heeft 1x op een kussen van de bank gesproeid, de volgende dag heb ik hem 'laten helpen' en heb er verder geen last van gehad. Hopelijk blijft dat zo

En natuurlijk, wat voor hond of kat hebben jullie?

Onze hond is een donkerbruine Labrador
    Onze katten zijn Main Coons gekruisd met neva masquerade

Ik heb zelf gewoon meer met honden als met katten, als het aan mij lag had ik allang een tweede hond erbij. Manlief is dol op zijn katten. Voorlopig ben ik tevreden zo, als de katten maar wat minder gaan slopen.

Deel Deze Pagina