Ik ben best wel een catperson ik hou van katten, altijd al gedaan. Waaorm weet ik niet, maar ik vind het heeeerlijke beesten! Honden vind ik ook leuk hoor (zolang het geen halve ratten zijn, zoals die paris hilton hondjes ieeeks), Huskey's, Golden Retrievers, Herders en Labradors vind ik helemaal geweldig!! Het enige nadeel aan een hond is dat je hem uit moet laten. Dat is voor ons een reden om geen hond te nemen. Mijn vriend is meer van de honden , hij houdt totaal niet van katten. Maar het uitlaten staat ons beide tegen.
Ik heb zelf twee katten, maar ben ook gek op honden. Als we beneden gaan wonen ben ik ook zeker van plan een hondje erbij te nemen.
allebei vroeger altijd honden gehad en nu ik op mezelf woon 3 katten . vind ze allebei geweldig ze hebben allebei zo hun eigenaardigheden maar zullen onvoorwaardelijk van je houden
Wat zijn de eigenschappen van de hond die jouw zo aantrekken? Het speelse, intelligentie, trouwheid, aanhankelijkheid, gekke streken Hoe bevalt de hond in het gezin? Heerlijk. We hebben er twee. Geweldig. Heeft de hond of kat veel gesloopt in huis? Nee, onze 1e hond heeft 1x een klein kabeltje doorgebeten. Dat was het. Heeft de hond of kat veel op je bank/kleding/gordijnen etc.. geplast/gesproeid? Nee, niets. Wij hebben een maltezer en een chihuahua.
Wat zijn de eigenschappen van de hond die jouw zo aantrekken? Loyaal, het wandelen elke dag, lekker knuffelen zo nu en dan, kunt er goed mee lachen met het gedrag etc. Echt een maatje. Hoe bevalt de hond in het gezin? We hebben zelf nog geen kinderen, maar hij is wel heel lief met kindjes. Met neefjes en nichtje is hij heel voorzichtig en gaat altijd zitten als een kindje hem een knuffel wil geven. Laten hem natuurlijk nooit alleen met een kind. Heeft de hond veel gesloopt in huis? Niet zo heel veel, paar gordijnen zijn een keer kapot gebeten en de muren hier en daar zijn wat bekrabt vanwege het vuurwerk. Heeft de hond veel op je bank/kleding/gordijnen etc.. geplast? Nope. Hij had wat last van plassen uit enthousiasme als pup. Is schijnbaar veel voorkomend bij mannetjes. Gewoon laten gaan, opruimen en dan gaat het vanzelf over. En natuurlijk, wat voor hond hebben jullie? Border Collie.
En waarom? omdat ze de lifste ogen had van het asiel en een allerschatigst hangoortje. Wat zijn de eigenschappen van de hond die jouw zo aantrekken? Een heerlijke schoothond en haar entousiasme. haar lieve karakter en ze doet geen vlieg kwaad. Erg lief en voorzichtig naar kinderen toe. Hoe bevalt de hond in het gezin? Super, vooral nu ons zoontje ouder wordt is het een echt speelkameraatje voor hem. Heeft de hond veel gesloopt in huis? Nee. nog nooit gelukkig Heeft de hond veel op je bank/kleding/gordijnen etc.. geplast? Nee, ze was al zindelijk toen we haar kochten en ze geeft het altijd netjes aan. regelmatig uitlaten voorkomt. En natuurlijk, wat voor hond hebben jullie? Wij hebben een kruising Herder X ??? Middenslagje
En waarom? Manlief heeft een lichte allergie voor katte haren. En ik ben altijd met honden groot geworden Wat zijn de eigenschappen van de hond die jouw zo aantrekken? Lief, trouw & Beschermend Hoe bevalt de hond in het gezin? Suppper, beschermend. Knuffelbeest. Onze hond hoord bij het gezin. Heeft de hond of kat veel gesloopt in huis? Helemaal niks, stukje opvoeding Heeft de hond of kat veel op je bank/kleding/gordijnen etc.. geplast/gesproeid? Nooit gedaan En natuurlijk, wat voor hond of kat hebben jullie? Mechelse Herder ( reu )
Onze hond is een echt knuffelmonster, wil altijd op schoot zitten/liggen of in onze nek (als zo'n vosje). Hij is superlief en kan dan ook zo gaan liggen met een heeeele diepe zucht, alsof ie een verschrikkelijk zwaar leven heeft (maar gewoon moe is van het spelen). Hij vindt echt iedereen lief en is ook altijd tegen iedereen heel enthousiast. Hij is stapelgek met kinderen en vindt het leuk met ze te spelen. Als we een touw ofzo gooien, rent ie er heel hard op af en de laatste stap wordt dan een soort hertensprongetje (kan het niet goed uitleggen), dat lijkt zo komisch... Kortom, een heerlijk lief beest waar we vaak om moeten lachen en die me door heel wat moeilijke tijden heen heeft geholpen! Hij hoort echt helemaal bij ons gezin, ik kan me niet meer voorstellen hoe het zonder hem is. Zo stil en rustig dan. Vooral in zijn pubertijd wil hij nog wel eens iets slopen. Dit is maar een paar keer voorgekomen, maar ja, net een paar keer teveel... Onze hond was heel snel zindelijk en plast nooit in huis. Gordijnen en dat soort ongein heeft ie nooit gedaan. We zijn in het begin wel heel veel hiermee bezig geweest. Wekker ook gezet 'snachts en met hem naar het grasveldje enzo. Was wel vermoeiend, maar het absoluut waard. We hebben een Jack Russell, een zwarte. Black & Tan. Zijn moeder is een Malthezer. Hij is dus heel soms heel druk (Jack) maar meestal heel lui. Wel heel speels en we spelen ook echt veel met hem...
Ik ben opgegroeid met honden. Mijn ouders hadden/hebben altijd een of twee honden gehad. Toen ik op mezelf ben gaan wonen, heb ik een kater uit het asiel gehaald. Ik ben erachter gekomen dat ik meer een kattenmens dan een hondenmens ben. Ik eh...ik vind honden vaak stinken sorry, vooral als ze nat zijn van de regen. Dat was me vroeger toen ik nog thuis woonde, nooit opgevallen.
Hond!! ben er mee opgegroeid en ga naar shows/tentoonstellingen dus een echte hondenmens! Ik vraag regelmatig vriendinnen of het bij ons in huis ruikt naar hond maar nee gelukkig niet. mn vriend zegt kan ook bijna niet want ik poets mij scheel maaaar liep laatst lang een raam en moest daar echt even 5 min blijven staan om mn kaak op te rapen! een savannah kat???? WOOOOOOOOW nog groter als mijn hond!!! het leek echt een lynx haha PRACHTIG ...kijk dat vind ik dat wel weer heel mooi hoor.
Absoluut een hondenmens! Alhoewel ik honden en katten heb (gehad), maar die laatste kwamen dan "ongewild" op mijn pad. Maar ik heb weinig met katten, vind het onvoorspelbare egoïstische stress beesten, ze richten zich niet zo op de baas maar meer op een lekkere maaltijd en fijne slaapplek, ongeacht bij wie. Maar daarentegen de onvoorwaardelijke trouw en loyaliteit van een hond met hun lieve ogen....daar smelt ik van. En leuk ook om ze te trainen en lekkere bos-of strandwandelingen mee te maken!
Ik ben een mensen mens mag dat ook. Ik heb geen huisdier wel gehad we hadden een kat en hij plaste overal. Hij was wel lief verder hoor. Mijn ouder hebben een hond het ergste wat die gesloopt heeft is een servetje haha ook hebben ze nog zeven katten die hebben niets gesloopt oowja 1 keer een vaas ofzo die had hij uit de kast gegooid. Mijn man zit te denken om een hond te nemen maar hij mag denken wat hij wil want hij komt er niet in met een dier ik ben gewoon geen dieren persoon ik denk dat ik veel te weinig voor zo een beestje voel ze mogen niet op de bank niet boven en niet op schoot dus dan heeft zo een beestje geen leven hier vind ik.
Kattenmens, al vind ik honden ook erg leuk. Katten kunnen zo lekker eigenzinnig zijn en daardoor de meest vreemde dingen doen. Ze zijn zo onvoorspelbaar, dat ze voorspelbaar worden. Ik geniet ervan als ze een rustig veilig plekje op de vensterbank opzoeken, maar ook als ze denken dat ik weg ben en stiekem de op de keuken springen om iets te scoren. Een kat bevalt zeer goed in ons gezin. Vind het heerlijk om met ze te spelen en knuffelen, maar het is ook fijn dat ze zelfstandig zijn en soms juist geen contact willen. Onze katten hebben wel het een en ander in ons huis gesloopt. Zo hebben ze een periode gehad dat ze aan spullen wilden krabben, ondanks we krabpalen hebben. Ook gooien ze regelmatig dingen om, maar dat weet je met beesten. Sproeien en plassen hebben ze nooit gedaan gelukkig. Wij hebben twee simpele Europese kortharen. Een rode en schildpad, twee uiterste van elkaar.