seks na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door ch11, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Wanneer hadden jullie weer voor het eerst seks na de bevalling?
    Het is niet dat ik er nu al aan denk, vrijdag is het pas 3 weken geleden.. en er moet so wie so 6 weken tussen zitten toch, of is dat niet waar??

Ook heb ik hechtingen gehad, 3 geloof ik. Hoe zit dat dan met gemeenschap. Is dat dan al geheeld?

& hoelang zijn jullie blijven bloeden na de bevalling?
    Ik heb de eerste 2 dagen na de bevalling het meeste bloedverlies gehad. Ik verlies nu bijna niks meer, af en toe een heel klein beetje.. ( heeeel ) licht bruin. Maar hoelang duurt het voordat dat allemaal verdwenen is, dat kan wel een half jaar duren hoorde ik.. klopt dat?

2. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Wij hadden seks na zes maanden, ik had geen hechtingen of bloedverlies, maar gewoon helemaal geen zin die eerste tijd

Het is helemaal niet raar om weer aan seks te denken na drie weken hoor, je hoeft ook niet zes weken te wachten. Je moet goed naar je lichaam luisteren en weer seks hebben als jullie daar beide weer aan toe zijn.
    Hoe het precies met hechtingen zit weet ik niet, je vk controleert die neem ik aan met een week of zes?

Ik heb maar drie dagen bloed verloren, daarna nog een weekeen klein beetje. Volgens mij duurt dat bij de meeste mensen geen half jaar hoor! Meestal een paar weken.

3. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    na drie weken... ik wilde wel eerder, maar had een keizersnede gehad, dus durfde eerst nog niet...

4. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Na 2 weken. Had ook hechtingen, maar die waren niet hinderlijk, en mijn libido ging door het dak :D Mijn VK zei dat je weer 'mocht' als je zelf vond dat je eraan toe was. Toen we weer begonnen was het bloeden al gestopt, dus dat duurde ook zo'n 2 weken.

5. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Hier pas na 6 maanden. Maar dat was meer omdat het eerder niet lukte dmv littekenweefsel dat in de weg zat...(stond na een week al te stuiteren)

Het is inderdaad het beste om te wachten tot je uk 6 weken is. Anders is het van binnen nog niet voldoende hersteld en heb je kans op een infectie. Wat het vloeien betreft; ik had het de eerste 3 dagen flink en daarna alleen nog maar lichtbruin idd. Toen dacht ik dat het wel snel over zou zijn, maar dat bruin duurde nog wel een tijdje! Met 7 weken was dat geloof ik helemaal over.

Succes ;)

6. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Hier na 4wk.... Ik had ook hechtingen, heb eerst zelf gevoeld met een vinger hoe alles "voelde".
    Was even eng, en nog beetje gevoelig aan de achterkant, maar voelde al snel goed, schade goed ingehaald ;)

Vloeien was toen een dag of twee over, het is zo verschillend hoe lang je blijft vloeien.... Maar bij mij bij elke zwangerschap zeker 4wk.

Echt pas doen als het voor jezelf goed voelt!
    Succes!

7. mroos

mroos Niet meer actief

#7 mroos, 1 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 dec 2011
    Na 2 weken, ik had maar 1 inwendige hechting en die was na een week al weg, met condoom om een derde en infectiegevaar te voorkomen;).
    Ik vond het dit keer niet pijnlijk of gevoelig of iets, kan me herinneren dat ik het vorige keer gevoeliger vond(maar ook spannender..) Gewoon doen waar je je goed bij voelt!

Dat donkere bloed heb ik na vorige bevalling nog wel even gehouden, 6 weken ongeveer. Nu is het soms helemaal weg en dan ineeens weer een beetje.

8. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    denk na 6 weken... was er eerder ook niet aan toe! en vond het doodeng. Heb ook hechtingen in die heb ik de eerste paar keren wel gevoeld maar daarna ging het prima.
    Duurde best wel even voor mijn libido weer op gang was hoor.
    Maar moet ook zeggen dat wij de eerst 8 weken een huilbaby hebben gehad. Dus al het energie wat we hadden ging op aan onze zoon.
    Daarna is alles helemaal goed gekomen.
    Je moet gewoon naar je eigen gevoel luisteren, wat jij prettig vind.

9. Mayon

Mayon Niet meer actief

8 maanden.

10. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Ik durf weer, ik durf weer :D.

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier bij allebeide na 6 weken de vk rade dit ook aan ivm infectie gevaar en helaas dit ook gehad baarmoeder ontsteking ze dachten dat er nog een stukje placenta is blijven zitten

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier na 5 weken ongeveer weer.

Je mag sex hebben zodra je gestopt bent met vloeien.

Ik ben ingeknipt, en gehecht. De eerste keer was wat pijnelijk in het begin. De keren erop werd het steeds beter. Nu na een keer of 10-12 is het weer als vanouds :p

13. Superstring

Superstring Actief lid

3 feb 2011
    172
    0
    0
    ik na 8 weken. ik vond het heel pijnlijk. ik had bij de bevalling een totaalruptuur en was flink gehecht. het leek wel of ik opnieuw ontmaagd werd. succes dames!

Deel Deze Pagina