@ Nikske, want fijn dat je je er goed bij voelt. En inderdaad, het zal misschien een lange en wellicht ook soms zware weg worden. Maar de start is er! Ik hoop dat jullie snel resultaat hebben!! Wat een geluk dat je ook zo snel voor samenlevingstest (wat een naam...) kan. Mazzel. Dat is gewoon een goed begin!! @ G89, wat ontzettend balen zeg van je ongi! Ik hoop ook echt dat jij snel positief nieuws mag geven! @ All, heel onverwachts is vanmorgen bij mij mijn ongi doorgebroken. Had ik eigenlijk niet verwacht, gezien mijn temp. Maar helaas...weer een nieuwe ronde in
Oh, wat fijn zeg!! Eindelijk schot in de zaak. En ik snap best dat je met lood in je schoenen daar heen bent gegaan. Dat zou ik ook hebben. Dag 10 en dan al rond de eisprong zitten is idd vroeg! Maar je hebt wel een eisprong, dat ik wel fijn. Nou vanavond veeeeeel klus plezier en hopelijk komen jullie morgen goed uit de samenleving liefs en dikke knuffel terug!!
he meiden, Dat is een tijdje geleden dat ik m'n neus heb laten zien hier! SORRY Ah nik ik zie het hier al staan. Dus eerder dan je dacht heb je je eisprong, heb je wel eens ovu testen gebruikt dan? dat is onwijs fijn dat iig de samenlevingstest nu al gedaan kan worden, en jullie meteen de uitslag mee krijgen. Gelukkig dat je hubby mee kan! dat is wel een stuk fijner!! 11 mei duurt niet al te lang meer, vrij snel eigenlijk toch? inderdaad meid de start is er, en vind ook echt dat je trots mag zijn opjezelf dat je het zo goed oppakt, echt heel knap van je!! ik hoop voor jou en je hubby dat jullie snel resultaat hebben! g89; hoe is het met jou meid? en missT; met jou ook alles helemaal goed? verloopt de zwangerschap goed? al veel spulletjes verzameld? hihi! hier gaat het goed en slecht, gister zijn we gebeld dat de zwager van oma is overleden. Hij had longkanker, er is een stukje long uitgehaald omdat het nog nietverder uitgezaaid was. dat is allemaal prima gegaan tot hij onwijs veel bloed over gaf en het was ook zo over!! ze hadden hem dan toch beter niet kunnen opereren dan had hij nu nog geleefd.vin het allemaal zo raar! en vandaag ben ik gebeld dat ik ben aangenomen, beetje dubbel gevoel. ben onwijs blij dat ik ben aangenomen hoor! komt er eindelijk een beetje schot in. eergister sollicitatie gesprek en vandaag dus gebeld, lekker snel!morgen papieren tekeken! en over 2 weekjes mag ik beginnen. spannend! de pil heb ik nog niet ingenomen :O OEPSIE!! dat ben ik afgelopen maand vergeten, maar nu twijfelen hubby en ik onwijs of we nu wel weer aan de pil moeten gaan. ik heb weer een baan dus of het nou zo verstandig is om dat stomme pilletje weer in te nemen?! knuffels van deze kant
Een eisprong heb je bij een follikel tussen de 2 en de 2,8 cm. Vandaag was hij 2 cm, dus hij kan vanavond springen maar net zo goed pas over 3 dagen, en dag 13 zou niet zo vroeg zijn. Moeilijk dus Ik heb wel al vaker ovu testen gedaan en die werden dan rond dag 14-1 positief! Ik moet volgende week bloedprikken, en de week daarna bloedprikken. En dan stel dat ik ongi word dan moet ik op de 3e dag van mijn cyclus weer bloedprikken. Dat bloedprikken moet zo vaak om mijn hormonen in de gaten te houden. En dan 11 mei moeten we weer op gesprek. Dit onderzoek kon gelukkig snel, maar die anderen zullen wat langer duren. En als er niet een heel duidelijke reden komt dat we niet zwanger raken dan gaan ze ook niet behandelen. Dan moeten we weer +- een half jaar zelf proberen. -xxx-
oh ja dat is indd moeilijk! je mag wel gewoon doorklussen toch? ah dat meen je? laten we echt hopen dat er een duidelijke reden komt, zodat jullie niet weer een halfjaar onrustig moeten zijn! ja precies, hoeveel onderzoekjes gaan ze doen dan? X
Hee nikske, nou ik snap helemaal dat je met lood in je schoenen er heen ging!! Maar gelukkig gingen ze er goed mee om!! En die samenlevingstest, gelukkig dat ie ook al zo snel kon!!! En het is zo dubbel he, je hoopt dat er niets uitkomt waarom je niet zwanger bent, aan de andere kant ook weer wel, omdat ze dan wat kunnen doen!!!! Ikzelf kom net van de HA vandaan, had een HA in opleiding, en die ging nadat ik had verteld dat zijn collega had gezegt, of nog 3 maanden afwachten of weer aan de pil. Overleggen met een andere HA en die had gezegt, stuur haar maar door naar Gynaecoloog, die hebben er verstand van!!! Dus mag ik vanmiddag (lukt niet) of maandag me verwijsbrief ophalen en bellen voor een afspraak in het ziekenhuis!!!!!!!!! Ben wel een soort van blij!!! We hebben nu echt gezegt zo van, ik snap dat je een jaar moet wachten voordat je doorgestuurd wordt, maar dat is als je gewoon ongi bent, en het niet lukt om zanger te worden.. Wij willen heel graag zwanger worden, maar nog liever dat me cyclus gewoon weer normaal is!!! Heb wel stiekum iets de waarheid verdraaid, hij wilde dat ik eerst ging temperaturen, maar dat doe ik de hele tijd al!! Of ik daar wat op kon zien?? Nee, heb geen cyclus, en de temperatuurlijstjes zijn allemaal dezelfde temperaturen, niks verhoging of verlaging!!!! En dat was ook een doorstuurmomentje!!! Nou sorry voor het lange verhaal, maar moest het gewoon weer even kwijt!!!!!!
@ Nikske, Succes straks!! Laat je even wat weten! @ Mriekjuh, Oh, dat is fijn! Tja, een leugentje om best wil moet kunnen vind ik. Zeker als ze al zo moeilijk doen, om een verwijs brief te maken! @ Perry, Wat fijn zeg! Dat je weer een baan hebt! Wat voorn baan is het? Wat betreft de pil. Ik denk dat jullie moeten doen, wat goed voelt! Waarom anders niet even met condoom klussen? Ik zou persoonlijk die stomme hormonen uit je lijf laten! Je lichaam is er net aan gewent en dan zou je ze nu weer vol pompen met troep! @ G places, Ongi is nu echt door gebroken. Op dag 27 bruin verlies, dus dat heb ik gerekend als dag 1. Op dag 28 (gister avond) echt goed door gebroken. Kortom ronde 21.... en ik had nog wel zo gehoopt deze maand! Shit zooi.... Eind v.h jaar echt maar eens een bezoekje naar de HA etc brengen. Hopelijk staat vriendlief er dan volledig achter. Ik merk wel, dat hij er steeds meer de smoor in krijgt, dus misschien ook nog wel eerder. Vanmiddag komt ons neefje lekker hier! En morgen middag brengen we hem weer terug! Heerlijk manneke! Dat leidt ons ook lekker af!
Hey meiden Helaas geen enkele zaadcel gevonden , dat kan meerdere oorzaken hebben: * Het kan zijn dat mijn baarmoederslijmvlies te zuur is en ze dus niet overleven, maar dan zou je eigenlijk dode zaadcellen moeten zijn dus daar twijfelde de arts nog over. * Het kan zo zijn dat ik antistoffen aanmaak en dat ze daarom de baarmoedermond niet halen. * Maar het kan net zo goed zijn dat R. zijn zaadcellen heel snel dood zijn en daardoor de baarmoedermond niet halen. Het is dus echt nog even gissen naar de reden en daar krijgen we dus weer meer onderzoeken voor. Ze heeft ook een uitstrijkje gemaakt voor baarmoederhalskanker. Die uitslag krijg ik bij het volgende gesprek. Nu moet ik doorgaan met ovu testen en dan 4x bloedprikken en dan 11 mei hebben we weer een gesprek. Ik hoop alleen niet dat ze er op mijn werk moeilijk over gaan doen dat ik vaker weg moet tussendoor. Ik wil wel mijn contract verlengd krijgen in september! -xxx-
@ Mriekjuh: wat fijn dat je doorgestuurd bent! Ik hoop dat je snel duidelijk hebt. ik weet hoe zwaar de onzekerheid is. @ G89: bah meis wat rot dat je ongi nu echt is doorgebroken ik hoop dat je snel met vriendlief op 1 lijn komt, en dat jullie ook snel zwanger mogen zijn (en blijven!) xxx
Nou, vriendlief en ik hebben het er net over gehad. Ons neefje is hier. Het zoontje van mn vriend zijn broer. En we zijn vanmiddag lekker met hem naar de eendjes geweest en er kwam nog een zo'n herder met z'n kudde schapen voorbij. Daarna met z'n 3en gegeten etc... Toen had hij echt even zoiets van; ik wil dit ook! En ik wil dit nu!! Hij zei; ik hoop zo dat het raak is deze maand! Ik wil ook een gezinnetje. Waarop ik antwoorde; tja als we zo door sukkelen, dan zijn we over 10 jaar nog niet zwanger, dus moeten maar eens naar het ziekenhuis, dan zijn we 10 x sneller zwanger dan die 21 rondes waar we nu in zitten. Hij; JA?!! en wat doen ze dan allemaal?! Ik zeg; eerst gesprekken voeren, dan evt een samenlevingstest. Hij; wat is dat? Ik uitgelegd wat het inhoud. Hij; Hmm, gaan ze dan ook insemineren? Ik; dat weet ik niet. Ik zeg dat ligt er aan, wat er precies aan de hand is. Hij; hmm, dan moeten we daar maar eens voor gaan! Dus.. hij is er nu zelf over begonnen, dus hopelijk is de volgende stap het dokter bezoek!! Het balletje begint nu te rollen bij hem!
G89 wat een positief nieuws meid!! Het is altijd beter als een man er ook helemaal voor gaat. Dat zei de Gyn nog tegen ons toen hubby vanalles vroeg, toen zei ze: ik vind het wel fijn voor je vriendin dat je zo meedenkt, sommige mannen worden echt meegesleurd Ik duim voor jullie!! xx
Hey girls, Hoe gaat het mey jullie allemaal?? Nog nieuws?? Nou hier zeiden ze donderdag EN vrijdag dat mijn eisprong elk moment kon zijn omdat ik zo'n mooie follikel had op de echo, maar de ovu testen blijven nog steeds hardstikke wit. Echt vreemd!! Ik denk dus dat ik een grotere follikel heb dan gemiddeld. Ik hoop wel dat het bloedprikken dan toch op de goede dagen ingepland is, anders moet dat volgende maand misschien weer helemaal opnieuw. Pff het is moeilijk allemaal.... xxx
Ze zeggen ook dat ovu testen het niet altijd bij het juiste eind hebben! Is tempen niet beter voor je? En misschien is hij al gesprongen, of zou dat niet kunnen? xxx
Hoi Nikske, ik wil jullie even sterkte wensen, wat zal je geschrokken zijn van die samenlevingstest. Ik volg dit topic stiekem al een tijdje dan dan ga je die mensen toch een beetje volgen, ik denk ik maak me maar eens bekend dan ben ik niet zo´n stalker haha. G89 ook jij respect met hoe je hier mee omgaat, want jij bent al zo lang bezig en op een heel andere manier want jij hebt nog amper onderzoeken gehad toch als ik het goed begrijp? Dat geduld doet niemand je hier na volgens mij... ik zou gek worden zou toch echt zwart op wit willen weten wat en of er iets aan de hand is. Gewoon eventjes respect en sterkte voor jullie op deze mooie zonnige zondag!
Hey G89, Mijn eisprong was vrijdag duidelijk nog niet geweest. En gisteravond was de ovu test bijna positief. Dus waarschijnlijk is mijn follikel gewoon iets groter dan ze dachten op het moment dat hij springt. Tempen zou voor mij niet handig zijn, tempen moet elke dag rond hetzelfde tijdstip enzo. Door de diensten van mijn vriend word ik elke dag op een ander tijdstip wakker dus dat zou geen duidelijk beeld geven. Daarbij gaf de gyn ook aan dat tempen niet persee nodig is. Tempen is alleen nodig als je niet zeker weet of je een eisprong hebt, en doordat er bij zo'n duidelijke follikels te zien waren wist ze bijna zeker dat ik wel een eisprong heb. @ Lief Wat een super berichtje!! Bedankt daarvoor. Ik hoop dat het bij jullie ook snel raak mag zijn
Nikske, Oké, dat wist ik niet! Dan heb ik niets gezegd haha! Het is wel fijn om te weten dat je in elk geval wel elke maand een eisprong hebt. Misschien ben je dan te vroeg begonnen met testen! Hij zal dan één deze dagen wel goed posi zijn! Flink aan de klus zou ik zeggen haha! Lief, We hebben nog helemaal geen enkel onderzoek gehad. Mijn vriend heeft zich enkele jaren geleden eens laten testen bij de sperma bank, hier kwam uit dat hij maar 40% goeie zwemmers had! Maar hoe dat verder allemaal zit mbt bewegelijkheid weet ik niet. Ik weet wel dat hij 2 x die test gehad heeft en 2 keer kwam er het zelfde resultaat uit. We hebben het er nu steeds vaker over, dus hopelijk kunnen we eind 2010 eens naar de HA. Dat hij er steeds vaker over begint is een goed teken. Maar hij heeft wel een stukje schaamte, omdat hij nu maar 40% procent goeie zwemmers heeft. Eerlijk gezegd, zit ik ook niet op al dat "gedoe" te wachten, maar onze wens is wel erg sterk, dus op een gegeven moment moet je gewoon hulp vragen. Ik zie dat jullie ook al een poosje bezig zijn. Willen jullie wel naar de HA als jullie na 1 jaar nog niet zwanger zijn? Bedankt voor je respect! Doet me weer goed
Hoi G89, Even een vraagje. Die 40% van jouw vriend, is het jullie goed uitgelegd in welke context je dat moet zien? Ik vraag het even omdat wij daar namelijk een rare ervaring mee hebben gehad. Mijn man had 18%, maar dat is tov 25% en niet tov 100%. En wij waren snel zwanger. Maar onze huisarts had het helemaal niet goed uitgelegd hoe je die percentages moet interpreteren. Dus 40% is misschien helemaal niet zo slecht. Kijk hier eens naar: Fertiliteit.info - Uitslag van het sperma-onderzoek Misschien dat het jullie iets helpt...
@G89, ik snap het hoor dat je niet op dat gedoe zit te wachten.. het lijkt me ook nog maar niks, maar na een jaartje zullen wij ons wel door laten sturen naar de gyn. Komt ook omdat ik chlamydia heb gehad dus ben daar wel beetje bang voor dat mn eileiders dicht zitten ofzo en we dus totaal voor ´niks´ bezig zijn. Maar ach wij zijn nog niet zo lang bezig (tot nu 7 echte rondes nog maar) want ik heb weer een schimmelinfectie deze ronde en dat betekent geen seks helaas... dus wij slaan deze ronde over. Hoop dat er niet teveel van deze rondes tussen zitten En het gevoel wisselt nogal bij mij, maar het ´we hebben de tijd nog, het kom wel goed´gevoel overheerst nog altijd gelukkig! Scheelt denk ik ook dat mijn vriend het geen enkel probleem vind om naar de huisarts te stappen, dan sta je er met zijn tweeën achter natuurlijk dat is heel anders al. Ben in juli met de pil gestopt maar pas in september er echt voor gegaan, dus ik denk dat ik stiekem voor de huisarts die juli gewoon aanhoudt, heb liever duidelijkheid dan zodat we weten waar we aan toe zijn.. maar... hopelijk komt het natuurlijk niet zo ver! (ben alleen deze maand mn ei kwijt.... nu geeft dat deze keer dus niet zo maar had liever dat ik em toch al gespot had, geen zin in lange cyclus)
Nou ik weet het niet, want ik ben er niet bij geweest. We hadden toen ook nog geen relatie! Het is ook heel wat jaren geleden en ik heb het mijn vriend wel eens gevraagd, maar hij kon het me ook niet echt goed uitleggen. Hij had maar 40% goeie zwemmers en hoe de bewegelijkheid daar van was... geen idee! Ik weet wel, dat hij de test 2 x heeft uit laten voeren ( op verschillende dagen ) en beide keren kwam er het zelfde resultaat uit. Bedankt voor je link! Ik zal hem eens gaan bekijken. Dat snel zwanger worden gaat voor ons niet op, want we zijn al bijna 2 jaar bezig ( zonder onderzoeken )
Gebruik je ovu testen? Ik heb dit in het begin gedaan, maar vond dat zo'n gedoe! Net als tempen. Soms ben ik echt een war hoofd en dan vergeet ik het, dus dan schiet het ook niet zoveel op! Daarom ben ik daar mee gestopt! Ik voel het meestal. Als ik steekjes e.d. krijg dan zit hij er aan te komen en na mijn eisprong krijg ik meestal ook een paar dagen er na ontzettende pijnlijke borsten! Hoe lang zit je aan zo'n antibiotica kuur dan voor die schimmelinfectie? Dat moet toch na 2 weken over zijn? Ik ben daar niet zo in thuis! Ik zou dat ook doen hoor... ook al zijn jullie pas in september begonnen, dat maakt niet uit! Je hebt op zich best een mooie cyclus, niet zulke ontzettende lange dagen!