Ik heb voor ½ dag in de week een oppas nodig voor mn zoontje als ik weer ga werken. Familie gaat niet (ivm werk enz) Hij gaat al 2 dagen naar het kdv. Nu weet ik alleen niet waar ik het beste kan kijken voor een goede oppas die betrouwbaar is en weet wat die doet. Hij is pas 12 weken als ik weer ga werken en vind het dus heel belangrijk dat het een goed iemand is...
Wil je jouw kindje dan niet 2,5 dagen naar het kdv doen? Of is dat geen optie? Anders kun je eens kijken bij www.kol.nl Op deze site kun je door je postcode in te voeren een lijst met kinderopvangmogelijkheden krijgen. Er staan dan gastouderbureau's en kinderdagverblijven tussen. Als je kiest voor een gastouder(-bureau), let er dan op dat zij en de eventuele gastouder te vinden zijn in het landelijk register kinderopvang zodat je recht hebt op kinderopvangtoeslag. Bij een goed bureau krijg je een intakegesprek waarbij jij je wensen en eisen kenbaar kan maken en vervolgens zal het bureau op zoek gaan naar een persoon die bij jouw lijstje past. Vraag referenties, eventueel contact met andere ouders die hun kindje bij die gastouder hebben. Wel denk ik dat het moeilijk wordt een gastouder te vinden voor een halve dag per week. Succes!
Ik zou niet zomaar een oppas in huis nemen via marktplaats.. Is dat zwart dan?of gewoon via een bureau. Je kan ook via een gastouderbureau iemand bij jouw thuis laten komen. Is alleen wel iets duurder.
Ze hebben geen halve dagen opvang. mn schoonvader zou die dag oppassen, maar dit gaat niet meer door.
Een gastouder via een bureau of via via? Ken je geen mensen die een goede oppas / gastouder hebben? Jammer dat je op t kdv geen halve dag kan afnemen; kan hier wel; dochter is lang 1,5 dag gegaan....
Ze deden het vroeger wel, maar is inmiddels afgeschaft. Ik werk zelf ook in de stichting, maar ze maken helaas geen uitzondering voor medewerkers. Ik ben de eerste in de familie/vriendenkring die kinderen heeft, dus kan ook bij hun niet vragen. Daarbij woont iedereen die ik ken te ver weg om heen en weer te reizen omdat ze niet bij mij thuis willen oppassen. Maar we zoeken rustig verder...
en misschien een hele dag dan?? Ik heb persoonlijk geen fijne ervaring met een halve dag ergens onder brengen. Ze kunnen dan net niet goed wennen, de tijd is te kort Quinn ging eerst ook 2 1/2 naar het kdv, maar dan kwam die dus haverwege de dag binnen, nou dat vond hij maar niks. Nu gaat hij gewoon 3 dagen, en dat brengt meer rust voor hem Ook een halve dag bij oma, wat zeer vertrouwd is voor hem, vind hij niet zo.
Als ik hem een hele dag naar de opvang zou brengen, dan zie ik hem nog minder, dat wil ik absoluut niet, ik ben gewoon de ochtend vrij en wil deze met hem doorbrengen. Daarom wilde ik ook iemand bij mij thuis voor die middag. Mn schoonvader was de perfecte optie, die bleef dan ook gelijk eten (dit was iig de bedoeling). Ik heb nog 4 weken om te zoeken, daarna moet ik weer beginnen met werken.
Waar woon je? haha nee oke grapje. (ik ben op zoek naar oppasadressen) maar denk dat een gastouder die bij jou thuis komt wel een goed idee is?