pfff en de discussie gaat vrolijk verder, ik dacht dat het er om ging om onze kids te laten zien in het oranje? misschien voor diegene die hier zo op tegen zijn een idee om een eigen topic te openen in de lounge met als onderwerp: 'ik heb een hekel aan voetbal, vind het verschrikkelijk om mijn kind in het oranje te steken en het is van de zotte om ze voetbal te laten kijken op school!!! jullie mening?' dan kan de rest namelijk dit topic weer gebruiken om leuke foto's te plaatsen van hun lieve mooie kindjes in het oranje dus bij deze: Bekijk bijlage 79477
Ik ben absoluut een voetballiefhebbert maar ik vraag me af of ik er blij van zou worden als mijn dochtertje van 8 (tegen die tijd dan he) gedwongen zou worden om op school 1,5 uur naar een voetbalwedstrijd te kijken! Ik ken weinig kindjes die zoveel zitvlees hebben en eerlijk gezegd denk ik dat het meer voor de juf is dan voor de kinderen op die leeftijd. Als dat zou gebeuren, dan zou ik op zijn minst de verwachting hebben dat er ook alternatieven worden aangeboden in de educatieve sfeer of dat er een educatief programma omheen zit en dat er geen verplichting is voor de kinderen om te kijken. Dus ik zit gedeeltelijk op de lijn van Cygnet en Rozemarijke. En o ja, ziekmelden vind ik echt te dom voor woorden, als het je dan zo veel waard is, neem dan een vrije dag op zeg! Wat oranje (aan-) kleding betreft: helemaal leuk al die oranje kleintjes, kan me niet voorstellen dat ze er iets aan overhouden. Mini krijgt hier ook een oranje rompertje/shirtje aan. Ik vind oranje alleen wel echt zo'n beetje de lelijkste kleur die er is....
en of het lelijk is mijn meisje leek gewoon op een jongen conclussie oranje is niet haar kleur en alleen te dragen bij ek wk en koningendag
Hier ook totaal geen voetballiefhebber, maar aangezien de Pampers in de aanbieding waren en je er zo'n shirtje bijkreeg heb ik dat toch maar meegenomen. Haar opa viert zaterdag z'n verjaardag en dan speelt NL ook (toch?? ik weet dat echt niet maar dacht het opgevangen te hebben). Opa is een enorme voetballiefhebber dus die vindt het vast geweldig als ze in een oranje voetbaltenue'tje op z'n verjaardag komt terwijl hij de wedstrijd van NL zit te kijken Geweldige foto's trouwens, van jullie allemaal, echt schattig/stoer/leuk! Ook als absolute niet-voetballiefhebber (nog net geen hater.. behalve als ze weer m'n favo tv-serie gaan aflasten vanwege een of andere oefen interland ) vind ik het toch echt supercute die foto's!
eefje kan op de vuvuzela spelen, was slechts een klein stapje na haar blokfluit.. pakt ze dat ding op en zegt "oooot" echt om je rot te lachen
[quote van Cygnet en Juud] Een aanzienlijk deel van de beroepsbevolking werkt 's avonds en in het weekend... en daarbij vinden helaas ook een aanzienlijke hoeveelheid mensen dat ze na het kijken van een voetbalwedstrijd in de kroeg de volgende dag niet kunnen werken... Ik werk in het onderwijs en vind het helemaal niet vreemd dat mijn leerlingen (16 jaar) het WK willen zien. En op de basisschool? Ach, tis een mooie vorm van sportbewustzijn creëren. Je kunt het ook zo zien: als je geen aandacht aan het WK besteedt, is het misschien net of sport niet belangrijk genoeg is... Aandacht eraan besteden vind ik heel wat anders dan een wedstrijd kijken met z'n allen.. Enne, als de elfstedentocht dan toch nog eens verreden mag worden, dan hoop ik toch dat de televisies aan mogen op de school. Dat zijn tradities waar je kinderen ook mee groot mag brengen. Ik weet nog, in 1985, dat we een stukje ervan mochten kijken: zooooo indrukwekkend vond ik het! Lijkt me van een totaal andere orde... de laatste was in 1986![einde quote] De beroepsbevolking die werkt in het weekend en de avonden, is over het algemeen de beroepsbevolking in de dienstverlenende sector, en daarin werk je in shifts en kun je simpleweg niet zomaar vrij nemen, dus dat zal wel mee gaan vallen. En dat ze een tv/scherm op het werk hebben, vind ik niet erg. Ik vind dat aandacht besteden aan tradities in sport onder schooltijd ook mag inhouden dat je vervolgens een wedstrijd gaat kijken. Ik las het tegenargument over zitvlees en daar sluit ik me bij aan. Maar ook bij het argument dat je echt niet de boodschap afgeeft dat voetbal belangrijker is dan school. Je kunt het ook zo brengen dat voetbal een thema kan zijn van een schoolproject. Ik vind de elfstedentocht niet totaal van een andere orde. Ten eerste was de laatste inderdaad niet in 1986, maar dat was al gecorrigeerd en ten tweede: als jij dat van een andere orde vindt, vind je het dan wél normaal als we dan de schooljeugd massaal TV laten kijken. Is schaatsen dan wel belangrijker dan school? Voor mij niet, maar het kan wel weer onderdeel zijn van een schoolthema... Dat bedoelde ik met het van een andere kant bekijken. Maar nogmaals, je mag hier je mening uiten. Ik heb totaal geen ruzie, zoals werd geopperd. Ik heb wel meer moeite met de uitspraken die kiddie deed, omdat ze de wijze van opvoeden verwarde met je liefde voor voetbal(kledij).
oh en dit heeft ie vanavond aan voor de wedstrijd van engeland... dat krijg je als je papa engels is en mama nederlands Bekijk bijlage 79650
OWwww nou die is ook lief hoor! Alleen ik geloof dat ie zelf tich meer voor Nederland is...hier kijkt ie niet zo blij als op die andere foto! Hahahaha!
hahaha ben het helemaal met je eens! hij is toch echt wel meer nederlands fan dan engels (alhoewel hij door de eerste wedstrijd heen heeft geslapen afgelopen maandag... misschien gewoon een hele luie fan )
Hier Duitse (maar genaturaliseerd tot NL) vader, maar geen haar op mijn hoofd om een Duits tenue aan te schaffen! Niet om de Duitsers natuurlijk, want dan had ik er geen moeten trouwen, maar wel om de voetbalstrijd waaraan we stiekem toch allemaal meedoen én de opmerkingen. Hier staat een Duits kenteken voor de deur en dat is met WK niet altijd even handig... Gek eigenlijk, maar ach, het zij zo... Geen punt en we snappen het in het licht van het voetbal wel. Anders hebben we nooit last.
eindelijk heb ik iets leuks voor haar!! dat pakje van de pampers kun je bij ons ook gewoon los kopen, maar dan wel voor 7 euro.. dus vriendlief legt hem bij de kassa, rekent ze hem niet af! dus hadden we hem gratis