Zijn jullie kindjes even dol op beide opa's en oma's?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Larissa1982, 29 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

hij is op alle opa's en oma's dol!

Alleen, bij mijn ouders zegt hij al Poepa (opa) en Moma (oma) tegen (de andere nog niet) die ziet hij ook het meest, als we ook bij mijn ouders zijn, trekt hij het meeste met opa op!

2. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Moet hier nog eventjes reageren.
    Maud is nog geen 4 maanden en afgelopen weekend heeft ze kennis gemaakt met mijn schoonvader en zijn vrouw uit Frankrijk.
    Maar ze moet niks van opa hebben...moet wel zeggen dat ze denk ik een beetje doorheeft welke mensen ze nog nooit heeft gezien en daarom een beetje vreemd zijn, maar de stiefmoeder van mijn vriend vind ze wel leuk leuk, maar zijn vader...alleen maar huilen als ze hem ziet of als hij Maud vasthoud.Zo raar, zo 'heftig' heeft ze nog niet op iemand gereageerd.
    En ook niet leuk voor opa, die speciaal een week voor haar is overgekomen..

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier is opa favoriet (mannetje is 8 maanden)... Opa komt (met oma) elke week om op te passen en hangt altijd de clown uit. Mijn zoontje moet altijd erg om hem lachen. Ik weet zeker dat hij zijn twee oma's ook lief vindt maar dat laat hij minder merken. Hij vind het wel prima om bij ze te zijn maar dat vindt hij eigenlijk wel van de meeste (bekende) mensen. Ik vind het soms wel een beetje moeilijk dat mijn schoonvader zo populair is maar ik weet dat mijn moeder (mijn vader leeft niet meer) geen babyoma is maar meer een oma voor peutertjes. Dan gaat hij daar ook dolle pret beleven. Ik ben eigenlijk gewoon blij dat mijn zoontje nog twee oma's heeft, een opa en twee oude oma's (mijn oma's), dat is toch wel heel bijzonder!

4. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Mijn meisje is nog niet zo oud maar ze heeft een duidelijke voorkeur voor mijn moeder boven mijn schoonmoeder meestal gaat ze huilen namelijk als ze bij mijn schoonmoeder op schoot zit . Waarom ?? mijn vader zit precies tussen mijn moeder en schoonmoeder in soms moet ze niks van hem hebben en soms giert ze van het lachen als ze bij hem op schoot zit.

5. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik merk dat mijn dochtertje wel sneller gaat huilen/boos doen als ze bij oma schoonmoeder op schoot zit. Maar het is ook een zenuwenlijer en zo'n kind voelt dat haarfijn aan. En mama heeft het op het moment ook niet zo op haar.

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Mijn zoon heeft voorkeur voor mijn ouders. Die ziet hij meerdere keren per week en m'n schoonouders mss 1 of 2x per maand, want die wonen hier 150 km vandaan. Logisch dus, maar wel pijnlijk af en toe. Laatst waren m'n schoonouders hier en na een tijdje vond hij het toch wel leuk. Toen kwamen mijn oudrs onverwacht binnen en daar stormde hij gillend op af: Opaaaaaaa, omaaaaaaa jaaaaaaaaaa!!! Zo zou hij echt nooit op m'n schoonouders reageren en dat vond ik best wel zielig voor ze.

7. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ja hier heeft het ook wel wat te maken met de reistijd al wonen die van mij slechts 40 km verderop. Ze zijn niet echt hardlopers en wij moeten vaak daarheen. Schoonmoeder is daar het grootste probleem, schoonpa is een schat van een vent alleen een beetje voetbalverslaafd ;)
    Mijn schoonmoeder heeft ook een harde, velle stem en spreekt met accent. Het komt niet echt zacht en vriendelijk over voor een baby denk ik. Plus als het kind 1 kick geeft begint ze al te zeiken dat Yelena niet moet zeuren.

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

@linda86... ik zie dat je weer zwanger bent! Gefeliciteerd!

Ontopic...

Ja Sasha heeft een duidelijke voorkeur! Mijn ouders en dan eigenlijk mijn moeder, daar is ze helemaal gek op! Van mijn schoonvader en diens vriendin moet ze weinig hebben. Misschien dat het ook door ons komt, we irriteren ons heel erg aan hun, denk dat Sasha dat ook wel voelt. Sasha is echt een haarlemmer, eerst de kat uit de boom kijken, maar zijn vader springt meteen bovenop sasha. Ook wonen mijn ouders hier om de hoek (10 minuten lopen) en mijn schoonvader in uttereg ;)

Mijn schoommoeder vind Sasha wel weer leuk, ze is er niet helemaal gek op ofzo, maar leuk spelen enz. Alleen ziet Sasha haar te weinig, ze woont helemaal bovenin Friesland.

9. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Mijn schoonmoeder woont heeeeel erg ver weg, dus die kent ze slecht. Bovendien lijkt die niet te weten wat ze met een baby aan moet, vreemd genoeg (ze heeft zelf veel kinderen en kleinkinderen). Mijn ukkie vind haar doodeng . Wel sneu. Toen we daar op vakantie waren kon mijn dochter met iedereen overweg, behalve met haar.
    Mijn moeder is heel goed met kinderen, daar is ze dol op.

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hier een duidelijke voorkeur voor mijn schoonvader.. als we zeggen komt opa er aan dan rent ze naar de tuindeuren en zegt heel hard OPA, OPA.. zo schattig.. Schoonmams is ook wel oke..

Met mijn ouders heeft ze niet zo veel.. Tot een aantal weken geleden moest ze huilen dat ze mijn vader zag.. Dat was ook de laatste keer dat Esmee hem gezien heeft.. Ben benieuwd hoe ze de volgende keer reageerd..

Beide opa's en oma's wonen binnen 15 minuutjes rijden..

Mijn schoonouders doen alleen meer moeite om Esmee te zien dus dan bouwen ze ook eerder een band op.

11. Dushi

Dushi Niet meer actief

Vera heeft alleen mijn ouders nog als opa en oma.
    Ze gaat erg leuk met ze om en heeft het ook naar haar zin als ze gaat logeren.

Alleen komt ze nog niet wild enthousiast bij mijn ouders binnen..... kijkt nog even de kat uit de boom.
    Wij gaan elke week even langs.

12. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    MIjn dochter , esmee , is helemaal gek op oma (mijn moeder) !( past ook 2 x in de week op samen met opa)
    echt ! zodra mijn moeder er dan is , dan is het niks anders dan lachen lachen en lachen...!
    en van mijn schoonouders moet ze niet veel van hebben...(past niet op esmee, bewuste keuze,wat ik nog steeds vreemd vindt )

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Echt een voorkeur kan ik nu nog niet zien. Ook omdat we de beide opa/oma's niet vaak samen op bezoek hebben.
    Maar ze gaan wel allebei heel anders met mijn zoontje om. Mijn schoonouders zijn heel lief, liedjes zingen, voorlezen etc. Terwijl mijn ouders lekker met het stoeien. Beide dingen vind hij geweldig. Nu zit hij weer in een ravot-fase, dus hij heeft afgelopen weekend veel lol gehad met mijn ouders.
    Het is maar net was ons zoontje straks het meeste aantrekt..

Deel Deze Pagina