Hoe breng jij je baby naar KDV?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Life in Pink, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Meiden,

Weet niet helemaal of ik de vraag hier goed neer zet. Maar mijn vriend en ik vragen ons het volgende af. Als ons kindje straks rond de drie maanden is, zal het naar een KDV gaan. Deze is een stukje van ons huis, op weg naar mijn werk. Maar hoe doe je dit in de eerste paar maanden, als je baby nog niet in een fietsstoeltje kan zitten? Ben je dan sowieso aangewezen op de auto?
    We zitten er ook aan te denken een bakfiets aan te schaffen om hier de maxi cosi in te zetten...maar we zijn er nog niet helemaal uit.

Alle tips zijn welkom!

Groet Snoozie

2. bloem75

bloem75 Lid

23 mrt 2007
    80
    0
    0
    Een bakfiets lijkt me een prima idee. Er zijn ook dragers voor achterop je fiets waar je een maxi cosi op kunt zetten.
    In de stad zou je ook met je kindje met het openbaar vervoer kunnen gaan. In de kinderwagen als dat handig is, of anders in een draagdoek.

3. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    De Babymee is ideaal voor achterop de fiets!

4. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Wij wonen 10 min lopend vanaf... dus ik liep heen en weer die dag. Of ging met de auto.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik bracht alicia naar de gastouder met de baby-mee van steco. ze ging mee vanaf 3,5 maand en ging prima. hiermee kan je de maxi cosi vervoeren achter op de fiets en alicia vond het heerlijk en viel altijd in slaap

6. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik heb een fietskar. Dat ging perfect. Ook handig met boodschappen doen.

7. mamatwan

mamatwan Actief lid

18 jun 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    hier ook de steco baby mee, echt perfect! twan is nu 6 maanden en ik denk dat we hem voorlopig ook nog wel even gebruiken. heb wel een stoeltje voor op de fiets maar twan kan nog niet zitten en is vrij klein, dus valt onder riempjes door :rolleyes:

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mijn man brengt ons kindje altijd in de kinderwagen en ik hem in de draagdoek. Maar het is dan ook op loopafstand.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    In het begin meestal met de kinderwagen, we wonen 5 minuten lopen er vandaan. Mijn man brengt haar tegenwoordig op de fiets, want ik ben dan altijd al weg met de auto naar mijn werk.

10. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Ik heb ook altijd de babymee van Steco gebruikt, ideaal!

11. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik breng ons zoontje met de bus naar het KDV. Mijn werk ligt op dezelfde route als het KDV, dus breng eerst mijn zoontje en ga dan terug met de bus naar mijn werk. (Woon in Almere stad en zoontje gaat naar een KDV in Almere Buiten, waar ik dus ook werk..)
    Manlief heeft meestal de auto mee en als hij m ophaalt neemt ie alles gewoon weer mee, en anders haal ik m weer op met de bus..

Hier nemen we dus het onderstel en de maxicosi mee ;)

12. Niet meer actief

ik ga met de auto, moet dan ook 20 minuten rijden, maar ik ga snel over op de fiets, wanneer de kleine man goed kan zitten.

13. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0
    Ik ga haar brengen met de auto, laat de maxi-cosi daar, dan kan papa haar weer met zijn auto halen.

Die dragers voor op de fiets lijken wel handig, maar ziet er zo eng uit, zijn ze goed te bevestigen?

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Vraagje over die fietsdragers...hoe doen jullie dat als het regent of sneeuwt? Ik wil ook graag straks ook zo'n fietsdrager, want ik woon maar 5 min. fietsen van het kdv, en ik hoef alleen over een dijkweggetje zonder auto's. Maar als het stormt, regent of sneeuwt zie ik zoiets niet zo zitten eigenlijk :(

15. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Zo'n babymee ding schijnt toch ook erg zwaar te zijn? Tenminste met baby en al erop lijkt het me wel zwaar om je fiets recht te houden. Als je plots moet stoppen, kan je je fiets dan nog wel goed recht houden? Ik weet niet, vind het toch een beetje eng wanneer je valt. Ligt je baby daar :(

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou dan heb ik het maar makkelijk... Ik breng Louise met de auto, en dan rijd ik door naar mijn werk (ong. 30 minuten rijden zonder file).

17. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    de babymee beviel mij uitstekend.
    de houder wordt zeer stevig op de fiets bevestigd en de maxi cosi klemt er goed in. je baby in de gordels, beugel omhoog als rolstang en een regenhoes er over heen als het teveel waait, regent of sneeuwt. met de voetenzak erbij een heerlijk warm plekje en Sven vond het schitterend.
    fietsen is helemaal niet zwaar (vind het nu veel waarder nu hij voorop zit. en dan nog de luiertas mee en de buggy achterop ;)) en heel stabiel. ik wel specifiek een mama fiets gekocht voor de stabiliteit.
    de vering voelt in het begin wat eng, fragiel maar is juist zeer goed omdat het je kleintje beschermt tegen de hobbels en Sven viel er heerlijk op in slaap!

18. pollewops

pollewops Lid

20 okt 2007
    80
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zeeland
    ik werk zelf op een KDV en bij ons brengen de ouders de kinderen vaak in de maxicosi en laten hem dan bij ons staan. dat is makkelijk want als papa het kind brengt en mama komt er 's avonds om dan hoeft ze niks meer mee te nemen om het kind te vervoeren.
    en bij sommige KDV's mag je de kinderwagen ook laten staan tot je er weer om komt.

19. Niet meer actief

Bij ons hangen er ook speciale steunen voor de Maxi cosi's inderdaad, was altijd superhandig inderdaad.

20. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Net wat uitkomt eigenlijk. Heb Mike inmiddels met auto, bus, randstadrail en draagzak naar kdv gebracht. Je kunt daar je maxicosi laten staan en ze hebben een buggyhok waarin je de wagen kunt neerzetten.

Deel Deze Pagina