maat en soort pampers

Discussie in 'Verzorging' gestart door mirrem, 25 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Onze kleine vent is nu 9 weken oud en weegt ongeveer 6 kilo. Ik koop steeds de new baby luiers voor hem, maar vroeg me af wanneer je over gaat op active fit luiers? Ik zag namelijk dat die ook al in de maat midi (vanaf 4 kilo tot 9 kilo) zijn?
    Welke luiers gebruik(t)en jullie voor jullie kindjes? En zijn die gewichtsindicaties heel bepalend? Hangt het niet ook van de lente van het kindje af?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja ook van de breedte van je kleine. Als t dikke beentjes heeft stap je sneller over op n grotere maat.. Moeilijk te zeggen, gewoon eens proberen denk ik?

3. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Vraag het omdat ik ze altijd in een voorraadje koop. Hij draagt nu nog de new baby mini's 3-6 kg(bezig met laatste pak) en van de new baby midi's 4 - 7 kg heb ik 3 pakken. Nu zijn ze weer in de bonus bij de AH en wilde ik nog wat pakken halen, maar zit dus in dubio welke

4. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ik zou denk ik een grotere maat kopen, die midi waar je het over hebt die passen gegarandeerd!

en nu de aanbieding bij de AH dan heb je 1 gratis lekker toch! :D

Groetjes
    Henriette

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Had ze vanochtend al ingeslagen (nr 4+)

6. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    en passen ze?

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik heb me ook afgevraagd hoe dat nou zit met die overlappende maten bij de gele en groene verpakkingen pampers (new baby en active fit geloof ik). Volgens mij is het verschil dat de gele een extra toplaagje hebben waar de dunne babyontlasting makkelijker door wordt opgenomen. De groene heeft een ander toplaagje en andere sluitingen volgens de website van pampers. Geen idee wat die sluitingen voor verschil maken. In ieder geval hebben wij de groene van de week geprobeerd (die zijn goedkoper per luier ;) ) en die deden het ook prima. We hebben nog een paar pakken gele staan (van een vorige aanbieding :D ) en hebben deze week bij de AH groene pakken ingeslagen voor daarna.

Wat maat betreft is het volgens mij vooral een kwestie van uitproberen en zelf beoordelen wat je het beste vindt passen. Elk kind is weer anders wat proporties betreft. En merken: niet bij elk kindje zitten hetzelfde merk luiers het beste. Wij vonden die van de Plus (Bumblies) en de C1000 minder goed passen, beiden zijn zo breed tussen de beentjes.

Met pampers is het in ieder geval het meest economisch om zo lang mogelijk in een kleinere maat te blijven en pas als die niet meer past naar een grotere over te gaan, ook al zou je daar wat kilo's betreft al langer in kunnen (bijvoorbeeld bij 4 kilo nog maat 1 voor 2-5 kg ipv maat 2 voor 3-6 kg). Hoe groter de maat, hoe minder luiers er namelijk in een pak zitten, dus hoe duurder per stuk.

Deel Deze Pagina