zijn jullie mannen ook zo onhygienisch en lomp

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 31 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Mijn man is juist ijdel gaat om de 2 a 3 weken naar de kapper doucht minimaal 1x per dag en als zijn haar gedaan is mag ik er echt niet aan komen

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wat vervelend zo'n man. Ik zou er ook echt niet tegen kunnen. Hier word elke dag gedoucht, tanden gepoetst en schone kleding aangetrokken.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.306
    113
    Gelukkig niet herkenbaar, vooral dat rochelen, jak.., mijn schoonvader heeft daar wel een handje van en het is zo vies en asociaal! Ik moet mijn man juist elke dag aansporen om nu eens wat minder lang te douchen en dat 1 keer per dag als je niet hebt gesport vaak wel genoeg is.

4. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Tja. Een man blijft een man. Vaak denken ze toch makkelijker/anders over dingen als vrouwen. Afhankelijk van hoe ze opgevoed zijn ook. Stop een man en vrouw samen in een huis en het kan niet anders dan dat er verschillen zijn in gewoontes en hoe belangrijk de een iets vind.
    Mijn man was van huis uit ontzettend gemakkelijk. Houdt erg van douchen dus ik ruik hem nooit. Maar hoe hij eruit ziet maakt hem weinig uit. Hele gezin was gewend kleding 3 maten te groot te dragen. Liefst zelfde stijl als vader. Motto om zo weinig mogelijk nieuwe kleren te kopen, alleen als echt echt niet anders kan. Schoonmaken had hij ook niet zo geleerd, hij was serieus in de veronderstelling dat de wasbak door het water en zeep toch niet vies kon worden ;)
    Tja dat leverde wel wat woordewisselingen op toen we in 1 huis terrecht kwamen ;) gaten in sokken... ja dat ziet toch niemand? Uhm ja ik...
    Langzaam maar zeker snapt hij wel dat dingen die hij onbelangrijk vind voor mij wel belangrijk zijn. We hebben laatst broeken voor hem kunnen kopen zonder ruzie :D Moet wel af en toe vragen vaker wat schoons aan te doen of wanneer zn haar weer gedaan mag... maar minder vaak als eerst ;)
    Vrouwen zijn over het algemeen veel meer van de details als mannen. Een man, in ieder geval de mijne, snapt heel moeilijk dat iets wat voor hem heel klein en onbelangrijk is, voor zijn vrouw heel groot kan zijn. Wat bij ons wel helpt is dat ik hem probeer uit te leggen dat hij mij heel erg blij maakt als hij zich bv mooi kleedt. Hij is namelijk eerder geneigd iets te doen omdat ik er blij van wordt, dan als ik kritiek geef op in zijn ogen kleine dingen en hij het gevoel krijgt dat ik vind dat hij alles fout doet. Soms duren dingen een tijdje omdat het voor hem zo klein is dat hij zich niet voor kan stellen dat ik daar blij van wordt... en hij niet gewend is op kleine details te letten.
    Ik zou zeggen ga een goed gesprek aan, maar zonder verwijten. Dus niet jij doet altijd dit of dat, maar goh ik voel me naar als dit of dat gebeurt, zou je dat anders kunnen doen, daar zou je mij heel gelukkig mee maken. Maar pick your battles. Vraag je af wat je af wat je echt belangrijk vind. Gebruikte borden... tja hij eet er zelf van.
    Verder zou ik zeggen, probeer je minder te irriteren maar juist ook weer na te denken wat wel aantrekkelijk in hem is. Dat is moeilijk, zeker met al die zwangerschapshormonen. Maar ooit werd je verliefd op hem. En waarschijnlijk had hij een aantal gewoontes toen ook en irriteerde je je er niet zo aan. Zometeen heb je drie kinderen samen. Na de geboorte is alles eerst gericht op de kleine natuurlijk. Probeer nu daarvoor tijd te vinden om samen aan je relatie te werken. Weer te ontdekken wat zo leuk is aan de ander. Compromis sluiten over onenigheden. Dingen doen speciaal omdat de ander daar blij van wordt.
    Als je je blijft irriteren lijkt het gras aan de overkant zo gauw groener... maar meestal is dat helemaal niet zo.

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Oehh dat klinkt niet bepaald fris.

Mijn man doucht elke dag, trekt elke dag schoon shirt en ondergoed aan.
    Gaat elke 6 weken naar de kapper, doet elke dag een luchtje op.
    Enigste gore wat wij doen is per dag met 1 glas doen :p maar we drinken ook alleen maar ranja.
    Ik zou toch eens met je man praten als ik jou was!

6. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Hè bah! Daar zou ik ook echt niet tegen kunnen!
    Mijn man is gelukkig best ijdel en ik zou het ook niet anders willen. Hij poetst gelukkig zijn tanden 2x per dag, gaat elke ochtend onder de douche, deo en creme voor zijn gezicht na het douchen, scheert z'n gezicht om de dag etc etc. Lekker fris en schoon.
    Ik snap dat je het helemaal zat bent dat hij niet zo verzorgd is. Ik hoop dat een goed gesprek helpt! Ik zou er niet mee in bed willen stappen in ieder geval!

7. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Hier een man die 2 keer per dag onder de douche staat, altijd een luchtje op heeft en schone kleding aan heeft.

Oke de verfvlekken van zijn werkkleding gaan er niet meer uit, maar trekt wel elke dag een 'schone' werkbroek/shirt aan.

Poetst 2 keer per dag zijn tanden, maar dat doen we hier allemaal.

Wat jij beschrijft, klinkt inderdaad heel vies.
    Misschien zijn oude kleding gewoon weg gooien en kan je elke dag kleding voor hem klaar leggen?

Wat betreft zijn bordje en beker, tja mijn voorkeur is het ook niet, maar hij moet er vanaf eten/uit drinken, dus daar zou ik me iets minder druk om maken.

Misschien erger je, je nu ook wat meer door de hormonen ;)
    Deze zwangerschap is er neem ik aan ook niet gekomen, doordat jullie apart sliepen :cool:

Ik zou er eens goed met hem over praten! Succes!

8. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Oh oh zwanger en erg kwaad. Laat je hormonen maar niet helemaal los op hem want dan heb ik straks nog medelijden met hem ;)
    Goed dat je erover gaat praten!

9. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.703
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Nee totaal niet herkenbaar. Die van mij zorgt goed voor zichzelf en als Italiaan weet ie niet beter.

10. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Oh ik mopper trouwens op mijn man omdat hij elke keer een schoon bord of glas pakt, op een dag zijn dat soms 4 borden en 5 glazen, maar ik ben degene die het ook weer af moet wassen. Ik hou het op 2 borden en meestal 3 glazen.

11. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Wauw ik ben er echt verbaasd van trouwens hoe veroordelend sommige reacties zijn... waarom olie op het vuur gooien?
    Ts heeft zometeen 3 kinderen met deze man en is nu gevoeliger door de hormonen... ik denk dat ze meer baat heeft bij adviezen hoe het gesprek aan te gaan en de relatie op te bouwen dan nog meer afkraken van haar man en zelfs speken over beter scheiden!

12. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Mijn vriend verzorgt zichzelf goed.
    Boeren doet hij eigenlijk nooit, maar scheten is hij onwijs goed in! lol!

Ach, dat neem ik maar voor lief, haha.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat als je zo druk bent, je persoonlijke verzorging even op een lager standje komt te staan.
    Als je het echt vervelend vind, dan kun je er natuurlijk over praten met hem. Wie weet erkend hij het 'probleem' en gaat hij eraan werken :)

13. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Die van mij douched en poetst zijn tanden 2x per dag, elke dag schone kleren, scheren enluchtje op, om de 6 weken naar de kapper. Qua servies zou het wel wat minder mogen, hij pakt voor alles schone spullen....maar zet het daarna wel zelf in de vaatwasser!

14. Islah

Islah Niet meer actief

Het valt me op dat sommigen m.i nogal een vertekend beeld hebben van hygiëne.

Sinds wanneer ben je hygiënischer bezig als je je volspuit met een chemische lucht? Of dat je iedere dag andere kleding aandoet, in plaats van 2 a 3 dagen met dezelfde (schone) kleding doet?
    En ik ga ook niet voor iedere keer dat ik iets drink een ander glas pakken hoor. Tja, zal dan vast wel een "man" zijn wat dat betreft...

Ik vind mijn man hygiënisch, maargoed, daar zullen velen wel anders over denken kennelijk aangezien mijn man een baard heeft.

15. misa

misa Niet meer actief

Mijn man is zeker niet zo. Hij doucht elke dag, zomers soms 2 keer. Met uitzondering slaan we wel eens een dagje over.
    Hij houd zijn baardje wekelijks bij, maakt na elk kappersbezoek gelijk een nieuwe afspraak voor een volgende keer.

Natuurlijk laat hij scheten (we zijn tenslotte allemaal mensen) en wel eens een boer. Ook moet ik hem wel eens aan dingen helpen herinneren en is zijn hygiene qua huishouden niet super geweldig. Dat wat hij doet, met aansporen van mij, gaat soms nog netter dan hoe ik het doe. Dan ook wel 3x zo lang.... ;)
    Hij wil zo nu en dan graag nieuwe kleren en waar kan gebruiken we de hele dag hetzelfde glas (niet voor melkproducten).
    Bovenkleding doen we vaak 2 dagen mee en broeken soms wel langer. Als we hebben gezweet oid natuurlijk niet.

Dus ik kan je er niet mee helpen. Ik zou alleen eens een goed gesprek aangaan met hem en eens samen nieuwe kleren shoppen. ;)
    Ik vind echt niet heel snel iets erg vies, maar dit klinkt niet erg fris.

16. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Mijn man heeft fysiek ook een zware baan maar douchte dan ook elke dag. Ook elke dag nieuwe werkkleding aan. Nette kleding doet hij wat langer mee aangezien hij die mss een uurtje aan heeft in de avond. Naar de kapper kan wel eens langer duren omdat hij het met werk erg druk heeft maar probeert het zo goed mogelijk bij te houden

17. misa

misa Niet meer actief

En scheiden om dit.....? Vind ik wel erg heftig..! Is dit trouwens altijd altijd al zo geweest?

18. misa

misa Niet meer actief

Dit..!

19. LiveLaughLove

o en tanden poetsen doet hij vaker dan mij.

20. LiveLaughLove

scheren doet hij eens per week maar dat ligt aan zijn weinige haargroei

Deel Deze Pagina