Oef ik krijg er een beetje de kriebels van als ik dat zo lees hoe je man is! Ik bedoel de kapper duurt hier ook wel eens te lang, maar dat vind ik niet onhygiënisch, maar hij klinkt echt wel een beetje als zo'n vetharige, groezelige viespeuk, getsie. Douchen, schone kleren, beetje manieren, lijkt me wel normaal.
Nou inderdaad. Heeft hij dit altijd al gehad of is het iets van de laatste jaren? Ik vind het een gebrek aan opvoeding eerlijk gezegd. Gek dat een volwassen man gedwongen moet worden om te gaan douchen. Ik zou het zeer onaantrekkelijk vinden. Lichamelijk contact zou voor mij dan echt niet meer hoeven. Mijn vriend en mijn exen zijn allemaal heel netjes, ik ben juist degene die soms een dagje denkt: ik douche morgen wel.
ik denk dat je man wel een beetje zelfbewuster moet gaan leven. tanden poetsen is toch t 1e wat je doet als je sochtens gegeten hebt? en t laatste wat je doet voor je in bed gaat? hoe moeilijk kan t zijn. douchen, afdrogen, scheren, deo, aftershave.. nou nou.. ook 10 minuten werk. schoon glas is niet zo nodig.. ik drink alleen water en siroop, dat kan prima uit 1 of 2 glazen pd. ontbijt bord gebruik ik ook vaak 2x. de kruimels veeg ik de gootsteen in en dan de vaatwasser in.. in principe nog schoon. rochelen.. prima, als je alleen bent. onder de douche ofzo. heb ik ook vaak.. al dat snot kom dan los.. maar niet hele dagen door.. bah! ik moet mn man ook wel eens er op wijzen dat ie dat overhemd al 2 dagen aangehad heeft, en sokken.. brr.. maar goed. daar heb ik verder geen last van.. hij rookt gelukkig al niet meer, want dat vond ik wel zo vies.. yak.. Altijd dat gore pakje shag, en dat rokershoestje de hele dag.. nee. geen mr en miss perfect hier in huis, maar wel schoon om te zien
Nee. Ik ben juist degene die lomp en onhygiënisch is. Ik doe de hele dag met hetzelfde glas, bord en bestek. Ik vind het zonde om telkrns iets nieuws te pakken. Tanden poetsen vergeet ik weleens en douchen sla ik soms rustig over als ik er geen zin in heb. Een kapper moet hij me naartoe sturen terwijl hij om de drie weken vraagt of ik hem even wil knippen. Spuugmondjes van dochter veeg Ik met mijn mouw af en trek gerust dat shirt de volgende dag weer aan. Zijn auto is altijd heel schoon en gewassen terwijl ik mijn auto nu iets meer dan een jaar heb een Nog niets heb opgeruimd, laat staan door de wasstraat heen gedaan. Yup, ik ben de smeerkont in huis!
Mijn man roggelt ook. Sinds de geboorte van onze zoon is hij om de halver klap verkouden en heeft daardoor last van veel slijm. Ik vind niet dat het onder onhygiënisch of lomp vallen. Verder doucht mijn man wel iedere avond en poetst zijn tanden. Zijn haren zitten 7 van de 10 ook netjes. Die andere 3 keer draagt hij een petje.
Eerlijk gezegd zou ik het niet lang uithouden met zo'n vieze man, maar als het steeds erger lijkt te worden, zou er dan niet iets van een depressie achter kunnen schuilen? Mijn man is altijd schoon en verzorgd. Ondanks dat hij een hele moeilijke huid heeft waarmee hij niet iedere dag kan douchen, zorgt hij dat hij wel iedere dag fris gewassen beneden komt, met schone kleren (wel eens wat oversized), verzorgde haren (prachtige bos krullen die door de kapper keurig wordt bijgehouden) en geschoren als dat nodig is. Daarnaast poetst hij elke dag twee keer zijn tanden en eet hij nog netter dan ik. Hij is verantwoordelijk voor het huishouden, want ik ben degene met werk. En dat gaat prima. Misschien toch even tijd nemen om er wat aan te doen, want anders kan het wel eens behoorlijk verkeerd aflopen..
Nou nou...Je kan je ook een beetje TE aangesproken voelen hoor, ze hebben het hier niet over medisch roggelen hoor! mijn buurvrouw roggelt de hele dag, vind ik het aso? NEE! maar wel goor en ja ik doe mijn tuindeur dan dicht ja. OT. geen man in huis
Ml gaat 2 of 3keer in de week in douche(bij nat of warm weer meer) poets 1keer per dag zijn tanden. Boxer en sokken en tshirt is elke dag een proper(bij heel warm weer of zweten na het fietsen 2 tshirten). Scheren doet hij te weinig naar mijn zin normaal 3 keer per week soms mindrr als hij geen zin heeft. Over oude kleding gesproken ml heeft nog tshirts uit 1996... het jaartal staat erop want was van de antwerp 10miles. Ook al zijn kleren 1 maat te groot want dat sit beter. Van tshirts heb ik hem eindelijk weten te overtuigen de juiste maat aan te doen en om kapotte schoenen gewoon te vervangen(vroeger droeg hij schoenen met gaten in de zool en zelfs schoenen waar de zool half van los hing)
Als er meerdere malen word gezegd dat het vies is,gruwelijk en ook asociaal,tja dan kan ik me TE aangesproken voelen. Daarom zei ik ook dat het medisch kan zijn,om de ogen te openen van anderen dat veel mensen het niet bewust doen!
Ik val echt wel voor het innerlijk van mijn man . Een kapper ... ik denk dat hij in de 9 jaar dat we samen zijn 1 of 2 keer geweest is. Hij heeft lang haar dat in een staart dat ik zelf af en toe bijknip onderaan. Hij heeft ook een lange baard, die ik ook om de paar maanden bijknip. (Voor mij is 't of die lange zachte baard, ofwel elke dag scheren want ik verafschuw prikkelende stoppels.) (Hij mag dat bijknippen overigens zelf doen ook, maar ik weet dat als ik het niet doe of niet begin, het gewoon niet gebeurt.) Douchen zo'n 2 à 3 keer per week, maar ik doe hetzelfde. Meestal een kwartier voor ie naar zijn werk vertrekt. Heb wel al es al lachend gezegd van "ah en dan krijg ik de zweterige versie weer terug" maar da's echt grappig bedoeld . Tanden poetsen we beiden 1 keer per dag. Ik vind alleen "zijn moment" wat raar gekozen (vlak voor zijn werk, of hij nu vroege shift, dag of late shift heeft - ik poets de mijne 's avonds). De tandarts heeft ie al jaren niet gezien, maar zijn gebit is perfect. Jaar of 4 geleden heeft ie alleen 2 wijsheidstanden moeten laten trekken. Da's zijn keuze en zijn verantwoordelijkheid (ik ga jaarlijks). Deo is hij allergisch voor en parfum interesseert hem geen moer. Net zoals ik ook nauwelijks parfum draag. Ondergoed, sokken en zwarte t-shirt trekt ie iedere dag proper aan. De rest (jeans, meestal een fleece-trui) gaat mee tot het vuil is. Schoenen krijgt ie van 't werk - met stalen tip - en doet ie jaren mee. Zijn jeansen gaan mee tot ik ze echt wel té afgewassen vind (en eer ik klaag daarover ...). Zijn fleecen truien draagt ie al langer dan 9 jaar. Zolang hij er zich goed bij voelt ... Hij draagt zelden een jas (alleen bij -5), altijd een vestje zonder mouwen. Dat gaat mee tot het uiteenvalt. Een enkele keer rochelen zou mij echt niet kunnen schelen, de hele dag dan weer wel. Glazen gebruiken we hier allebei minstens 1 dag. Tassen ook. Het bord 's avonds gaat direct de vaat in, dat van overdag blijft vaak staan - voor een paar kruimels ga ik dat echt niet in de vaatwas steken. Eten of drinken in de auto doet ie nooit. Het enige waar ik soms over klaag is dat hij dat ding nooit stofzuigt en de vloer dus een ramp is (zand, vuil). En dat de achterbank meestal platligt - hij vervoert vaak grote zaken - en de vloer achteraan en de koffer er dus even erg uitziet. Maar echt over zijn uiterlijk wakker liggen, doe ik hier echt niet. Hij is oud genoeg om daar zelf over te beslissen.
Maar als je alleen in de avond je tanden poetst en in de ochtend niet, dan loop je toch de hele dag met een laffe smaak in je mond? Bij mij ruikt het in de morgen vaak naar een dood vogelnestje namelijk...
Ik vind het echt wel belangrijker (voor mezelf) dat mijn tanden geen hele nacht lopen te "broeien". Ik poets ze dus vlak voor ik ga slapen, na een hele dag eten en drinken. 's Ochtends sta ik op, drink een tas melk en ga naar mijn werk. Van dat halve tasje melk zijn ze echt niet vies. Geen laffe smaak te bekennen hier (mijn tong meepoetsen 's avonds helpt daar ook wel bij).
Hier ook een schone man eigenlijk.. wel vervelend dit ts.. wat zegt hij als jij dit met hem bespreekt?
TS, heeft je man dit inmiddels gelezen of heb ik daar overheen gelezen? De mijne is godzijdank ook niet zo, hij staat nog langer voor de spiegel dan ik :/
Hier ook een hele nette, hygienisch en verzorgde man. Hij doucht elke dag, draagt zijn kleding maar 2 dagen, houd zijn baard netjes bij, gaat om de paar weken naar de kapper, doet gel in zijn haar, gebruikt lekkere luchtjes enz. Hij laat ook absoluut geen boeren, windjes, rochelt niet. Hij vind dat zo vies.