jeuk jeuk en nog eens jeuk :(

Discussion in 'Zwangerschap' started by Tortura, Aug 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tortura

Tortura Actief lid

Jul 18, 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hola mama's

oke, nu wordt ik helemaaal GEK ik heb al paar dagen onwijze jeuk aan mn gezicht gwn jeuk dat je moet krabben en ja dat je moet krabben gewoon ook aan mn hoofd maar mn gezicht t meest.. ik heb geen bultjes of uitslag helemaal niks soms wel velletjes op mn voorhoofd maar die zie je alleen als e heel goed kijkt weet iemand wat ik hier tege kan doen want die jeuk oeieoeieoei

alvast dankjeee well :D

2. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Ik heb een hevige eczeemaanval gehad (ik denk rond week 24). Ik had eerst ook totaal geen uitslag of schilferende huid en doordat ik de meeste jeuk had aan mijn handen en voeten hebben ze bloed geprikt om zwangerschapscholestase uit te sluiten.

In de tussentijd dat ik op de uitslag van het bloedonderzoek moest wachten kreeg ik dus wel bultjes en een schilferende huid. Vooral mijn handen en armen maar ook op mijn rug en borst. De schilfers waren vooral voorhoofd en hoofdhuid.

Misschien even navragen bij de huisarts. Voor mijn handen/rug/borst mocht ik wel de creme gebruiken waar 1% cortisone inzit maar die mag je niet in je aangezicht gebruiken. Daar kreeg ik dan weer een totaal andere creme voor. Verder kreeg ik ook nog een aantal tubes vochtinbrengende creme voor het hele lichaam die je ook onder de douche als zeep kon gebruiken.

3. M02

M02 Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,372
    0
    36
    Ach meis, lekker zeg met dit weer...Ben je al langs je dokter geweest?
    Succes!

4. Hermiek

Hermiek Bekend lid

Mar 16, 2011
    515
    0
    0
    SPH'er in een psychiatrisch ziekenhuis
    Overijssel
    Dit las ik op internet:

Jeuk over je hele lichaam, om gek van te worden! Tijdens je zwangerschap kun je hier opeens last van krijgen. Wat kun je er tegen doen?

Jeuk is niet leuk! Zwangerschapsjeuk is een verzamelnaam voor een aantal aandoeningen. In bijna alle gevallen is de jeuk onschuldig en verdwijnt hij na de bevalling als sneeuw voor de zon.

Deze jeuk kan worden veroorzaakt door een lichte stuwing van de lever onder invloed van hormonen. Hierdoor komen bepaalde galstoffen in het bloed terecht die de jeuk veroorzaken.

Bespreek de klachten altijd met je verloskundige, omdat jeuk kan duiden op een verstoorde leverfunctie, die schadelijk is voor het kind. Dit komt gelukkig heel zelden voor, maar je verloskundige kan hier uitsluitsel over geven.

Droge huid

Maar jeuk kan ook betekenen dat je huid simpelweg te droog is. Of dat er veel spanning op de huid staat doordat deze steeds verder wordt opgerekt. Houd je huid goed vet door veel te smeren, bijvoorbeeld met olie.

Een neutrale huidolie (zoals amandelolie) kun je daarvoor prima gebruiken, maar neem liever geen middel waarin etherische olie is verwerkt. Sommige daarvan mag je namelijk niet gebruiken tijdens je zwangerschap. Douche en badder niet te heet, zodat de huid niet verder uitdroogt.

Hoe verleidelijk het ook is: probeer niet te krabben, want dat maakt de jeuk alleen maar erger. Mentholgel of mentholpoeder geven wat verlichting tegen de jeuk.

Share This Page