wie heeft er winterbanden

Discussie in 'De lounge' gestart door wenneke20, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Nu is het zo dat onze gewonen banden net jaar oud zijn en ze voor vervangen moeten worden.
    Zit nu te denken aan winterbanden

Wie heeft ze en is er verschil ? We moeten da ook stalen velgen dus word duur geintje dan

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja winterbanden zijn prijzig maar uiteindelijk gaan je banden langer mee omdat je ze 2 keer per jaar wisselt. Wij hebben afgelopen winterbanden erop laten zetten via een vriend die automonteur is. Ik zou je gewoon eens her en der goed laten voorlichten maar reken op een flinke smak geld inderdaad.

3. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    wij hebben onder de bus ook winterbanden, (zelfs snow/modder banden)

ik had bij mijn auto geen winterbanden, nou dat heb ik geweten, daarna winterbanden eronder gedaan, en je merkt het kwa remmen zeker.

hier worden ze ook 2 keer per jaar gewisseld.

4. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Ok zal dadelijk s rond bellen voor de prijzen

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik vind het echt niet nodig... En het grappige is dat afgelopen winters mensen met winterbanden in de berm stonden :D Die denken allemaal dat ze lekker door kunnen rijden want ze hebben winterbanden haha...

Wij hebben op onze lease auto altijd winterbanden gehad maar wij merkten weinig verschil alleen een hoger brandstof verbruik.

6. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Wij vanaf morgen winterbanden en dan in april krijgen we weer gewone banden.

Maar je banden zijn nu 1 jaar oud en nu al nieuwe banden nodig?

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij merken juist erg veel verschil, en al die eikels die ik steeds achterop gehad heb hadden geen winterbanden.

8. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Je moet je ook de vraag stellen of je naar het buitenland gaat met de auto. In Duitsland is het namelijk verplicht (ook voor doorreizigers) weersgerechte banden onder je auto te hebben. In de winter betekent dit dus winterbanden.

9. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Op beide leaseauto's van het weekend weer de winterbanden laten zetten.
    Ik ben er heel blij mee. Vooral met zo'n kleintje aan boord, wel zo veilig.
    Wat mij betreft wordt de wet hier net als in DL.

10. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Winterbanden vind ik in de winter onmisbaar. Qua veiligheid zeker, maar ook qua rijcomfort. Soms kwam ik met veel sneeuw e.d. nieteens van de parkeerplaats, met winterbanden geen enkel probleem gehad. Echter slijten winterbanden sneller, en maakt het veel meer geluid. Ik zou er dus niet mee blijven rijden als het niet nodig is. Het is wle even een investering, maar het is z'n geld zeker waard vind ik.

Wat iemand anders ook zegt; ga je nog op vakantie? want in sommige landen zijn ze idd verplicht.

11. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    #11 Inge88, 30 okt 2012
    Laatst bewerkt: 30 okt 2012
    Hier ook winterbanden op mijn lease auto. Veel veiliger en het rijd fijner in de winter. Sommige zullen denken dat ze flink gas kunnen geven maar dat geldt echt niet voor iedereen.

Ik vind dat ze het net als in Duitsland moeten verplichten.

12. giraf

giraf Niet meer actief

+1 :)

13. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

wij hebben winterbanden cadeau gekregen. ze worden er eerdaags onder gezet.

ben er zeer blij mee. veiligheid boven alles

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben ook winterbanden (volgende week gaan ze er weer onder) en ik zou ze echt niet willen missen. Je merkt het verschil echt wel heel goed met rijden!

15. Bri

Bri Niet meer actief

Sinds ik vorig jaar heb ik winterbanden. En ik vind dat er wel wat verschil is.
    In de stad merk ik daar vrijwel niks van (daar wordt nl altijd goed gestrooid) maar ik moet voor mijn werk ook vaak in bosrijk gebied zijn, en daar glibber je met zomerbanden alle kanten uit op het parkeerterrein en de kleine weggetjes. En op de wintersport is het natuurlijk ook handig, dat was voor mij de aanleiding, omdat het nu verplicht is in Duitsland in de wintermaanden.

Als er geen sneeuw ligt, maakt het mij eigenlijk niet zo veel uit.

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij hebben ook winterbanden maar wij wonen in Duitsland. Vorige week hebben we ze er weer aangezet.

17. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hier ook winterbanden en stalen velgen geloof dat het bij elkaar 240 euro was.

18. LittleMonsters

zo dat is een koopie:$ waar heb je dat laten doen? wel nieuw?

ik heb rond gebeld maar kwam toch echt constant rond de 600 uit. 15inch

19. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Wij hebben ze ook, ideaal! Ik vind het een groot verschil met of zonder!

20. LittleMonsters

daar is het verplicht toch ?

Deel Deze Pagina