Zijn jullie netjes/opgeruimd?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esmeralda76

esmeralda76 Actief lid

1 nov 2010
    345
    0
    0
    Helaas werkeloos
    Hillegom
    Hier wel opgeruimd, maar ben niet zo`n schoonmaak fanaat.
    Terwijl mijn man de grootste pietlut op de aardbol is, en zich hevig kan opwinden over kleine dingetjes die dan niet op zijn plek ligt.
    Echt als ik aan het werk ben en hij is thuis dan heeft hij echt alllllllllllleeeeeeeeeessssssssssss moeten schoonmaken.
    En echt het was dan al opgeruimd hoor, maar hij vind altijd dingen en taken, tot het extreme toe.
    Dit botst dan wel eens.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ben een mega sloddervos... vind regelmatig mijn sleutels in de koelkast etc... wordt af en toe gek van mezelf...

sinds kort heb ik co ouderschap. Gebruik nu echt de dagen zonder kids om het huis op orde te brengen en als de kids er dan zijn dan kan het me niet zo veel schelen als er speelgoed enzo rondslingert....

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik was altijd heel opgeruimd maar sinds ik wat meer tijd voor mezelf heb en ben gaan sporten is het er een beetje ingeschoten moet ik zeggen, ik kan me er gewoon niet meer goed toe zetten.

vroeger vond ik het ontspannend, lekker, nu heb ik nergens geen zin in, maar goed zit ook niet zo geweldig in mijn vel dus misschien komt het nog terug :p

Ik doe het meeste nog wel hoor maar met minder gemak en snelheid lijkt wel, vroeger leek het zo vanzelf te gaan .

4. zal dr zo 1 zetten haha

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee ik ben echt een sloddervos.

Maar het is wel schoon en mn keuken is altijd op en top aan kant en schoon en mn wc ook.

Alleen mn woonkamer is altijd rommelig maar ook schoon..

6. maviss

maviss Lid

Ik ben netjes en opgeruimd als k er zin in heb haha
    Als k me moe voel dan dwing k mezelf ook niet om op te ruimen.
    Ik probeer het aanrecht wel altijd netjes te laten maar k vindt wnr ik moe ben of mezelf niet goed voel dat dat dan niet zo belangrijk is.
    Maaar heb wel vaak buien dat k dan alles spik en span maak en alles ga ordenen.

7. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Oo verschrikkelijk, om gek van te worden.
    Heb een hele hoop wel los kunnen laten met 3 kleintjes thuis. Maar ik moet en zal elke dag stofzuigen en dweilen, stoffen sowieso want heb een donkere kast en tafeltje, dus stof zie je gelijk..

Badkamer en toilet (zitten in zelfde ruimte) doe ik als ik er gebruik van maak, bijv tijdens het douchen.

Keuken tijdens het koken.

Mn wasmachine staat in ons nieuwe huis nog niet aangesloten, dus ik was met de hand in de ochtend alles uit, zo blijft het bij en heb ik nooit meer dan setjes van iedereen van 1 dag zeg maar..

Afwas doe ik als ik kook, wat ik gebruikt hebt, was ik af, als ik het niet meer nodig heb dus.

Kasten zijn gewoon gevouwen kleding, netjes, redelijk op orde.

En soms krijg ik ineens een ingeving van alle lichtknopjes, deurklinken, stopcontacten schoon te maken.. Verschrikkelijk haha.

Mn gasfornuis doe ik ook na/tijdens het koken.

Ik hou alles bij, anders verlies ik de grip op mijn huishouden, en dat gaat echt niet. Heb 3 kids dus elke dag een bende, en daar hoort opruimen bij. Laat hen wel lekker hun gang gaan en doen hoor, van knutselen tot spelen, rennen, gillen, brullen.

Speelgoed uit de manden, auto files maken? Geen probleem.
    Na afloop wel even samen opruimen met een hoop stimulatie en prijzen!

Helemaal goed zo.

8. tulip

tulip Niet meer actief

ja, ik wel. Kijk er woont een kind hier, dus speelgoed is overdag altijd wel te vinden of de enorme eettafel vol met knutselspul, maar dat valt bij mij niet onder rommel. Maar mijn spullen zijn altijd aan kant...geen kruimeltjes als we niet meer aan het eten zijn. Badkamer na gebruik meteen aan kant enz. In ons oude huis belde de makelaar een keer of het gelegen kwam dat hij een half uur later met een kijker kwam...ja hoor geen probleem:)

9. beccie

beccie Niet meer actief

ik ben ook wat een sloddervos en misschien ook wel wat te lui :)

ik vind het overigens wel prettig als alles netjes en schoon, en probeer het allemaal wel bij te houden,
    maar ik denk te vaak dat kan morgen ook wel, en dan blijft het er weer bij,
    toevallig heeft mijn moeder vandaag opgepast en het is nog nooit zo netjes geweest hier,
    dus ik moet het nu maar meteen goed bijhouden :)

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    schoon en netjes ja, slingert ook niks in huis en heb alles aan kant behalve in mn kasten.
    vouwen kan ik niet en goed indelen ook niet, 1x in de maand pluis ik alles uit om vervolgens het zo weer mn kast in te kwakken :)

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik hou van opgeruimd
    in de ochtend begin met opruimen en maak alles schoon
    ze mogen spelen haha natuurlijk maar spelen ze niet dan moeten ze toch ook eerst speelgoed in de kist doen
    ze hebben ook een speelkamer en daar mogen ze troep maken wat ze willen deze ruim ik eens in de 3 dagen op
    soms ben ik wat extreem hihi maar ja dat zal in het aard van het beestje zitten:)

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier is alles wel altijd schoon, maar niet altijd opgeruimd. Heb twee kleine kinderen die lekker druk kunnen zijn met spelen en met de hond. Dus hier slingert altijd wel wat speelgoed rond.
    Voor de oudste naar bed gaat ruimen we samen al het speelgoed op, evenals voor het broodje van tussen de middag. De rest van de dag kan je je nek breken over de blokjes en auto's :D

Tussendoor gooi ik er een doek door, maar vooral in het weekend. Keuken, badkamer en toilet zijn altijd schoon en opgeruimd, vind dat wel belangrijk. De rest kan weleens een dag wachten. 's avonds is het echter netjes en opgeruimd. Meestal vouw ik de was op als ze op bed liggen en neem ik dat mee naar boven als ik naar bed ga.

De kledingkast, dressoir en keukenkastjes zijn altijd een zooitje, ik krijg dat niet netjes. Elke maand loop ik het wel door om te kijken naar de data.

Ik moet 's avonds geen zooi in huis hebben, anders kan ik niet rustig zitten:D

13. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben redelijk netjes/opgeruimd maar ik vind niks aan schoonmaken. Besteed mijn tijd liever aan andere dingen, zoals tijd doorbrengen met mijn dochtertje. We hebben dus ook sinds kort een huishoudster, dat scheelt al een hoop.

En verder heb ik er ook bij vlagen last van, dan moet alles ineens schoon en dat is altijd als ik ongesteld ben of moet worden. Herkent iemand dit??

14. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Dan ga ik nog harder dan normaal aan de slag hihi :D:)

15. MHMW

MHMW Niet meer actief

Tijdens mijn menstruatie heb ik last van de agressieve vorm van schoonmaken..:D ik pak alles hardhandig aan, ik smijt en gooi. Mijn man maakt dan dat hij weg komt.

16. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Hier wel vaak rommelig.....maar wel redelijhk schoon!
    De wc's sowieso altijd want als ik ergens een hekel aan heb is het een vuile wc en met zn 5en moet je die gewoon elke dag doen en die wordt ook gedweild.
    Badkamer en keuken ook altijd schoon.
    Ik heb ook last van schoonmaakwoede, kan op de meest onverwachte en gekke momenten (midden in de nacht, als ik wakker word en mn man gaat dan werken bijv.) flink tekeer gaan!
    Heerlijk vind ik dat, als hier iedereen op bed ligt, lekker rustig en ik kan in 1 keer doorgaan, is het klusje ook zo geklaard.
    Of om 23 uur nog een berg was wegstrijken of zo, kan daar echt een goed gevoel van krijgen haha.

17. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Op het oog is alles keurig geordend.. Totdat je hier een willekeurige la opentrekt.. Verschrikkelijk!
    Ik zou het graag anders zien, maar ik heb er simpelweg niet altijd tijd voor/zin in.

schoon is het hier ook, altijd. Als ik een dag niet stofzuig/stof/dweil, raak ik een beetje in paniek..

18. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik ben netjes, maar mijn man is nog veel netter. De afwas moet meteen in de vaatwasser na het eten en ook altijd meteen uitruimen uit mijn werk. Hij wil geen tijdschriften los laten slingeren en geen kopjes laten staan op tafel. Eigenlijk is hij best wel een zeur, op dat gebied dan. Maar ook wel leuk, dat hij veel opruimt

19. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Hihi Hier ook zo. +1

20. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

pfff snif, ik kijk soms verheerlijkt naar een andermans huis...lukt me gewoon niet...
    vaak verplaatst ik de dingen alleen weer naar een andere plek, dus echt netjes word het niet, heb zoveel "dingetjes" uit nood breng ik wel eens wat in een zak naar boven bv met een verjaardag..

Deel Deze Pagina