Stress en Down m.b.t. werk: hoe kom ik hier doorheen ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door appelappel, 18 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Lieve allemaal,

Ik ben dolendolgelukkig met mijn zwangerschap en mijn leven. Ook mijn baan past goed bij me. Ik moet na deze week nog 3 weken werken. Ik zie er zo ongelooflijk tegenop... zo herken ik mezelf gewoon niet meer.

Ik heb het niet zo druk dat ik uren moet overwerken, maar ik voel de druk wel heel erg. Normaal gesproken doe ik dit met 3 vingers in mijn neus en nu staat het me zooo tegen. Nu word ik al gestressd bij het idee dat ik tijdens mijn werk misschien weer gestressd zal worden en ik niet weet wat ik met mezelf aan moet. En op een gegeven moment krijg ik dan heel harde buiken, die ook pijnlijk zijn. Ik voel me dus alles behalve ontspannen op mijn werk.

Gewoon lekker werken wil ik wel, maar niet continue mensen aan mijn bureau en gesprekken voeren (en moet er nog véél, waaronder 2 functioneringsgesprekken), blègh... Ben namelijk leidinggevende, dus me makkelijk terugtrekken kan niet, want ik ben juist veel in gesprek hierdoor.

Ik weet dat het allemaal wel meevalt, maar ik kan dat niet in mijn hoofd krijgen. Willen jullie me helpen? Positieve verhalen, daar ben ik naar op zoek! HHHHEEEEEEEEELLLLLL erg welkom hier, want ik heb het echt heel erg nodig om deze 3,5 week nog door te komen.

Liefs
    Naannaan :(

2. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Sorry, dit topic hoorde bij zwangerschap en werk, maar kan 'm zelf niet verplaatsen...

3. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
  4. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    hey meis,

als je nou eens met je leidinggevende of baas bespreekt dat het je teveel word en dat je de laatste 3 weken heel graag wil blijven werken maar dat je een beetje het gevoel hebt dat je teveel hooi op je vork hebt..... zal hij/zij dat begrijpen? misschien komt hij/zij wel met een oplossing waar jij nog niet aan gedacht had :D

succes

5. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    hoi!

Als je al zover in je zwangerschap bent is het heel normaal dat je met andere dingen bezig wilt zijn dan je werk. De natuur zegt tegen je: er komt een baby aan! Het fijnste is het als je je daarop kan concentreren en geen andere dingen meer aan je hoofd hebt. Alleen in onze maatschappij met veel werkende vrouwen is daar te weinig aandacht voor. Er wordt van je verwacht dat je 'gewoon' tot je verlof blijft functioneren als altijd. En dat kan soms niet, omdat zwangerschap nou eenmaal niet een 'gewone' situatie is. Je moet je voorbereiden op de komst van een baby! Niet alleen praktisch maar ook emotioneel. En dat uit zich vaak in tegenzin voor andere dingen (werk, sociale contacten, etc).

Wat het ook nog extra zwaar maakt is dat je voor je verlof vaak allerlei dingen moet regelen die je normaal niet hoeft te regelen (vervanging, inwerken, dingen die op het laatste moment lijken te moeten, etc). Denk maar zo: als ik ineens ziek thuis zit gebeuren die dingen ook niet en dan loopt het ook wel door. Het is belangrijk om nee te zeggen als je het even teveel vindt. Dat moet kunnen hoor.

Ik kan me helemaal voorstellen, dat je hoofd er niet meer naar staat en het gevoel hebt nog vanalles te 'moeten'. Ik zou het zeker met je baas (als je die hebt) bespreken en probeer op je werk ook rustmomentjes in te bouwen. Dat scheelt soms al. Het is nog 3 weekjes en dan hoeft het even niet meer!

Succes meid en hou nog eventjes vol!

Yule

6. Selv

Selv Lid

19 jan 2008
    63
    0
    0
    Zoals Yule zegt zou ik proberen rustmomentjes in te plannen, en dat ook echt in je agenda te doen, zodat mensen geen andere afspraken kunnen plannen in die tijd. Als zwangere heb je recht op 1 uur extra pauze per dag, maak er gebruik van!

Kan me heel goed voorstellen dat je erdoorheen zit, ik heb dat gevoel af en toe ook en ben 'pas' 16 weken.
    Probeer alles een tandje lager te doen, het kan echt! ongeacht of je leidinggevende bent, en probeer meer zaken te delegeren.

In je hoofd ben je helemaal niet meer bezig met werk maar alleen met het kleintje dat eraan zit te komen en zit je in 'je eigen wereldje', ik heb dat zelf ook en heb op mijn werk zoiets van wat vandaag niet lukt kan morgen nog en probeer zo min mogelijk te stressen (ik werk 40 uur).

Houd vol en alles komt echt wel goed! straks heb je je kleine in je armen en kan de hele wereld je gestolen worden!

Succes met de bevalling.

Deel Deze Pagina