Zijn jullie ook uitgeput na een dagje thuis met de kinderen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamaSuusenTessa, 12 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Janna super idee.Ik teken de petitie wel hoor!

Trouwens het is nu 18 uur en de meiden waren zo moe,dat ze vroegen of ze naar bed mochten hahah.Natuurlijk mag dat schatjes...
    Het is nu doodstil boven.En beneden ook trouwens want mijn man heeft een waterpolowedstrijd op dit moment.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier gaat manlief gewoon weleens alleen een avondje weg :)

Dan hang ik lekker op de bank met een film (over het algemeen geen hele goede want die bewaar ik liever om samen te kijken)
    Laptopje op schoot, msn erbij
    lekker lui slap ouwehoeren met 1 oog op de tv. Likeurtje en chippie erbij.
    Dan kan ik er altijd weer even tegen :)
    Neem me altijd voor op tijd naar bed te gaan maar bljf meestal zitten tot ik finaal in slaap val op de bank.. en hobbel dan maar gauw naar boven.

3. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    nou ik ben dan nu nog thuisblijfmoeder van 2 kids en alleenstaand maar ik ben ook blij dat ik savonds voor me zelf heb

ook het entertainen vind ik lastig

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nee ik heb dat niet zo. Ik heb ook 2 kids, met verschillende behoeftes, maar ik heb ook een duidelijke structuur. Met name mijn peuterdochter weet altijd vrij goed wat haar te wachten staat. Niet dat ik met picto's ofzo werk, maar ik houd gewoon van strakke organisatie. Ik heb daardoor overdag ook wel wat momentjes voor mezelf, dat ik even een kopje thee kan drinken zonder gemama aan mijn hoofd.

5. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Gossie, ik wou dat ik het voor elkaar kreeg. ;)
    Maar helaas, ik ben een echte adhd mamma. Dus structuur zal voor mij altijd lastig blijven. Maar 1dag in de week gaan ze naar het kdv en dan ben ik tot 10uur vrij van mezelf. Iedereen de deur uit, kopje koffie. En om 10 uur het hele huis schoonmaken. en rond 5uur kiddies ophalen. En dan gaat alles weer van voren af aan. En toch zou ik ze voor geen goud willen missen. Hmmm, mischien afentoe 24uur???:p:D

6. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Hier ook hoor. Verlang geregeld naar de avond. Zodra ik ga beginnen met eten koken vind ik de tijd snel gaan.

Tussen zes en half zeven gaan ze naar boven en als ze op bed liggen ga ik de standaard klussen doen zoals stofzuigen, was ophangen etc. Dan vallen ze meestal in slaap.

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Dacht al dat het aan mezelf lag hahaha..
    Nou is het bij mij ook de combi van 2 heftige jaren achter de kiezen (manlief eerst onverklaarbare aandoening en 1 jaar in de ziektewet en erna eindelijk weer aan het werk en toen kreeg hij een hersenvliesontsteking) en ik heb medicijnen voor mijn acne waar 1 vd veeeeele bijwerkingen moeheid is.
    Maar ik heb ook weinig energie meer 's avonds om iets te ondernemen en hang vooral op de bank.

8. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ben benieuwd naar je dagstructuur; wij hebben kids in ongeveer dezelfde leeftijd zie ik....ik ben soms een beetje structuurloos met mijn 2 dames merk ik.
    Zou je willen opschrijven hoe bij jullie de dag verloopt?

9. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ja ik herken het, en dan te bedenken dat ik er nu nog maar 1 heb :) Ik werk 3,5 dag en dan kom ik echt tot rust haha. Maar op de dagen dat ik thuis zit, kan ik niet eens op de bank zitten. Dan is het alleen maar: Mamma af! (trekkend aan mijn kleding).
    TV kijken houdt ze ook maar 20 minuten vol, dus zon dag heeft een hoog entertain gehalte. Maar wel erg gezellig. Kan me voorstellen dat als je full-time mamma bent, het nog een tikje zwaarder is...

10. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    zit elke dag thuis met de kids, werk soms vanuit huis, soms op locatie (heeeeel soms werk ik hoor) ik poets veel, ik kook graag en uitgebreid, ik heb genoeg tijd voor hobby's als ze op bed liggen, ik speel elke dag met de kids. Vooral de oudste moet vermaakt worden die is TE slim voor dr leeftijd dus moet haar uitdagen en bezighouden. Da's soms wel vermoeiend.

Ben soms wel heel erg moe, vooral als ik opsta, maar de rest van de dag valt het wel mee.
    heel druk schema met 2 kids, omdat ze om en om opstaan, ontbijten en 's middags opstaan en tussendoortjes doen. Maar kan t toch prima aan zo.

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Jaaaa!

En pfoe, nu 2 kinderen! Ik vond het met 1 al vrij heftig.

En wat ben ik blij dat ik studeer (en straks werk) en daardoor 4 dagen voor mezelf heb :)

12. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Hebben wij hier ook regelmatig maar dan laat ik ze in de tuin met een bal en gaan ze lekker voetballen. Ik laat ze ook helpen in het huishouden en we laten sowieso de hond nog uit... Die van ons kijken eigenlijk ook niet zo veel tv maar houden erg veel van creatief bezig zijn enz dus knutselen doen wij wel veel op vrije dagen.
    Op zondag gaan ze sowieso zwemmen en op woensdag gaan ze mee met mijn schoonvader die voetbal geeft aan de jongste voetballertjes en ze gaan ook nog naar kleutergym (zaterdag) ...

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Waar laat je ze dan? Plakbandje over de lipjes?:) Ik bedoel als wij thee/koffie drinken gaat toch dat mondje op en neer en kletst de hele tijd door en vragen ook ;)
    En ik ben echt geordend en geregeld.
    Ik kan wel zitten met de thee hoor, dat wel, maar gewoon eens heel even niet: mama..., mama...., mama....
    Leer mij dat ook!!! ;)

En idd 1 dag thuis is veel vermoeiender dan 1 dag werken.

Deel Deze Pagina