Draaipoging naar eerdere keizersnede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Isis26, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ik moet vrijdag naar de gyn en waarschijnlijk gaan ze hem wel proberen te draaien terwijl ik dacht dat het gewoon niet mocht. Bij wie is de draaipoging uitgevoerd en gelukt? Deze is kleiner en heeft meer ruimte dus daarom gaan ze het proberen.

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik heb juist gehoord dat draaien beter niet kan als er nog veel ruimte is, dan kunnen ze weer terug draaien.... bij mijn schoonzus is het niet gelukt. Ze heeft geprobeerd gewoon te bevallen maar het is in een keizersnede uitgelopen.

Succes, ik hoop voor je dat het lukt
    liefs miek

3. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Deze heeft meer ruimte dan de eerste waardoor het dus wel geprobeerd kam worden maar niet teveel ruimte... Ben ook bang dat als ik natuurlijk beval ik uiteindelijk alsnog een keizersnede moet

4. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Lag je eerste kindje ook in stuit en daarom een keizersnede?

Onze zoon lag in een stuit en hij gaf totaal niks mee tijdens de draaipoging. Het is toen een geplande keizersnede geworden.
    Als dit kindje weer in een stuit ligt, doe ik geen draaipoging. Ik ben heel snel na de keizersnede weer zwanger geworden.
    Zou zelf geen goed gevoel hebben over weer een draaipoging.

Succes, hoop dat het lukt!

5. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ja eerste lag ook in stuit en gaf niks mee. Deze ligt anders (wel in stuit) en is lichter dus denken ze dat het makkelijker gaat. Ik twijfel nog wel

6. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Je kunt misschien afspreken dat je het één keer probeert. Misschien gaat het heel gemakkelijk... Maar als het heel pijnlijk is of iedereen merkt dat het toch niet gaat, dan gewoon stoppen?

7. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    keerpoging bij 2de kind is bij mij goed gelukt, ja wel pijnlijk. Helaas draaide hij erna weer terug en besloten opnieuw te keren. Dit was minder pijnlijk want hij zat minder diep in het bekken. toen is hij blijven zitten... en "normaal" geboren. nr 3 is nu ook nog flink aan hhet rondtollen, benieuwd of deze wel meteen snapt dat hoofd eerst handiger is. Dit net als de eerste een meid, dus die zijn toch wat slimmer ;)

8. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Mijn gynaecoloog wou bij mijn tweede zwangerschap echt niet meewerken aan een draaipoging omdat ik al een keizersnede had gehad. Vreemd dat die van jou dat wel aandurft. Maar goed mijn dochtertje bedacht zich met 36 weken en ging uit zichzelf goed liggen. Helaas is het alsnog een keizersnede geworden. Nu krijg ik een geplande keizersnede en maakt het me niet uit hoe het kindje ligt.

Deel Deze Pagina