Ja dat lijkt me ook heel erg. Wij zijn pas bezig in ronde 3. Dus waar maak ik me druk om. Maar mijn vriend heeft een paar jaar terug een darmtumor gehad. Goedaardig gelukkig maar wel blaas spoelingen moeten ondergaan. Staat nu nog wel onder controle elk halfjaar en gaat goed. Maar vraag me soms wel af of het geen 'schade' heeft aangericht.
H! Chrisie, Ik kan me heel goed voorstellen dat je een beetje onzeker bent als je vriend zo ziek is geweest. Misschien dat je na een half jaar proberen al eens voorzichtig dit probleem met harts of gyn. kunt bespreken. Misschien kunnen julie dan al wel meteen een sperma onderzoek krijgen, en als dat goed is, is er al een grote twijfel weg. Ik heb op 9jarige leeftijd een pericarditus gehad, een onsteking aan het hartzakje. En de gyn. denkt dat mijn verstopte eileiders misschien daarmee samen hangen. Dat deze ontsteking meer schade aangericht heeft, als ze toen dachten Ik wil je geen angst aanjagen, maar als je onzeker bent, gewoon meteen met de dr. gaan praten over wat de mogelijkheden zijn. @lautjeb, dat gevoel ken ik ook. Collega's, nichten en vriendinnen, zijn zwanger, staan op het punt te bevallen of hebben al 2 kinderen... Is niet leuk. I.v.m. je grafiek, bij mij lag FF meestal wel goed. Dus misschien heb je idd. langzaam een langere cyclus, kan misschien nog met het ontpillen te maken hebben. Anders ook, meteen hup naar de dr. hoor. Ben erg blij met mijn gyn. Hij laat ons niet aan klungelen, aan daarom kan ik ook alleen maar iedereen raden die langer dan een half aar bezig is, en echt onzeker is, gewoon meteen om raad vragen. Mocht er een probleem bij jouw of je vriend-man zijn, kun je tenminste geholpen worden, en is alles in orde, dan ben je misschien onbewust gerustgesteld en komt het vanzelf... En @lief klein wondertje, THX voor je lieve woorden... XXX
We hebben het er samen over gehad en me vriend zou wel een test willen doen. Maar voorlopig doen we dat nog niet, maar het spookt soms wel door je hoofd of het schade heeft aangericht. Maar voor jou wel heftig om dat te horen. Wens je sterkte met alles.
dank je wel... was idd. even slikken dit nieuws... wens jullie ook verder heel veel succes, en vergeet niet van elkaar te blijven genieten...
een onderzoek bij een man is makkelijk te doen. ik was bij de ha voor iets anders en had het toen over onze zwangerschapswens en toen ik aangaf dat wij in ronde 7 zaten stelde hij zelf voor om een onderzoekje te doen naar mijn man zijn zwemmertjes. het kon binnen een week en een week later hadden wij uitslag en het bleek super goed te zijn. dit is een super geruststelling zal ik je vertellen. voor een man is het onderzoek niet super leuk ( met een potje met zwemmers onderweg en het afgeven). dit is een klein onderzoek wat heel veel zekerheid en rust geeft.
hey lautjep, ik denk dat je deze keer ook weer een langere cyclus hebt. ik heb ook zo'n schommelende. fijn dat de dokter voorstelde om bij je man een onderzoek te doen, is die onzekerheid teminste weggenomen. mis dat wij dat ook eens kunnen gaan vragen. @anita ik denk dat het iedereen zijn grootste nachtmerrie is. meiden geniet lekker van de zondag, ik heb net heerlijk gevoetbalt en mag nu aan school gaan werken en daar heb ik toch zin in joh ):
Hej druufke, Ik heb daar ervaring mee gehad en inderdaad het is geen pretje! Wij zijn in maart 2008 gestopt met de pil en nog steeds niet zwanger! Meid heel veel sterkte met je onderzoek. Bridget
Hoi meiden, Ik herken jullie gevoel heel goed. Na 8 maand zelf proberen heb ik vriendje gevraagd of hij mee wilde naar de HA...om een zaadtest enz te laten doen. Hij stemde hiermee in, omdat hij zag dat ik steeds onzekerder werd. Ik had namelijk altijd het voorgevoel dat het niet ging lukken. De ha heeft bij mannetje een zaadtest laten doen en daar kwam uit dat hij slecht zaad had en antistoffen aanmaakt. (waardoor het zaad alleen op de plek zwemt) Achteraf ben ik superblij geweest dat we zo snel na de HA zijn gegaan. Stel je voor dat we nog een jaar zelf verder waren gegaan, terwijl we helemaal geen kans hadden! Als de testen toen goed waren geweest, hadden we het nog een poos zelf geprobeerd, maar dan minder onzeker, omdat we wel kans zouden hebben. Misschien een idee voor jullie? Succes en sterkte allemaal! Liefs Loesie
Thx Bridget Kwam er wel wat uit dat onderzoek bij jou? Of was alles goed? Alle andere testen die we tot nu toe gehad hebben waren goed. Kijk echt op tegen die test pfffff
hallo, ik ben hier ook net nieuw maar ik heb toch een paar vragen ik en mijn vriend zijn nu 8 maanden bezig om een kindje te krijgen vaak ben ik bang dat ik geen kinderen kan krijgen omdat het steeds maar niet lukt elke maand weer de teleurstelling maar ik moet nu zeggen dat ik me anders voel sinds 2 dagen dan normaal ben de hele dag moe heb vlagen van duizeligheid en misselijk gevoel af en toe en heb vaak steken onder in mijn buik zou ik dan nu toch zwanger zijn of hou ik mezelf voor de gek en zie ik eigenlijk dingen die er niet zijn
Ik voel nu ook andere dingen dan de afgelopen anderhalf jaar dat we bezig zijn. Maar ja een lichaam zit raar in elkaar. Wanneer is je NOD? Die van mij is woensdag ben benieuwd..... Wordt gek van al dat wachten iedere keer
H! Druufke... Spannend hoor... Volgens mij is dat onderzoek wat je bedoeld een HSG, en idd. heb ook gehoord dat het niet prettig is. Bij mij hebben ze dit niet gedaan, maar meteen een kijkoperatie. Hopelijk ben je deze keer zwanger en blijft het je bespaard... @Priscll, spannend dat je je anders voelt. En net als druufke, ben ik benieuwd wanneer je kunt testen??
hey meiden ik heb al jullie verhalen nog eens gelezen en dacht echt van kijk nou ik ben ook al een tijd bang en onzeker dat het bij ons niet gaat lukken. maar ik dacht dus, dat je echt een jaar bezig moest zijn voor je naar de dokter kon. na al jullie verhalen heb ik het er met mijn vriend over gehad en vandaag gewoon de dokter gebeld. we mogen woensdag al komen. waarschijnlijk voor eerst een gesprek maar ik ben nu al zenuwachtig! ben wel blij dat ik de stap gezet heb en dat we al zo snel mogen komen! meiden thanks!! mede door jullie heb ik deze stap durven zetten!!
H! klein wondertjes. WOW, dat is goed nieuws. Ik wens je alvast veel succes woensdag, en ben benieuwd naar wat je te horen krijgt. LIEFS
Hey klein wonder, Spannend hoor, woensdag naar de huisarts. Zitten we gewoon in dezelfde fase!! Alvast succes! Bij ons gesprek met de huisarts werden dingen gevraagd over de lengte van de cyclus, heftigheid van het bloedverlies, medicijngebruik, hoe lang ik de pil en een spiraal had gehad, pijn bij het vrijen, dat soort dingen. Op zich geen hele vreemde dingen. Ik had mijn tempartuurkaartjes wel bij, maar die vroeg zij niet. Ze gaf eigenlijk vrij snel de verwijsbrief. Ik was vantevoren ook erg zenuwachtig, maar het viel zo ontzettend mee! Zit je jezelf op te vreten voor niets! Uiteindelijk ben ik deze maand echt veel relaxter dan de afgelopen maanden. Het geeft rust dat we naar de gyn gaan. Ik zou niet weten op welke dag ik vandaag zit en het kan me ook even niets schelen. Als ik ongesteld word, dan is dat rot en als ik het niet word, dan is dat super! Even geen tests en mezelf gek maken meer!! Ik weet niet of Firlonnien nog mee schrijft/leest, maar ik ben benieuwd of zij al getest heeft. groetjes!
hey eevie en we zitten in de zelfde fase en we hebben allebei van die super lieve en meegaande vriendjes grappig hoor. vind het fijn dat je hebt geschreven hoe het bij jou gegaan is. mijn cyclussen zijn vrij regelmatig denk ik, alleen het bloedverlies is altijd heel erg weinig volgens mij. meer als 4 dagen is het nooit, eerder korter en alleen de eerste 2 dagen hoeft ik een tampon in en dan is heb ik ook nooit veel bloedverlies. dat is toch ook niet goed? wat denken jullie? ik hoop ook echt dat ik een beetje zekerder wordt na woensdag! ik hou jullie in ieder geval op de hoogte!! en eevie mis is het bij jullie deze maand wel raak omdat je juist nergens geen rekening mee hebt gehouden!! ik hoop het echt voor jullie! liefsss
Weet je, er zijn geen richtlijnen voor bloedverlies. Bij mij verschilt het per maand. De ene keer veel klachten, minder bloed en de andere ker juist geen klachten en veel bloed, soms 5 dagen soms 2 weken. Volgens mij wijk ik juist af en ben jij normaal, haha!! Dus maak je geen zorgen; je bent vast niet de enige die op die manier ongesteld is! Zou wel erg fijn zijn als het deze maand lukt... Hier je gevoel wegschrijven en het feit dat er meer meiden zijn die dit voelen scheelt ook veel. Mijn vriendinnen begrijpen het niet echt; zij zijn allemaal nog niet bezig met kindjes... Tja, die lieve vriendjes... ik kan niet zonder de mijne. Die snapt ook helemaal dat ik meepraat op dit forum. Schatje is het! x