nieuwe baan - vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door seepje, 2 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Even wat voorleggen hier…

Sinds half juni ben ik aangenomen voor een oproep functie van 0 uur per week. Voordat ik hoorde dat ik aangenomen was werd mij beloofd dat ik op vrijdag iets zou horen (ik had gesprek op dinsdag). Uiteindelijk die vrijdag niets gehoord, dat werd donderdag in de week erna.

Nu heb ik 2 dagen inwerken erop zitten en daarna moest ik me ziek melden omdat ik door de vermoeidheid niets anders kon dan slapen / bankhangen etc. Nu heb ik hier mijn 'filiaalmanager' 10x voor gebeld, 2x een email en sms verstuurd en ik hoor gewoon niets terug. Uiteindelijk heb ik dus besloten gewoon niet te gaan nadat ik ook 3x de voicemail had ingesproken met het verzoek om terug te bellen.

Tevens moest ik al beginnen met inwerken terwijl er GEEN contract voor me klaar lag, heb meerdere malen aangegeven dat ik een contract wilde hebben voor ik begon met inwerken maar ik moest 'niet zo zeuren'

Helaas ben ik in het verleden opgelicht en kreeg ik op de dag van tekenen contract te horen dat het niet door zou gaan nadat ik wel 2 weken ingewerkt had. Naar mijn geld kon ik fluiten.

Stel ik me nu aan als ik zeg dat ik er totaal geen behoefte meer aan heb om daar naar toe te gaan vanmiddag en er nog iets van mijn kostbare energie in te steken?

2. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Nee hoor vind dat je gelijk hebt
    Je hebt je best gedaan en als er niet gereageerd word ligt het bij hun
    En met zon slechte start zou ik ook niet verder willen in dat bedrijf
    Dat voorspelt weinig goeds

3. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.024
    286
    83
    Vrouw
    Ik zou zelf gewoon wel gaan en dit bespreekbaar maken, zeker omdat je het in het verleden meegemaakt hebt. Misschien snappen ze dan een beetje waar je gevoel vandaan komt.
    Zonder contract inwerken zou ik zelf ook niet snel doen, vooral gelet op het feit dat je dan in principe ook niet verzekerd bent voor bijv een bedrijfsongeval. Natuurlijk ga je er vanuit dat er niks gebeurt, zal ook zo'n vaart niet lopen, maar toch. Ik zou dat een erg vervelend gevoel vinden.

Ik vind het niet meer dan logisch wanneer je ergens met werk begint dat er gewoon een contract klaar ligt.

Succes!

4. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Heb het al 2x aangegeven dat ik dit niet prettig vond. Ook het 'niet terug bellen' hier heb ik ook contact over gehad met het hoofdkantoor maar die konden er verder weinig aan doen omdat zij het contract allang hadden doorgestuurd en hem zelf ook niet te pakken kregen.

Qua veiligheid… tsja waar ik werk is niet de meest prettige omgeving en ik heb al van meerdere gehoord dat er regelmatig 'vechtpartijen' voorkomen omdat klanten achterstand hebben met betaling etc, en ik sta best stevig in mijn schoenen maar voel me daardoor niet veilig met een kleine wurm in mijn buik die nog zo kwetsbaar is….

Deel Deze Pagina