Hoi, Hoe vaak gaan jullie weg met de kleine? Ik wil niet te vaak weggaan omdat ik weleens hoor dat ze hiervan onrustig kunnen worden. Maar is dat ook zo want mijn dochtertje slaapt altijd in de wandelwagen, als we buiten komen valt ze vrij snel in slaap. Ik ben nu de hele week nog nergens met haar geweest, behalve 's avonds wandelen tijdens haar huiluurtje. Nu wil ik donderdag gaan winkelen, maar 's morgens moet ik haar uit bedje plukken (als ze niet al wakker is) want dan moeten we naar het bureau, nu wilde ik vanuit daar gaan winkelen en dan ergens het flesje geven. Verder is er de hele week niets gepland. Ik neem aan dat dit wel kan toch? Hoe vaak gaan jullie iets doen met jullie kindje ( mijn dochter is nu trouwens 7,5 week oud )? Of ergens op bezoek ofzo?
hoi ik ga en ging vaak met mijn zoontje weg of wandelen of winkelen of ff naar oma. nam alles mee en gaf de fles waar ik kon en hij vond het allemaal wel best en nog nu wordt ie af en toe wat kies keuriger te lang in de wagen vind ie niet zo leuk meer.
Nu ga ik elke dag wel even weg met Lynn (visite, de stad in, boodschappen doen, kinderboerderij). Is voor mij een rustuurtje met zo'n ondernemende dreumes. Toen ze kleiner was, kwam ik wel dagelijks met haar buiten lekker wandelen enzo. Jk hield wel rekening met drukke visites. Je kan donderdag gewoon lekker gaan winkelen hoor en dan vrijdag weer een wat rustiger dag.
Ok dank jullie wel! Dan ga ik dat lekker doen, ben er zelf eigenlijk ook wel aan toe. We hebben op zich een makkelijk kindje, dus hopelijk gaat het allemaal goed! In de wagen vind ze het fijn zolang het maar beweegt!
Ik zou zeggen: geniet er vooral nu van dat ze in de wagen kan slapen, dan ben je nog lekker mobiel. Wij namen haar best vaak mee op visitie ofzo en ze sliep altijd overal. Vanaf een maand of 5 werd dat een stuk minder, ze slaapt niet meer overal en nu moeten we ook een campingbedje meenemen.
Dat is ook zo inderdaad; als ze ouder worden zal dat allemaal wel minder makkelijk gaan. Nou dan ga ik gewoon shoppen en ergens het flesje geven.
Ik heb het ook altijd gedaan en heb nu erg makkelijke "shopkinderen" Zolang ze in de wagen liggen is het zowiezo makkelijk, want ze doen hun dutje dan gewoon. Flesje mee, opwarmen doen ze overal voor je.. Maar ook met de wandelwagen ben ik de uitjes niet uit de weggegaan. De dag ervoor en erna hou ik bewust rustig. Verder zorg ik ervoor dat ik genoeg drinken, koekje en speeltjes bij me heb en de favo knuffel niet te vergeten.. Afgelopen zaterdag ben ik met Misha (7 maanden) en Milan (wordt dinsdag 3) wezen shoppen en dat was echt hartstikke gezellig. Ook Milan is altijd hartstikke lief in de stad, die kan ik zelfs nog een paar uur in de buggy zetten als het moet..Ik moet hem wel een beetje paaien. We zijn als eerste naar de snoepwinkel gegaan, daar mocht hij een klein snoepje uitzoeken en als hij heeeeeeel lief zou zijn en goed zou luisteren dan mocht hij dat snoepje op de terugweg in de auto opeten. Simpel truukje, misschien omkoperij, maar in ieder geval zeer effectief 8) Dus lekker op pad gaan hoor, dat helpt er ook aan bij dat je kindje aan verschillende situaties went en hopelijk lekker makkelijk wordt..
Ik ga er wel een paar keer per week op uit met Bram. Ik plan het meestal zo dat we dan na zijn fles weggaan, hij is dan al wakker en dan kan hij mooi de kinderwagen of maxi-cosi in. Ik neem altijd voldoende luiers en voeding mee, voor het geval dat ik wat langer wegblijf dan van te voren ingeschat. Tot nu toe gaat dat allemaal prima en Bram vindt het allemaal wel oke. Ik probeer er meestal ook wel een dag rust tussen te laten.
Ik denk dat dat per kindje verschilt en je het even moet uitproberen. Die van mij begint al te huilen als we de supermarkt inlopen en is pas weer stil als we thuis zijn. Alles waar hij prikkels van krijgt, kan hij nog niet verwerken. Gewoon gaan en je ziet het vanzelf.
Een kindje kan er beter tegen als het andere kindje... Wij gaan regelmatig weg. Zaterdag gaan winkellen, zondag heeft oma een poosje opgepast, gisteren heel de dag ziekenhuis bezoekje, vandaag zijn we naar de binnenspeeltuin geweest, morgen gewoon de normale dingen oa dus boodschapjes doen ed. Hij slaapt overal wel, eet ook overal wel en merk verder niks aan onrust oid. Zou hij er last van hebben dan zou ik er natuurlijk wel rekening mee houden.
Ik ga bijna iedere dag wel even weg, maar dan vooral naar de supermarkt. Siem slaapt meestal lekker in de wagen. Ik kies wel iedere dag een andere route, zodat het voor mij ook interessant blijft. En meestal probeer ik even naar een bloemenzaak o.i.d. te gaan, voor een leuk extraatje. De fles hoef ik niet te geven, want met 10 minuten wandelen sta ik in het centrum en ik kan dus op tijd weer terug zijn. Maar we doen ook regelmatig een volledige dag en Siem kan daar goed tegen hoor. Veel plezier!
nou ik ga elke dag met haar naar buiten al is het maar een blokje om...ook toen ze nog zo klein was..chedella slaapt heerlijk in de wandelwagen..ik deed vaak ze na het flesje al in de wandelwagen leggen dan hoefde ik ze niet wakker te maken als ik weg ging... nu ga ik nog steeds elke dag weg en winkelen...ging soms wel 2 keer per week..ze sliep overal doorheen...flesje gaf ik gewoon in een restuarant ofzo..kan overal wel hoor.. veel plezier, geniet ervan
uuuuuuuuuuh ik kwam overal met haar tot nu toe is ze vanaf week 2 elke dag buiten... het enige wat ik vermeed en nog steeds een klein beetje vermijd zijn hele erge rokerige ruimtes bedoen dan eigen lijk drukker verjaardagen ofzoiets waar veel gerookt word... zaterdag over een week gaan we voor het eerst uit eten met haar ben benieuwd haha.... waar ik weleen beetje rekening mee hield was dat als ik d eene dag de hele dag met haar weg was ik het de volgende dag wat rustiger aan deed... toen ze 5 maand oud was zijn we zelfs met haar naar plopsaland geweest inc overnachting was erg leuk en ze vnd het ook leuk......(voorzover je dat dan kon merken aan een kind van 5 mnd ) ik zeg dus meid ga lekker winkelen!
Jullie hebben gelijk; ik ga ook lekker op pad. Ik denk op zich wel dat onze dochter hier tegen kan, ze is al bij 4 verjaardagen geweest en vorige week op kraamvisite toen heeft er de hele avond een andere baby (van dezelfde leeftijd als mijn dochtertje) liggen huilen op de kamer langs haar en zij heeft gewoon doorgeslapen! Zelf toen we naar huis gingen sliep ze nog lekker door nadat we haar verhuisd hadden van wandelwagen in de maxicosi! Maar ik ben gisteravond een gaan wandelen, het was zo koud. Ik had haar wel de winterjas en mutje en dekentje en lakentje + het dek van de wandelwagen op gedaan, maar haar handjes en wangetjes die zijn bijna altijd koud. Gaan jullie dan ook evengoed weg, naar buiten. Of mogen de wangetjes en handjes wel koud zijn? Voor handschoentjes vind ik het nog wat vroeg. Haar nekje was wel lekker, maar wangetjes en handjes brr echt koud. Dat wintjasje is trouwens best dik dus dat zal wel lekker warm zijn, maar ja op haar wangen en handjes zit niets natuurlijk. Of zou dat geen kwaad kunnen? Het is nu op haar slaapkamer 19 graden, best lekkere temp. (zonder verwarming trouwens). Maar ze heeft evengoed wat koudere wangetjes en handjes. En ze heeft nu een romper met lange mouwen, truitje met lange mouwen, broekje, sokjes en dekentje en lakentje op zich. Lijkt me voldoende of niet? En van de winter misschien een slaapzakje om? Zijn er zo'n kleine slaapzakjes eigenlijk? Of doen jullie nu al een slaapzakje om? En nog iets als ze in de box liggen of wipstoel doen jullie hun dan een dekentje omslaan?
De wangetjes en handjes mogen best koud zijn. Al vind ik het later op de avond nu best frs, dus dan zou ik misschien haar handjes onder het dekentje proberen te doen. Maar opzich mogen de handjes en voetjes best koud zijn, in het nekje kun je voelen of je kindje het lekker warm heeft. Als dat goed voelt dan is het goed, tenminste zo heb ik het begrepen. En veel plezier met winkelen. Als je het niet probeerd weet je ook niet of het kan toch? Ik hield altijd aan, 1 activiteit per dag. En als ik wat drukkers had gedaan, de volgende dag rustig. Eigenlijk wat de meesten hier al hebben gezegd.
dat de handjes en wangetjes koud zijn maakt niet uit in de kinderwagen ligt mijn zoontje wel altijd met de handjes in de voetenzak hier hadden we een romper pyjamatruitje dun slaapzakje laken en dubbele deken....hij werd alleen twee nachten wakker en zn armpjes waren ook helemaal koud dus nu ligt hij lekker in de combisleeper en slaapt hij weer lekker wij gebruikten eigenlijk vanaf een paar weken al een slaapzakje en als mijn zoontje in de box ligt dan doe ik geen deken om het is hier binnen warm genoeg maar dat ligt ook een beetje aan de leeftijd denk ik
De handjes onder het lakentje lukt dus echt niet. Ze vecht net zo lang tot haar handjes er weer uit komen. Waar kan ik ergens een slaapzakje vinden waar zij in past? Ze heeft nu maat 56/62. En met lange of korte mouwen? Ik vind het nu ook zo koud buiten. Doen jullie wel al een winterjasje aan bij zo'n kleintjes? En dan nog onder het lakentje en dekentje + de kap van de wandelwagen?
Dit doe ik ook, 1 activiteit per dag. Nu moet ik er toch al elke dag op uit om met de hond te wandelen en regelmatig voor boodschappen, dus dat tel ik niet echt mee. Maar ik ga bijv. niet echt 's ochtends uitgebreid winkelen en 's middags ergens op bezoek. Dan blijft ze vaak te lang wakker en is ze eind van de dag helemaal uit haar ritme.