Bij mijn moeder is door een combi van alcoholmisbruik en een virus haar lever kapot gegaan. Er is toen (12 jaar geleden) tegen haar gezegd dat als ze een jaar nuchter was, ze op de lijst zou komen. Hoe veel ik ook van mn moeder houd, ik vond dit wel erg snel (makkelijk). Ze had jaren haar lever verpest, talloze waarschuwingen gekregen en dan zou het met een jaar 'opgelost' zijn. Als het nu 3 jaar is vind ik dat al een stuk acceptabeler, toch is het nog wel iets wat in mn achterhoofd mee speelt bij de keus wel/geen donor. Voor nu heb ik dan ook aangegeven dan mijn man de keus uiteindelijk mag maken. Hij weet hoe ik er over denk.
Ik ben orgaan donor voor na mijn dood En ik sta in de europdonor bank voor stamceldonatie Verder doneer ik regelmatig mijn bloed Tijdens zwangerschap doneerde ik mijn urine Enige waar ik niet doneer zijn die geld collectanten aan de deur
Hier hetzelfde Alleen geef ik wel aan collectanten. En collecteer ik zelf, ben zelfs organisator hier in de wijk
Ja, ik ben donor. Vind eigenlijk ook dat iedereen het automatisch zou moeten zijn totdat aangeven wordt dat men dit liever niet wil.
ik ben geen donor, mijn man laat het over aan de fam dus die gaat ook niet doneren. alles wat ik in het leven kan geven prima ( zoals nier/stuk lever zeg maar) daar heb ik geen probleem mee maar erna nee. simpelweg om het feit dat ik het heb zien gebeuren bij mijn oom, zijn kinderen moesten afscheid nemen terwijl papa nog (weer) aan de longmachine lag en dus nog gewoon rood was in zijn gezicht plus warm. dat vond ik zo verschrikkelijk dat ik geen donor ben geworden, ik hoef ook zelf niets te hebben van een ander, lijkt me wel zo eerlijk
Ben geen donor. Ik wil graag mijn lichaam doneren aan The Bodyfarm in Amerika. Maar nog niet uitgezocht of dit ook werkelijk mogelijk is en wat mijn kinderen (later) hiervan vinden.
Ja ik ben donor. Van mij mogen ze alles pakken. Heb er toch niks meer aan als ik dood ben en dus voor mij ook een makkelijke keuze geweest
Ja al heel lang donor, mijn man inmiddels ook. Familie en naasten weten het ook. Toen ons kindje overleed mocht hij geen donor meer zijn anders hadden we dat ook gedaan
Ik ben ook al jaren donor. Eerlijk gezegd, ik zou ook geen reden kunnen bedenken om het niet te doen.
Ja ik ben ook al jaren donor. Mijn idee is dat ik zelf ook graag iets zou willen ontvangen als ik dat nodig heb. Dus als ik het niet meer nodig heb mag iemand anders ook iets van mij ontvangen. Sinds kort ben ik ook stamceldonor. Ik heb me aangemeld nav iets wat ik op FB voorbij zag komen van Melissa.
Heb me naar aanleiding van dit topic aangemeld Wilde me al een poosje aanmelden maar op mijn telefoon kon ik niet inloggen met digid. Nu met de iPad is het gelukt. Ik heb dezelfde motivatie als anderen hier schrijven; Mocht ik het zelf nodig hebben dan zou ik ook dolblij zijn als er een donor voor mij gevonden is. Dus natuurlijk wil ik zelf ook op die manier mensen kunnen helpen na mijn dood. TS thnx voor dit topic!
wat mooi dat mij topic bijgedragen heeft om je aan te melden aks donor.Super dat je dat hebt gedaan. Iedereen die donor is vind ik top. Ik vind het fijn te lezen dat er toch best veel donor zijn of willen gaan worden.