zijn jullie orgaan donor of zouden jullie dat overwegen?

Discussie in 'De lounge' gestart door wensdroom, 11 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Bij mijn moeder is door een combi van alcoholmisbruik en een virus haar lever kapot gegaan. Er is toen (12 jaar geleden) tegen haar gezegd dat als ze een jaar nuchter was, ze op de lijst zou komen.
    Hoe veel ik ook van mn moeder houd, ik vond dit wel erg snel (makkelijk). Ze had jaren haar lever verpest, talloze waarschuwingen gekregen en dan zou het met een jaar 'opgelost' zijn.
    Als het nu 3 jaar is vind ik dat al een stuk acceptabeler, toch is het nog wel iets wat in mn achterhoofd mee speelt bij de keus wel/geen donor. Voor nu heb ik dan ook aangegeven dan mijn man de keus uiteindelijk mag maken. Hij weet hoe ik er over denk.

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ja ik ben donor, ze mogen alles van mij nemen ...dood heb ik er toch niets aan ;)

3. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik ben orgaan donor voor na mijn dood

En ik sta in de europdonor bank voor stamceldonatie

Verder doneer ik regelmatig mijn bloed

Tijdens zwangerschap doneerde ik mijn urine

Enige waar ik niet doneer zijn die geld collectanten aan de deur :p

4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ja, ik ben orgaandonor. Ook bloeddonor trouwens.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Graag gedaan :)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier hetzelfde :)

Alleen geef ik wel aan collectanten. En collecteer ik zelf, ben zelfs organisator hier in de wijk ;)

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ja, ik ben donor. Vind eigenlijk ook dat iedereen het automatisch zou moeten zijn totdat aangeven wordt dat men dit liever niet wil.

8. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Ja ik ben Donor

9. marcia1987

marcia1987 Actief lid

11 jul 2013
    256
    0
    0
    werkzoekend
    poortvliet
    ik ben geen donor, mijn man laat het over aan de fam dus die gaat ook niet doneren. alles wat ik in het leven kan geven prima ( zoals nier/stuk lever zeg maar) daar heb ik geen probleem mee maar erna nee. simpelweg om het feit dat ik het heb zien gebeuren bij mijn oom, zijn kinderen moesten afscheid nemen terwijl papa nog (weer) aan de longmachine lag en dus nog gewoon rood was in zijn gezicht plus warm. dat vond ik zo verschrikkelijk dat ik geen donor ben geworden, ik hoef ook zelf niets te hebben van een ander, lijkt me wel zo eerlijk ;)

10. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    +1 Helemaal mee eens

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ben geen donor. Ik wil graag mijn lichaam doneren aan The Bodyfarm in Amerika. Maar nog niet uitgezocht of dit ook werkelijk mogelijk is en wat mijn kinderen (later) hiervan vinden.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    +1!

13. Bieslook

Bieslook Actief lid

4 mrt 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Ja ik ben donor. Van mij mogen ze alles pakken. Heb er toch niks meer aan als ik dood ben en dus voor mij ook een makkelijke keuze geweest

14. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Ja al heel lang donor, mijn man inmiddels ook. Familie en naasten weten het ook.
    Toen ons kindje overleed mocht hij geen donor meer zijn anders hadden we dat ook gedaan

15. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik ben ook al jaren donor. Eerlijk gezegd, ik zou ook geen reden kunnen bedenken om het niet te doen.

16. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ja ik ben ook al jaren donor. Mijn idee is dat ik zelf ook graag iets zou willen ontvangen als ik dat nodig heb. Dus als ik het niet meer nodig heb mag iemand anders ook iets van mij ontvangen.

Sinds kort ben ik ook stamceldonor. Ik heb me aangemeld nav iets wat ik op FB voorbij zag komen van Melissa.

17. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik ben vanaf mijn 17e donor

18. Luja

Luja Niet meer actief

Heb me naar aanleiding van dit topic aangemeld :)
    Wilde me al een poosje aanmelden maar op mijn telefoon kon ik niet inloggen met digid. Nu met de iPad is het gelukt.
    Ik heb dezelfde motivatie als anderen hier schrijven;
    Mocht ik het zelf nodig hebben dan zou ik ook dolblij zijn als er een donor voor mij gevonden is. Dus natuurlijk wil ik zelf ook op die manier mensen kunnen helpen na mijn dood.

TS thnx voor dit topic!

19. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Wat goed!

20. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    wat mooi dat mij topic bijgedragen heeft om je aan te melden aks donor.Super dat je dat hebt gedaan. Iedereen die donor is vind ik top. Ik vind het fijn te lezen dat er toch best veel donor zijn of willen gaan worden.

Deel Deze Pagina