Ja nou we hebben gesprekken genoeg gehad maar tot nu toe heeft het niets opgeleverd.. Ze is goed voor mijn zoontje hoor maar ze wil alles te goed doen.. Wil teveel geven qua eten is te overbezorgd en luisterd niet naar wat ik graag wil Ik heb nu besloten tijdelijk geen contact meer met hun te hebben.. Dus manlief mag het nu oplossen als hij heen gaat met ons zoontje
Neehoor nog niet Hahaha maar ik heb nu zoveel aan mijn Hooft dat ik dit er niet meer bij kan hebben.. Raak er zo gestrest van
pff vermoeiend hahahahaha.... Ja is ook niet leuk gewoon! Maar goed jij hebt je best gedaan toch met praten...laat je man het maar opsoppen hahahaha..gemeen he! Nee ...succes hoor!
Naja het zijn zijn ouders juist voor hem heb ik ervoor gekozen om afstand te nemen hij staat er ook zo maar tussen
ja snap ik......maar ja jij bent zijn vrouw en eigenlijk moeten je shoonouders dat respecteren he...het is ook jullie kindje
Opvoedkundig gezien vind ik verbaal corrigeren toch een stuk beter dan de makkelijke weg van kinderslotjes en dat soort dingen. Imo leren kinderen beter waar de grens ligt als mama of papa ze corrigeert. en zo leren ze ook nog meer respect op te bouwen voor hun ouders (deed ik tenminste wel vroeger)
Herkenbaar. Ik heb alleen mijn moeder. Dat is natuurlijk mijn grote liefde. Mijn heldin. Ik heb nog wel een broer maar als ik daar contact mee wil hebben moet het allemaal van mijn kant afkomen en ondanks dat ik ziels- en zielsveel van hem hou heb ik vorig jaar toch besloten dat ik dat niet meer wil. Als het elke keer van mijn kant moet komen dan is er toch iets niet goed in de relatie. Om een voorbeeld te geven. Ik woon hier nou twee jaar, hij is nog nooit eens hier geweest. In het vorige huis is ie 1 x aan het begin geweest. Triest, maar het is niet anders. Hoewel mijn deur altijd open zal staan voor hem. Dus tja, heel weinig familie. En ondanks dat mijn Griekse familie ver weg zit is dat een hele grote liefdevolle familie. Daar ben ik dan wel extra dankbaar voor. Heb ook niet al te b este ervaringen met schoonmoeders tot ik deze kreeg .
Ik weet nu al dat mijn moeder heel veel dingen in de wind zal slaan. Ik heb daar geen problemen mee zolang het mijn kind niet in gevaar brengt. En daar weet ik 100% zeker bij dat mijn moeder nog liever haar eigen leven waagt dan dat van een kind in de waagschaal te stellen.
Ja ik heb alleen nog maar 2 broers...eentje is ook niet zo geïnteresseert in mij en de kinderen....heb hierom al het contact eens verbroken maar sinds kort is dat weer goed... Oudste broer wel goed contact mee. Vader alcoholist en al sins scheiding geen contact meer mee en mijn moeder sinds 2 jaar nu niet meer... Rest van de familie nooit contact mee gehad want mijn moeder maakt graag ruzie....ach het zij zo.. Ik vindt het wel jammer omdat ik vaak steun mis...maar heb het geleerd nu dat ik alleen mij en mijn gezin heb. Daar om ben ik wel erg blij met mijn schoonmoeder en de familie van mijn vriend. Zij zijn van latijns-amerikaanse afkomst en erg hecht. Nu weet ik hoe het wel moet als je een familie bent! Dus ik snap je helemaal!
even weer over die slotjes,wij hebben wel slotjes,maar hij is er nog steeds niet bij weg te slaan hoor! dus corigeren doen we dus nog steeds,alleen word nu niet de hele keuken overhoop gehaald (ze gaan dus wel een stukje open zeg maar) en hij is trouwens vliegensvlug,en veeeel te nieuwschierig,dus veiligheid staat bij ons altijd voorop. mijn ouders hoeven echt geen slotjes erop te zetten als ze niet willen,maar hoog zetten of de keukendeur dicht ben ik ookal heel erg blij mee. ze zijn gewoon stellig overtuigd dat er niks KAN gebeuren. je zult je nog verbazen hoevaak het mis gaat. en ik ga echt niet de hele tijd voor politie spelen,dat vind ik jammer van mijn tijd. soms ook even snel huishouden doen,en beesten verzorgen,en dan lekker saampjes spelen. snoepjes en bedtijden maakt me ook niet zoveel uit. iemand vroeg wat er mis is met een dekentjes,nou dan ken je mijn draaikont nog niet,draait per nacht zo,n 6 keer in de rondte,en heeft dus ookal vast gelegen met z,n nekkie! dus dat is er mis mee. als hij wat ouder is krijg hij heus wel een stoer dekbedje,nu nog even niet. veiligheid staat hier nog steeds voorop.
welke van de 2 bedoel je nu? dekbed of deken? daar zit een hele hoop verschil in. deken kan hij door ademen en dekbed niet, dus dat zou bij mij ook verschil maken. ook jouw draaikont van 1,5 heeft overlevingsdrang als het niet goed gaat word hij wakker . maar goed dit is jouw keuze en jij kent je kind het beste. Ik hoop in ieder geval dat je eruit komt. want onenigheid is nooit leuk.
Ik heb het al eerder gelezen, waarom in hemels naar breng je je kind daar naar toe? Omdat ze oppassen als jij werkt? Dan nog hebben ze zich aan jou regels te houden. Als je niet wil dat je kind iets krijgt dan hebben ze dit maar te accepteren. Als ze oppassen dan vind k het niet meer als normaal dat ze maatregelen voor de veiligheid nemen.
En dan heb je van die slotjes en vergeet de helft van de mensen na gebruik het dicht te maken ... dus heeft het alsnog geen nut ... hoe vaak ik wel niet kijk of ze wel echt dicht zijn. Gelukkig is de ergste tijd voorbij!
Daar ben ik het mee eens! Als mijn zoon ergens heen moet, verwacht ik dat het veilig is. En dat er gewoon maatregelen genomen worden. Anders komt hij er gewoon niet meer.
ik kan het er een deel in vinden... maar omdat mijn zootje 1 dag in de week bij opa en oma is.. hoeven opa en oma van mij toch egt niet de keukenkastjes te beveilgen hoor.... sorry maar dat vind ik egt te ver gaan... zoonlief weet precies wat hij wel en niet mag... en dat hij uit andermans keukenkastjes niet in mag komen of opa en oma het eventjes aan hem vragen
Mijn (schoon) ouders zijn allebei heel voorzichtig mijn moeder heeft zelfs een box gekocht zodat als ze gaat kruipen ze daar in kan. Ook hebben ze allebei de tuin babyproof gemaakt of gaan dit doen vroeg voorjaar. Mijn vader heeft alle giftige planten uit de tuin gehaald. De keukenkastjes zit beveiliging waar de schoonmaakmiddelen staan. Ik vind dat je echt niet overdrijft. Mijn (schoon) ouders hebben dit allemaal gedaan en ze komt er 1x in de 2a3 weken. Veiligheid voor alles!!!
helemaal mee eens! als ik sommige reacties hier lees,verbaast het me niet dat het nog zo vaak mis gaat(zeg niet dat het bij jullie gebeurt hoor). maar schoonmaakmiddel kwestie is uit de lucht,mijn moeder heeft de keukenkastjes anders ingepakt. schoonmaakmiddel boven,andere dingen onder.