Grote baarmoeder/groot kind = 2e keizersnede?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamasu, 22 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik heb wat zitten zoeken maar kon toch niet echt een antwoord vinden op mijn vraag.
    Mijn zoontje is geboren met een spoedks. Nu ben ik voor de tweede keer zwanger en is er gisteren tijdens de controle gezegd dat mijn buik/baarmoeder er wel erg groot uitziet voor de duur van de zwangerschap. Bij de groeiecho een paar weken geleden bleek het kindje ook al vrij groot te zijn.
    Nu krijg ik binnenkort weer een groeiecho en gaan ze me testen op zwangerschapssuiker.

Misschien is er niks aan de hand en zit ik mezelf gek te maken maar ik vroeg me dus af wat de consequentie is als je kind en buik erg groot zijn. Inleiden is geen optie want dat kan schijnbaar niet na een ks. Wordt het dan dus een tweede geplande keizersnede? Ik neem aan dat ze het risico liever niet nemen dat het litteken van de 1e ks scheurt. Is er iemand die er iets over weet?

Overigens was mijn zoontje voor de zwangerschapsduur (34 weken) destijds ook al aan de grote kant, 2385 gram. Kindjes hebben het blijkbaar erg goed bij mij!

2. Alida27

Alida27 Actief lid

11 mei 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Zoals je ziet ben ik een week geleden bevallen van onze 2de..
    Wel via een keizersnede,maar kan je antwoord op je vraag geven:

Ik zou in principe gewoon gaan bevallen...
    Maar helaas,bij mij kwam er niets op gang..
    Met 41 weken is op een maandag besloten om op donderdag
    een keizersnede te doen,maar een gewone bevalling kon
    ook nog gewoon als het spontaan zou beginnen..
    Met 42 weken zwangerschap had ons meissie het nog lekker
    naar haar zin,en is ze uiteindelijk via keizersnede geboren
    met een gezond gewicht van 4375 gram!

Groetjes,Alida

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.984
    113
    hee meid,

Ik ben met 42 weken bevallen van een zoontje van 5 kilo. Hij is met een keizersnede gehaald uiteindelijk omdat hij na 2 uur persweeën nog niet voldoende was ingedaald.

Bij de nacontrole heeft de gynaecoloog tegen mij gezegd dat ik bij een eventuele volgende zwangerschap goed in de gaten zou worden gehouden. Mocht het weer zo'n grote baby worden, dan nemen ze geen risico en wordt het dus idd een geplande keizersnede.

4. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    bij mij wordt het in de gaten gehouden maar proberen gewoon voor een natuurlijke bevalling

mijn zootnje was 5100 gram en ook uiteindelijk geboren via een speodks..
    tot 9cm kwamen ze erachyter dat toch te groot was..

nu zwanger van de 2e, en ze houden t wel in de gaten.. maar niets wordt gepland oid..
    iig zolang het zelf op gang komt

5. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Mmm nou gewoon even afwachten dus, als ik jullie verhalen zo hoor!
    Mocht het nou toch een ks worden, dan zou ik dat zo graag nu al willen weten zodat ik me erop kan instellen. Maar goed, eerst maar even afwachten hoe enorm mijn buik en baby nou eigenlijk echt zijn!
    Als er trouwens nog anderen zijn met ervaringen hoor ik het graag!

6. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Euhm, bij mij was ze op 3600 geschat....Meneer de gyn heeft meerdere ingewikkelde echo-diploma's op de muur hangen en ik heb echt wel 20 echo's of zo gehad, en steeds zei hij dat ze groot was, hij zei ook dat het een probleem was dat ze niet ingedaald was etc...Misschien keizersnede, toch maar ruggeprik proberen en dat soort dingen, rontgenfoto en alles. Ik natuurlijk hartstikke bang gemaakt...1.00 was ik in het zh met 4cm, en om 4.00 na drie keer persen was ze er...2830gr...

7. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Ik ben na 41 weken bevallen van een bijna 10 ponder. Hij is niet gehaald met de keizersnede, het lukte op het nippertje nog vaginaal.

Nu is het afwachten wat er deze zwangerschap gebeurd. Vk zegt niet per definitie dat er iets gepland gaat worden wat betreft inleiden, keizersnede oid. Eerst afwachten, onderzoeken, echo;s...
    (misschien wordt dit wel een kleintje!)

Als je er toch wel erg druk om maakt, dan zou ik gewoon goed met de gyn bespreken hoe of wat, dat je een beetje weet waar je aan toe bent zodat je je er op kan voorbereiden.

Succes!

8. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Hoi,
    Alannah was groot bij de geboorte (54 cm en 4620 gram) en werd uiteindelijk via de keizersnee geboren. Bij een volgende dan moet ik met week 37 naar het ziekenhuis voor groei echo's. Mocht de baby te groot zijn dan wordt hij/zij met de keizersnede gehaald. En anders mag ik vaginaal bevallen. Ze gaan het kindje niet eerder halen.
    Gr,
    Danielle

9. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb vandaag een groeiecho gehad en het kindje schijnt inderdaad bovenin alle curves te liggen! Ze schatten haar nu al op 2900 gram. Maar goed, hier las ik net ook weer dat ze er soms flink naast zitten!
    Pas met ongeveer 35 weken kunnen ze bepalen of het echt een groot kindje is of dat dit nu net door een groeispurt komt. Dus over 2 weken krijg ik weer een groeiecho en dan gaan ze verder kijken hoe of wat. Wellicht dus toch weer een ks, of gewoon afwachten of toch een vorm van inleiden (wat ze na een ks maar beperkt kunnen doen, werd mij vandaag verteld, ik dacht eigenlijk dat het helemaal niet kon).
    Ben getest op zw. suiker en daar kwam in eerste instantie uit dat alles goed is. Ze hebben vandaag nog een keer bloed afgenomen om het nog een keer op een andere manier te testen. Dus dat weet ik ook nog niet zeker.
    En dan maar vanaf nu echt heel gezond eten! (lekkere timing met al dat heerlijke Sinterklaassnoep in de winkels...) Misschien dat ik het daar ook nog wel mee in de hand kan houden!
    We wachten af...

10. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    het heeft niets te maken of je wel of neit gezond eet..
    ik at bij mijn zoon heel gezond, salades fruit etc.. veel water..

zelf heb ik maatje small..
    dus het was niet verwacht dat t kinje zo groot zo zijn..

het is gewoon zijn bouw geweest. dus moest zo zijn..
    maaqr neit op een heel streng dieet gaan hoor,
    dat heeft geen zin.. tenzij je echt zakken met pepernoten en alleen schuimpjs op een dag eet ;)

11. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Hoe is het nu met je mamasu? Heb je alweer een echo gehad? Weet je al meer van de suiker? Ik heb hetzelfde verhaal, maar dan een stuk eerder in de zwangerschap (26 weken). Volgende week bloed prikken en 4 jan. volgende groei echo.

xx

12. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Tja, een groot kind betekent bij mij niet meteen een keizersnede. Mijn eerste was 55cm en 4,7 kilo bij de bevalling en dat was een natuurlijke bevalling met een knipje omdat ze er anders niet door zou passen. Nooit over een keizersnede gesproken!
    Deze keer krijg ik best wat opmerkingen vanuit mijn omgeving dat ik een dikke buik heb voor het aantal weken dat ik zwanger ben. Dus ik heb het aangekaard bij de VK en die gaat de 18e dec. een groeiecho doen en ik moet ook getest worden op suiker (voor de 2e keer). Ben benieuwd of deze kleine ook weer een grote wordt of niet!

13. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hoi, nou we wachten hier nog steeds af...
    De gyn zei dat je met 35 weken het beste kunt bekijken of het een groeispurt was of niet, dus as vrijdag heb ik weer een groeiecho en controle en aan de hand daarvan gaan ze bekijken wat het beste is. Nog even spannend dus!
    Suiker heb ik gelukkig niet. Dat hebben ze op een paar verschillende manieren getest (ze konden blijkbaar niet geloven dat ik het echt niet had, haha!) maar dat schijnt echt helemaal in orde te zijn. Gelukkig maar.

Ik laat hier nog wel even wat horen als ik meer weet...

Mary Jane, wel goed dat ze het in de gaten houden in ieder geval toch? Ik weet niet wat ons kindje met 26 weken woog maar is 1100 gram bovenin de curves? Sterkte in ieder geval!

Deel Deze Pagina