Kijkt vaak wel Nu dat die prinsesjes mee lopen vind ik het wel leuker dan de oude garde. Ja en ben wel Koninkrijk gezind.
Haha nee ik heb een hekel aan rommelmarkten dus ik loop er sowieso niet.. en die feesten ben ik ook nooit geweest
Helemaal niet. Eerlijk ik heb totaal niks mee gekregen van het hele koningsdag gebeuren. Ik heb vanmorgen vroeg de kinderen in geladen en we zijn de hele dag in Duitsland geweest ver weg van alle kleedjesmarkten en speeldingen
nee, ik heb er niks mee maar vind het wel leuk om te zien wat ze aan hebben maar verder vind ik het 1 grote poppenkast
Als het koningshuis afgeschaft zou worden zou al het geld wat naar hen gaat waarschijnlijk wel naar een of ander onzinnig project gaan ben ik bang, helemaal met deze regering. Ik heb weinig met ze maar wil ze ook niet kwijt. Vind het wel een heel leuk gezin (hoe ze zo overkomen dan) en vind ze ook wat minder stijf overkomen dan andere koningshuizen, zoals de Britse.
Neuh ik vind er niks mis mee hoor maar ik word er niet echt warm of koud van. Ik vind het wel goed als visitekaartje. Ze Hoeven het dan ook niet af te schaffen vind ik.
Ach kom.... het koningshuis is zeer goed voor Nederlands internationale relaties. Zonder koningshuis zouden verhoudingen met veel landen heel anders liggen en dit zou ook in onze portemonnee voelbaar zijn. Of eigenlijk niet, want we zouden dan niet beter weten. De invloed, die het koningshuis direct en indirect heeft op o.a. de import en export van ons land, is op zich al groot genoeg om de kosten te compenseren. Zonde van jouw geld? Ik kan betere dingen bedenken, die zonde van mijn geld zijn. Maar die bewaar ik voor een andere discussie, anders wordt de sfeer hier zo grimmig
Nee, hoewel het op papier geringe macht is, ben ik tegen op politieke macht op grond van geboorte. Achter de schermen is de macht groter. Als die politieke macht omdat ze toevallig daar geboren zijn, officieel en officieus weg kon zijn: tja, dan is het symbool voor mij niks, maar voor anderen wel. Overigens, als ik dan toch democratisch mocht kiezen, zou ik als vertegenwoordiging van Nederland ook nog steeds anderen kiezen.
Helemaal mee eens. Bovendien is het niet "ons" geld, maar hun geld. Zij krijgen salaris. Met de redenering dat het het geld van de belastingbetaler is, zou het geld van elke ambtenaar publiek geld zijn. (En ja, hun salaris is hoog, maar hun functie brengt ook zeer hoge kosten met zich mee. Denk alleen maar aan de mensen die ze in dienst moeten hebben.)
Nee, niet bepaald. En wat betreft het zogenaamde 'enorme economische voordeel' van een koninklijke familie: kijk even naar (onder meer) de VS, Duitsland, Frankrijk en soortgelijke Landen, die m.i. niet direct economisch lijden onder het gemis... Maar aan de andere kant is en blijft het wel lekker, zo'n bonus vrije dag...
Heb ze geen moment gezien op tv, totaal geen interesse in . Enige wat ok leuk vind is koning Willy van lucky tv
Nee hoor, ze mogen het meteen afschaffen wat mij betreft. Lijken me leuke mensen, dat wel, maar een Koningshuis hoeft voor mij echt niet.
Ik vind het heel leuk. Heb gisterenavond de NOS uitzending van het bezoek in Zwolle zitten terugkijken omdat ik overdag niet kon kijken. Ik wilde dat wel graag zien. Toen Beatrix nog koningin was had ik er veel minder mee. Maar nu is het een jong stel, hele open, vriendelijke en normale mensen (een koning die gaat staan dansen op hiphop, hoeveel landen hebben dat? ) met 3 dochters. Dat maakt het allemaal een heel stuk levendiger en gezelliger. Ik ben best trots op ons koningshuis
Je bedoelt die landen, die zowel qua oppervlakte als qua aantal inwoners vele malen groter zijn dan ons land? Of doel je op de landen, met een veel grotere strijdmacht dan Nederland? Of misschien de landen, die veel minder afhankelijk zijn van import en export dan Nederland? Geen idee hoe het die landen nu zou gaan, als daar (nog) een monarchie zou zijn. Misschien wel beter, door de internationale betrekkingen tussen de koningshuizen. Misschien wel slechter. Dat kun je niet weten. Wat wel een feit is, is dat Nederland veel afhankelijker is van goede relaties dan grote landen als Duitsland, Frankrijk en de VS. Ik heb trouwens ook begrepen, dat vele buitenlandse toeristen zich niet goed ingelezen hebben in de Nederlandse gebruiken. Dit weekend (het weekend van 30 april), zijn hotels in de grote steden volgeboekt door buitenlanders. Die denken schijnbaar nog dat we morgen Koninginnedag vieren of zo...