Zijn jullie (te) goed van vertrouwen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gean85, 28 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. singa

singa Niet meer actief

Ik zou ook gewoon opendoen. Bij ons kun je ook niet vanuit de deuropening het huis inkijken. Er zit een dichte deur naar de kamer en die gaat altijd dicht als ik de duer open doe. Anders heb ik 2 nieuwsgierige aagjes naast me, de kat en mijn dochter.
    Er komt bij ons nog wel eens onverwachts bezoek en dat moet ook kunnen vind ik. Bovendien bellen de buren ook wel eens wat later aan als er iets is.

2. glimworm

glimworm Niet meer actief

moet mezelf er aan onthouden dat als er bij ons een nieuwe voordeur komt, deze dus ook geen raam heeft maar wel een kijkgaatje. en in de keuken een nieuw gordijn achtig iets

Nu hebben we nog wel een deur met raam dus iedereen die ervoor staat,ziet je staan. Staat dan zo raar om gelijk weer weg te lopen en de mensen voor de deur te laten staan.

Ik ben wat dat betreft ook te goed van vertrouwen. We hebben zo'n bel niet aan sticker op de deur en toch elke keer flikken ze het om aan te bellen met een piepsmoes en een grijs van kruin tot schoenzool dat ze hem niet gezien hebben ;) en ik tuin er steeds weer in! :)

3. senta

senta Niet meer actief

Ik ben niet zo moeilijk met de deur open doen, nu hebben we ook een hond die best wel afschrikt en flink tekeer gaat en voordat ik de deur open doe gooi ik altijd het buiotenlicht aan, staan ze lekker in de spotlight.

Ik ben wel altijd bang dat er eens iemand inbreekt, al denk ik dat ze zich wel even zullen bedenken met de hond.

4. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik doe ook open, heb een knuppel achter de deur slaan. Sla ze mee pessant van dr eige af hahaha

5. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik doe gewoon open, bij ons komen klanten langs eigenlijk de hele dag door, dhl komt 2 keer per dag, ups nog een keer. En ik heb jaren op vechtsporten gezeten dus ik wens een inbreker veel succes.

6. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Je hebt ook raamfolie met spiegel effect. dus je kan niet naar binnen kijken en ziet alleen maar jezelf en de buiten omgeving ;) ben ik ook van plan om te halen.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik had laatst ook zoiets.. Overdag doe ik vaak wel open...
    Tenzij mensen precies zo gaan staan dat ik ze niet kan zien door de deur. (Matglas overigens dus vaak zien ze me niet terwijl ik hen al wel een beetje kan zien)
    Eventueel loop ik even naar de keuken om door het raam te kijken en dan beslis ik wel of ik wel/niet open doe.

Maar laatst toen het de hele dag zo bizar gewaaid had... Werd er aangebeld 's avonds om kwart voor 9.
    Degene belt nog een keer... En ik gluur even door de deur "Hmm groot, breed en heel zwart".
    Niks mis mee.. Maar dat komt weinig voor in mijn vriendenkring en ik ken vrijwel niemand die niet even belt voordat hij langs komt.
    (Zeker niet om 9 uur dus)

Maar goed.. 3x bellen... Dus ik overleg met manlief.. Want tja.. Voor hetzelfde geld is er wat aan de hand..
    (Ooit al eens gehad dat er laat werd aangebeld omdat er water onder onze voordeur vandaan kwam.. Bleek de waterleiding gesprongen)

Maar tegen de tijd wij uitgedubt waren.. Was diegene ook weer weggelopen.
    Dus ik ga weer op de bank zitten...
    10 minuten later... Bellen, kloppen op zowel de keuken als de voordeur.. Nog meer bellen.....
    Degene was duidelijk niet van plan weg te gaan voordat wij open zouden doen.

Achteraf heel logisch bleek... Het was namelijk onze achterbuurman die gewoon vanaf z'n huis kon zien dat we thuis waren.
    Echter... Hij woont er nog niet zo lang en ik had dus geen idee :)
    Hij belde aan omdat er spullen van ons in zijn tuin gewaaid waren.

Soms.... Valt het mee :)

8. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Hier ook te goed van vertrouwen, al kijk ik wel door het raam als ik op de bank zit wie het is. Maar doe dan later alsnog open. Gelukkig wordt er s avonds weinig tot niet aangebeld en achter langs kunnen ze bij ons niet komen. Dit vind ik wel fijn!

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik had ook gewoon open gedaan en er later waarschijnlijk pas over nagedacht :) maar ook hier kijk je recht door de woonkamer heen als je voor de deur staat dus niet open doen zou ook zo lullig zijn ;)

10. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hier komen zo vaak mensen aan de deur voor van alles en nog wat..
    Mensen die sponsors zoeken of voor een goed doel.
    Ik doe ook veel te snel open zonder eerst door het raam te kijken wie het is. Misschien wel slimmer om eerst te kijken wie er voor de deur staat maar ik denk dat meestal pas achteraf...;)

11. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ja maar op zondag komen er geen collectanten aan de deur, tenminste hier niet!

Deel Deze Pagina