bij ons in de buurt en op school verzamelen bijna alle kinderen pokemon kaartjes. Dozen en mappen vol kaartjes worden overal mee naar toegenomen en de hele dag door wordt er geruild. Nu vind ik persoonlijk de kaartjes nogal prijzig (10 voor 5,50), er wordt vaak oneerlijk geruild, kaartjes raken kwijt of gaan kapot. Ik vind het nogal wat om 6 jarigen met stapels van die kaarten naar school te laten gaan. Ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ik zou graag grenzen stellen bijv dat mijn zoontje 1x p maand een pakje mag kopen van zijn zakgeld en dat hij ze niet mee naar school mag nemen... Maar ik ben dan echt de strengste moeder van de hele school heb ik het gevoel. Hoe gaan jullie hiermee om?
Hier mogen zulke dingen niet eens mee naar school vanuit de school zelf. Zowel gaat in meeneem bak tot school is afgelopen. Mijn kinderen krijgen het niet mee, ook geen ander speelgoed Na school vind ik het geen punt en ze zijn er wel zuinig op. Eventueel koop je pakje namaak ( Ali expres) voor school. Mijn kinderen krijgen wel is namaak ipv echte bij een ruil helaas. Maar goed das hun verantwoordelijkheid als ze het mee willen nemen
Als de les begint moet het in de bewaarbak inderdaad. Maar meestal is er voor en na de les en op de Bso ook nog meer dan genoeg tijd om vanalles te ruilen. Aliexpres is een goeie, maar wel sneu als je er echt mee gaat ruilen natuurlijk. Het is niet alleen op school, maar ook in de straat, vriendjes, sport. Overal is pokemon
Hier zijn ze in de pauze enorm druk met ruilen en hebben ze bijna allemaal een stapeltje kaarten mee. In het begin viel het me op dat er vaak wat oudere kinderen bij hem stonden en toen werd er inderdaad niet eerlijk geruild.. ik heb me er een beetje in verdiept en hem ook uitgelegd hoe het werkt en wat goede kaarten zijn dus hij ruilt niet zomaar meer. Hij is trouwens met een nieuw pakje alleen blij als er een ex in zit haha.
Ik vind die kaarten belachelijk duur. Dat de pokemo go app uit kwam hebben we een aantal pakjes gekocht, daarna heb ik een hele berg via ali express gekocht en mijn zoontje had mazzel dat hij toen zijn zusje werd geboren van bijna elke kraamvisite pakjes kreeg en zelfs van 3 mensen een heel blik vol met pakjes. Hij heeft dus een behoorlijke verzameling. Nu is het zo dat hij er thuis alleen totaal niet naar omkijkt. Dat vind ik doodzonde. Dus als hij ze mee naar school/buiten neemt en dan ruilt met zijn vriendjes vind ik prima. Vorige week ruilde hij er 10 van zichzelf voor 1 van een vriendje. Dan denk ik wel even pfff zonde van het geld maar aan de andere kant zo heeft hij er tenminste plezier van want anders blijven ze hier maar in de la liggen. Edit omdat hij er nu zoveel heeft en er zelf dus niet mee speelt worden hier geen nieuwe kaarten meer gekocht. Tot ongenoegen van zoonlief 😉😂
Hier mogen ze van school 1 keer per week Pokemon kaarten meenemen en ruilen na schooltijd. Tijdens schooltijd is het verboden. Wij zoeken op donderdag altijd uit welke hij mee wil nemen om te ruilen en die neemt hij mee in een boekje. Hier proberen de oudere kinderen ook vaak niet eerlijk te ruilen met de jongere kinderen. Daar wordt op op het schoolplein wel op gelet maar het blijft wel een lastig probleem. We zijn naar een speelgoedwinkel geweest en daar hebben ze mijn zoon precies uitgelegd hoe je een nepperd herkent en sinds die tijd kijkt hij eerst goed of hij wel wil ruilen.
Onze oudste zoon (6 jaar) mag ze niet meenemen naar school. Hij heeft een paar kaarten die echt geld waard zijn ( 35 voor 1 kaart) en de oudere kinderen proberen echt wel om de jonkies te besodemieteren. Met de vriendjes uit zijn klas mag hij wel ruilen en spelen, maar dat doen ze dan thuis.
Hoe kun je zien of die kaarten zoveel geld waard zijn. Hier ligt een stapel van zeker 500 echte kaarten in de lade van mijn zoon... dan ga ik dat toch eens nakijken 😂 De neppe kaarten van Ali express zijn trouwens makkelijk te onderscheiden. De kleur blauw op de achterkant is veel valer dan de originele.
hier is gelukkig t pokemon ding gestopt, voetbal kaarten zijn nu populair. Ik vond het heel erg vervelend, omdat de kids niet meer gewoon speelden, alleen maar ruilen en de kinderen die geen kaarten hadden werden dus buitengesloten. Ik liet zoontje vrij daarin, ik kocht wat hij wilde, maar hij vond het zelf ook allemaal oneerlijk, soms wild en heel erg stom na een paar weken zelf gestopt en daarna alle kinderen stopte met de opkomst van voetbalkaarten. Die doen alleen de kids die voetbal gek zijn.de rest doet nu normaal tijdens de pauze.
Haha, je kunt op Marktplaats kijken, maar er zijn ook speciale websites voor dit soort spellen met kaartjes. Onze zoon heeft een paar kaarten die geld waard zijn. Die waarde kan overigens zo weer dalen als een spel minder populair wordt. Maar verzamelaars die een collectie compleet willen maken hebben soms grof geld over voor een bepaalde zeldzame kaart.
Onze zoon wilde ze ook heel graag en heeft er eerst een paar bij elkaar gebietst op school. Toen begon de ellende; wisselen, ruilen en eindeloos praten en zeulenmet die dingen. Kopen deed ik ze niet, hij kreeg wel,2 pakjes voor zijn verjaardag. Toen was het hek van de dam; ik kocht ze niet, hij wilde ermeer. Dus toen 'pakte' hij ermaar een paar van een ander. Mot in de tent. Toen weer. En na de laatste waarschuwing vond hij het toch nodig om ernog wat te stelen. Dus die van hem zijn nu weg, in de prullenbak, hoppa niets meer. WAT EEN RUST!!!
Ik word er stapelgek van. Die dingen slingeren door mijn hele huis heen. Ik heb 2 enthousiaste verzamelaars en een vierjarige naprater die met z'n drieën de hele dag over niets anders kunnen praten dan Pokemons. Ze mogen ze van mij wel meenemen naar school. Tijdens de lessen moeten ze uiteraard in de tassen blijven maar in de pauzes en voor en na school mogen ze ruilen. Ik laat ze geheel vrij hierin, hoe eerder ze er van af zijn, hoe beter, maar ze zijn nogal goed in het ruilen, dus de stapels worden alleen maar groter. Ze krijgen 5 resp. 3,5 euro zakgeld per maand, dus ze kunnen niet eens elke maand een nieuw pakje kopen. Ze kopen wel vaak samen een pakje en delen dan de kaarten. Geen probleem mee, zakgeld is leergeld en uiteindelijk zullen ze merken dat de hype (hopelijk ooit) voorbij is en ze geen geld meer hebben, alleen een stapel waardeloze oninteressant geworden kaarten.
Hier gwee zoontjes maar heb ze nog nooit gehoord over pokemon kaartjes. Denk dat die hype niet op school speelt? Gr 2 en gr 4 overigens.
Oh heb ze net even gevraagd of kinderen op school kaarrjes meenemen. Antwoord was ja pokemon kaartjes en dat kunnen ze ook op de computer spelen maar blijkbaar zijn ze totaal niet geinteresseerd.
Hier mag het ook niet meer op school, vanwege drama's, weggeraakte kaartjes, oneerlijke ruilingen etc. Goede beslissing vond ik dat.
Goed om jullie ervaringen te lezen ! Luppy je hebt gelijk, zakgeld is leergeld, maar mijn zoontje was voor een grote lego doos aan het sparen en ik vind het toch niet zo leuk als hij nu al zijn gespaarde geld aan pokemonkaartjes uitgeeft. Maar we hebben de afgelopen week enorm vorderingen met rekenen gemaakt hierdoor☺️ Hij heeft zelf uitgerekend hoeveel kaarten hij zou kunnen kopen, hoeveel pakjes hij kan kopen ipv de legodoos, als hij de helft voor zn lego spaart en de helft voor pokemonkaartjes. Hij gaat in elk geval weloverwogen zijn keuzes maken en leert er veel van! Hij heeft nu ook voor het eerst zijn kaartjes mee naar school genomen , maar hij heeft niks geruild. Prima.
Zoon is 9 en heeft ook pokemonkaarten. Hij koopt ze van zijn zakgeld. Bij ons is zakgeld leergeld, dus hij mag van mij kaartjes kopen als hij dat wil. Soms vraag ik wel of hij het zeker weet, maar het is zijn geld. Als het op is, is het op Hij is er wel zuinig op, heeft een map met insteekhoezen enzo. Naar school meenemen is eigenlijk niet aan de orde hier. Heel soms komt dat voor.
Even dit topic opgezocht.. zoontje kwam gisteren voorzichtig informeren of hij ook Pokémon kaarten mocht. Hij zei dat kinderen Pokémon kaarten hebben en dat hij dta eigenlijk ook wel leuk vond. En dta hij het ook wel zou willen sparen.. of dta mocht. Hij zei dta kinderen hele stapels ervan hadden. Ik heb op de eerste plaats geen idee waar je die dingen kunt halen. Daarnaast vraag ik me af, aangezien deze hype al een tijdje gaande is, of hij niet net ermee begint terwijl iedereen het alweer gezien heeft? Wat is jullie ervaring daarmee? Blijft het ng een tijdje leuk? En doe ik er verstandig aan hem van die kaarten te voorzien? Hij is er niet meer op teruggekomen en hij is niet hype-gevoelig dus het lijkt erop dta hij dit wel echt wil omdat hij het leuk vindt en niet omdat iedereen het heeft. Zoals eerder aangegeven in dit topic dacht ik dat het bij hem op school niet eens speelde maar dta bleek dus wel toen ik er bijna een maand geleden naar vroeg en toen heeft hij er niet om gevraagd.
Je kunt de kaarten bij de speelgoedwinkel kopen, maar ook bij Bol. 1 pakje kost € 8. Je zou met 1 of 2 pakjes kunnen beginnen. Hier wordt er nog steeds mee gespeeld. Ik geloof dat de oudere kinderen (groep 6, 7, 8) er wel een beetje klaar mee zijn.
Hier heeft zoon van 6 ook lang gezeurd om de kaarten. In z'n klas hadden veel kinderen ze. Ik vertik om 5.50 te betalen voor 10 kaarten, hij wilde namelijk een hele stapel. Heb weken op marktplaats lopen zoeken. Uiteindelijk 94 originele kaarten voor 6 euro mogen ophalen. Zoon blij, ik blij. Hier ruilen ze ook op school onderling en hij heeft ook een paar aan z'n vriendje gegeven. Voor 6 euro vind ik het allemaal prima.