Wie weet hoe ik in een zwart wit foto enkele details in kleur aan kan brengen? Bv.Als de hele foto zwart wit is en dat dan de ogen fel blauw van kleur zijn. Ik gebruik zelf foto filter,misschien kan het daar wel niet mee. Wie weet waar het wel mee kan. Liefs Wendy
Hallo wendy Dat kan met Photoshop. Of elk programma waarmee je in lagen kan werken. Ik ken fotofilter niet. Je moet met lagen werken: Ondergrond laag kopieren en die zw/w maken en dan de oogjes weggummen zodat de kleurenlaag weer zichtbaar wordt. Als het niet lukt, wil ik je wel helpen. Laat het me maar weten via PB.
Dat werkt alleen als de originele foto in kleur is en je de kleuren in het fotobewerkingsprogramma hebt weggehaald. (en nog niet definitief hebt opgeslagen over de oude foto heen). Als het echt zwart wit is, dan zal je de ogen zelf moeten kleuren i.p.v. het gummen.
inderdaad heel simpel met photostudio, eerst zwart/wit maken, op de kleuren plakken en dan gummen maar..
maar hoe lukt het jullie nou om zo netjes te gummen? krijg dat bijna echt niet voor elkaar met mijn muis....
Ik werk met een tekentablet. Ook handig tegen de RSI Dan kan je veel nauwkeuriger werken. Heb je dat niet dan vergroot je de foto (ca. 300%) en dan kan je ook nauwkeuriger de randen gummen...
vera en roy heeft het mij toen uitgelegd en het is me toen gelukt. via psp nu weet ik het niet meer. maar het was niet zo moeilijk
Zie mijn banner Ik heb het met Photoshop gedaan, en de ogen een beetje blauwer gemaakt dan ze zijn, hihi. Je kunt i.p.v. gummen ook gewoon enkele keren klikken met je muis. Dus eerst goed plaatsen, dan 1x klikken en weer opnieuw ergens anders plaatsen en klikken. Zo kun je beter 'binnen de lijntjes' blijven. Succes ermee!
Ik doe het met adobe photoshop elements. je opent eerst de foto. dan selecteer je je lasso tool hiermee omlasso je het gedeelte wat je in kleur wilt hebben, helemaal rond gaan zodat je een bewegend lijntje eromheen krijgt. dan ga je op dit gebied staan en druk je op je rechter muisknop en selecteer je cut bij layer. aan de rechterkant van je beeldscherm zie je een extra blad komen met het gedeelte wat je geknipt hebt. Dan selecteer je de hele foto weer (background) en die maak je zwartwit en daarna plak je het geknipte er weer in terug. groetjes Anita
op deze site kan je photofiltre gratis downloaden dat is een handig programma en ook niet zo heel groot en gratis
Je kan ook de ogen omcirkelen met de lassotool als je geen kleuren versie hebt, vervolgens kopieer je dat deel en plak je het op de zelfde plek terug. typ control en U tegelijk in en je kunt er kleur aan geven daarna zet je de oppacaty iets lager zodat hij doorschijnt op het gewone oog zo deed ik het in het begin als ik een oog van kleur wou laten veranderen. je kan een foto btw een soort engelachtoge uitsraling geven door de foto 2 keer te kopieren de onderste layer zet je op gaussian blur ingesteld op ongeveer 2 en de bovenste layer zet je op overlay
gekleurde vlakken maken met een zwart/wit foto kan wel hoor je moet dan uit vrije hand een gebied selecteren en deze gewoon met een kleur invullen is wel secuur werkje maar het kan wel ik werk dan met psp maar met photoshop zal het ook wel lukken