Zijn jullie tevreden over jullie manier van opvoeden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sannebc, 17 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Ik ken het wel hoor vooral nu met de oudste van 3 die aan het puberen is. Ik wordt soms zo onzeker dan! Maar goed opvoeden is een levenslange opleiding. Je leert elke dag wel wat over je kinderen en jezelf.

2. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

nee, ik zie opvoeden als een proces waarbij je je kind dingen probeert te leren waarbij je eigenlijk steeds uitprobeert wat voor jouw kind werkt. het is voor jezelf ook een leerproces en voor mijn gevoel niet een vast patroon.

3. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben wel tevreden. Natuurlijk heb ik ook mijn momenten, maar mijn dochter is een lieve meid met best wat manieren. (al zeg ik het zelf ;) )
    Soms moeten we even streng zijn, maar kan haar altijd meenemen, ze is sociaal. Ook ik maak het natuurlijk wel eens mee dat ik overhet bij de Appie sta met een huilend kind op de grond liggend omdat ze iets niet krijgt, maar dat heeft denk ik iedereen wel eens meegemaakt.
    Ben dus best tevreden. We proberen haar veel uit te leggen en over veel dingen te praten en dat werpt zijn vruchten af. Zeker als ik het wel eens vergelijk met kindjes van vrienden/kennissen.
    Kan dan echt heel trots zijn op onze lieve meid!

4. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over het algemeen ben ik best tevreden over de manier waarop wij opvoeden. Alhoewel, het valt niet altijd mee om geduldig te zijnmet4 kleine kinderen. Ik zou willen dat ik meer geduld had, maar de verzorging van 2 baby's, en 2 peuters... Pfff give me a brake!

Wij zijn streng enduidelijk naar de kinderen, maar dat moet ook wel. Ik heb geen tijd voor gezeur en gedram. De kinderen mogen best veel maar we hebben hele duidelijke regels. Ik denk hoe groter het gezin, des te duidelijker moet de tructuur zijn. En daarwijken we zelfen vanaf. Noem het ouderwets, noem het streng, mijn kinderen doen het er goed op.

Deel Deze Pagina