Zijn jullie thuis als de huishoudelijke hulp komt?

Discussie in 'De lounge' gestart door sunshineS1976, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik probeer juist iemand te charteren waar ik tussen 9 en 11 op visite mag komen :D (wel binnen fietsafstand dan) Want dan komt de mijne. Ik vind het lastig om haar te zien poetsen terwijl ik zelf niets doe of nou ja, achter de computer zit te werken. Het voelt niet zo fijn, want ik ben meer van: laat ook je handjes even wapperen, etc.

2. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik ben dan op mijn werk, als ik thuis zou zijn zou ik geen hulp nodig hebben en zelf wel gaan poetsen.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oh nee, ze heeft afgebeld :(

Nou zeg... Nu moet ik zelf poetsen vandaag.

*not fair* :x:p

4. KimK

KimK Niet meer actief

Haha, ik vind t juist vreemd dat mensen zo panisch zijn. Van ons huis hebben de schoonmaakster en mijn ouders de sleutel, naast ons. Bij mijn ouders was dat ook niet meer als normaal; oma en de schoonmaakster hadden, naast ons allemaal, een sleutel! Erg handig want als ik mijn sleutel vergeten was kon ik daar terecht. Tegenwoordig heeft mijn man ook de sleutel van mijn ouders, zodat we daar ten alle tijde binnen kunnen. Ik vind het juist prima zo. Als ik iets bij mijn ouders moet ophalen (5 min lopen) heb ik dat dus zo gedaan ipv te wachten tot zij 's avonds thuiskomen van het werk!

5. KimK

KimK Niet meer actief

Ik begrijp dat je hiermee op mij reageert. Tja ik houd nu eenmaal niet van poetsen ;)

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik ben liever niet thuis, ben nu opt werk en mijn hulp is aant poetsen... ik voel me ongemakkleijk als ik zelf thuis ben en zij aan het poetsen is hahaha,

maar goed.... straks met verlof zal dat wel eens voor gaan komen :) ze komt hier 1 x in de twee weken op donderdag van 8 tot elf om de zolder (slaapkamer zoon) en bovenverdieping+trappen, toilet en beneden stofzuigen en dweilen te doen.

maar ik ben dus leiver niet thuis.... laat haar maar lekker poetsen en mij in een schoon huis thuiskomen.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee ik was nooit thuis, voelde me dan zo awkwaaard, haha.
    Nu werk ik maar 20 uurtjes, dus is het gelukkig niet meer nodig.

8. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Misschien ook wel op mij. Er zijn er wel meer die aangeven dat ze zich er niet prettig bij voelen om niets te doen als de hulp er is. Ik zou graag helpen maar heb niet voor niets hulp. Ik kan het niet zelf.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

In het begin was ik altijd thuis. Inmiddels heeft ze een sleutel en ben ik er soms wel/soms niet.

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wij zorgen wel altijd dat er iemand thuis is. Ik vind het gewoon geen fijn idee om mijn sleutel aan een vreemde te geven. Daarnaast wordt onze kater agressief als er iemand in ons huis komt, wanneer wij er niet zijn. Ik zorg er overigens wel altijd voor dat ik net in een andere kamer ben om haar niet in de weg te lopen. We hebben een redelijk groot huis met meerdere werkplekken, dus dat gaat gelukkig vrij natuurlijk.

11. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Voor mij werkte het gewoonweg niet. Ik ben niet duidelijk genoeg of ik heb te weinig overwicht op mensen. We hebben een aantal gehad en iedere keer gingen ze na een paar weken steeds minder doen. De laatste ging gewoon steeds na 3 uur weg (moest 5 uur) en maar nam wel steeds netjes 5x €12,50 mee. Dit konden we zien aan het in en uitstellen van het alarm, wat ik pas ging controleren nadat ik me afvroeg of of ze überhaupt wel was geweest. Was een keer thuis vanwege ziekte, kwam ze met de helft van haar kleding en zonder schoenen naar beneden gedanst.....ze had even lekker wat uitgetrokken???! Nu ben ik lekker full time thuis en ben blij dat er niemand meer hoeft te komen.

12. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

haha agressieve kater :D

13. sunshineS1976

Ik ga het morgen ook met die vrouwen bespreken. Wat zij gewend zijn/ fijn vinden. Sowieso de eerste tijd wil ik gewoon thuis zijn. Idd, vertrouwen moet wel groeien.

14. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.153
    3.028
    113
    Nederland
    Wij hebben geen hulp in huis, twijfelen er soms wel over, maar ik zou een sleutel niet zomaar afgeven. Wat ik dan zou doen is de sleutel op een plek wegleggen (bijv plantenbak) kan ze erin en als ze weggaat de de sleutel weer terug leggen.

15. sunshineS1976

Dat vind ik ook een goeie! Want idd zomaar de sleutel in beheer geven vind ik ook nogal wat.
    Hoewel als iemand echt kwaad wil die sleutel dan ook wel ff kunnen laten namaken in de ochtend dat ze aan het werk zouden moeten zijn.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb een paar adresjes gehad en bij iedereen was het anders. Mijn 1e adres is een oude vrouw. Hier heb ik een sleutel van. Soms is ze weg en dan kan ik gewoon mijn gang gaan. Maar meestal is ze thuis. Vind ik persoonlijk wel irritant. Heb altijd het gevoel dat ze je een beetje in de gaten houden.
    2e adres was haar dochter. Hier had ik ook een sleutel van. Ze was zelf werken. Er lag altijd een schriftje klaar met wat ze gedaan wilde hebben en geld. 3e adres was haar zus. Die legde altijd een sleutel onder de mat in de achtertuin als ze er niet was. Soms was ze thuis maar was ze in een andere kamer. 4e adres was haar vriendin en was er altijd iemand thuis ivm bedrijf aan huis. Zij was meestal aan het werk. Ze liep me iig niet in de weg.

Ik werk het liefste in een huis waar niemand is. Geen "controle" , je eigen volgorde doen enz.
    Ik vond het persoonlijk zeer ongemakkelijk toen ik kraamverzorging had en die schoon ging maken. Ik ging dan naar boven maar vond het zeer ongemakkelijk. Maar dat is persoonlijk

17. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Onze hulp brengt eerst de kinderen naar school en poetst daarna ;) Dus ze heeft de sleutel.

18. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik zou zelf thuis willen zijn of mijn man. Of het moet een bekende zijn.

Ik zag trouwens een bericht tegen over een hulp via de thuiszorg. Daar moeten de mensen thuis zijn anders mag er niet gewerkt worden. En er is een verplichte pauze, vaak is het ook voor een praatje met de mensen.

19. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Soms ben ik wel thuis als ik late dienst heb bijvoorbeeld. Dan doet ze de bovenverdieping. Als ik de nachtdienst heb en ik lig te pitten maakte ze beneden alles lekker schoon en fris :)

Ik vindt het heerlijk thuis komen vanaf de vroege dienst als zij is geweest dan ben ik niet thuis en doet ze boven en beneden.

Ze heeft wel de sleutel in beheer omdat ik goede referenties van haar heb gehad van meerdere mensen :). Ga op je gevoel af...

20. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, ik ben altijd thuis, ik werk vanuit huis.

Deel Deze Pagina