Zijn jullie veel met de kinderen bezig?

Discussion in 'De lounge' started by oxbow, Aug 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik vraag me af hoeveel jullie je met de kinderen bezig houden.
    Zijn jullie ze echt de hele dag aan het vermaken, of spelen ze meer zelf?

Ik ben geen knutsel moeder en geef mijn kids natuurlijk wel aandacht, maar ben echt niet de hele dag met ze bezig.

Ik vraag me dus af hoe jullie dat doen en wat doen jullie dan zoal met de kinderen.

Zoals vanmorgen heb ik een rondje park gedaan met ze en mochten de jongens met hun trekkers en mijn dochter koos voor de fiets.
    De jongste gaat dan mee in de wagen, maar zien jullie dat ook als een activiteit?

Nu zijn ze gewoon lekker aan het schilderen en doen en vermaken ze zichzelf eventjes, maar vaak hangen ze een beetje op de bank en weten ze niets te doen.
    ze hebben speelgoed genoeg daar ligt het niet aan, maar op 1 of andere manier komt het er niet echt uit bij ze.

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ze kunnen goed zelf spelen maar ben altijd wel met 1 van de 3 bezig. Bankhangen mag op zijn tijd maar ben er geen voorstander van.

3. suusje1982

suusje1982 Actief lid

Aug 7, 2013
    363
    0
    0
    Ik ben ook niet de hele dag met mijn dochter bezig maar zorg wel dat ze iedere ochtend en middag een half uurtje aandacht krijgt van mij. Dat bedoel ik in de zin van, samen spelen of een spelletje doen. Na het eten krijgt ze vaak aandacht van mijn man. Natuurlijk krijgt ze tussendoor ook genoeg aandacht maar echt een op een zoals jij bedoelt denk ik. Vaak toch wel twee keer op een dag een half uurtje. Door dat ze echt even tijd met mama heeft gehad vermaakt ze zich na die tijd ook veel beter. Mijn dochter speelt ook niet gauw uit zich zelf, dus zet haar vaak aan het knutselen, pak een puzzeltje voor haar, pak de duplo en maak dan samen met haar een begin en zeg dat ik nu weer verder ga met de dingen die ik nog moet doen.

4. Clapat

Clapat Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,059
    17
    38
    Duitsland
    Als we met onze dochter thuis zijn, dan zijn we ook altijd met haar bezig MAAR ik en manlief hebben een voltijdse Job.
    Poetswerk besteden we uit.
    De momenten samen, is dan Quality-time.
    Toch heeft ze ook tijd voor haar zelf nodig en trekt ze zich terug in ons bureau en gaat tekenen.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Tuurlijk speelt ze wel alleen maar je bent al toch snel de hele dag met dr bezig in de zin van verzorgen en af en toe iets samen doen of gewoon dat ze de hele dag wel met je aan het kwebbelen is en bij je komt enzo. Vaak doe ik 2 dingen tegelijk ;)

6. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik ga altijd in de ochtend met de kindjes wandelen als ze thuis zijn
    heb meestal een van de meiden thuis door de weeks
    mits ze niet op school zitten

als ze thuis komen gaan we altijd thee drinken en n koekje kletsen
    en speel even met ze of knutsel
    daarna gaan ze hun eigen gang en vermaken zich prima
    dan doe ik mijn eigen dingentjes in het huis altijd leuk
    kijk soms bij ze
    maar ben niet de hele dag met ze bezig:)

7. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Het wisselt heel erg hier, ligt aan de bui van mij en van mijn kinderen.
    Op mijn vrije dag heb ik wel wat huishoudelijke taken te doen, dus dan moeten ze zich alleen vermaken. We gaan ook altijd naar de winkel, dan krijgen ze wel aandacht van mij (ze helpen graag mee enzo). Vaak komt er een opa of oma langs, dan krijgen ze daar natuurlijk aandacht van.
    Sommige dagen zijn ze heel lief zelf aan het spelen, dan laat ik ze lekker. Andere dagen maken ze alleen ruzie en willen ze niks, dan speel ik mee (soms wel halve dagen) of gaan we lekker wandelen of naar de speeltuin.

Heel wisselend dus!

8. Pickle

Pickle Fanatiek lid

May 7, 2010
    1,293
    5
    38
    Mijn kinderen kunnen volgens mij best goed zelfstandig spelen. Ik ga sowieso iedere dag even met ze naar buiten, speeltuin, kinderboerderij of gewoon wat wandelen. Verder lees ik boekjes met ze, zingen we liedjes of tekenen we, maar de rest van de dag zijn ze lekker zelf aan het rommelen.

9. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Onze oudste wil/moet helaas wel altijd vermaakt worden. Als ze dan even zelf speelt ga ik gauw wat anders doen. De jongste vermaakt zich prima alleen.

10. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Wisselend, mijn oudste gaat naar school en speelt de rest van de dag buiten met haar vriendjes. De jongste is nog wel van het lekker bij mama hangen, boekje lezen, rondje fietsen :)
    De oudste fietst nog wel vaak een rondje mee en we knutselen samen als het slechter weer is, of ik lees haar voor. Maar ze speelt voornamelijk zelf.

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    op dit moment ben ik de hele dag met dochter bezig, ze is op een leeftijd dat ze echt niet alleen wil spelen en nog geen 5 minuten bezig kan zijn zonder aan mijn been te hangen
    tijdens het middagslaapje heb ik even tijd voor mezelf of het huishouden. en gelukkig was papa de afgelopen 3 weken vrij maar vanaf maandag ben ik weer fulltime entertainer :p

12. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    idem.. ze houden elkaar vooral ook goed bezig.

13. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,047
    46
    48
    friesland
    Hier 2 jongens die niet van knutselen houden, komt goed uit want ik ook niet.. hihi!
    Ze vermaken elkaar en zijn momenteel buiten een moddersoep aan het maken. Natuurlijk ben ik de hele dag wel met ze bezig in de zin van eten,drinken,valpartijen, e.d. maar ze vermaken zich (gelukkig) zelf. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo'n moeder ben die de hele dag met de kinderen aan het spelen is.
    Ook denk ik dat je dat met meiden meer hebt, die zijn meer van het 'gezellig' aan tafel thee drinken, knutselen e.d. of vergis ik me daar in?

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Ik hoor denk ik wel 250x per dag: 'mama..?.' Zucht ;)

Mijn oudste twee konden zich vanaf het begin al heel goed zelf vermaken. De derde absoluut niet... De vierde al beter en de vijfde kan zichzelf ook goed vermaken.

Ik probeer de kids zoveel mogelijk aandacht te geven maar geef mijzelf ook aandacht, dan vermaken ze zichzelf maar even en als ze dat niet kunnen zonder bij mij te hangen of steeds dingen te vragen dan, ja echt, bonjour ik ze naar hun kamer of naar buiten, dan gaan ze daar maar zonder de moederlijke verleiding spelen ;).

Sowieso doe ik 's ochtends iets met ze, knutselen, spelletje, duplo, boekjes lezen en 's middags ook. Voor het slapen worden ze voorgelezen en krijgen ze nog een liedje gezongen.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Sylvano speelt veel zelf speel denk ik 1 uur per dag met hem, hij is veel te druk met andere dingen dan met mij :p Ga wel iedere dag wat wandelen enzovoort.

16. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb zeker wel momentjes voor mezelf (krant lezen bijvoorbeeld). En dan spelen ze zelf. Maar ik ben ook veel met ze bezig. Huis van duplo bouwen. Knutselen. Veel voorlezen. Buiten spelen. Ommetje. Op (speel) visite. Etc.

17. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

Jun 5, 2011
    1,180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik geef haar ook elke ochtend en elke middag ongeveer een half uur telkens de aandacht, dus ik kom lekker op de grond zitten ga met van alles spelen, of ze komt weer met een boekje aan, hartstikke gezellig!

Ik laat haar daarvoor of er na wel lekker zelf haar gang gaan en probeer niet te veel aandacht te geven anders ben ik de hele dag bezig ;)

18. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik houd ze niet bezig maar geef ze wel richtlijnen. Of regelmaat in de dag.

Dus na het ontbijt lekker spelen...dan fruit eten...dan weer spelen...lunchen...spelen/of ergens naartoe...avond eten...

19. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Vorige week nog een boek gelezen hoor toen ze lkkr in de achtertuin bezig was. Af en toe gooi ik er dan een 'goedzo' of 'nee' uit Hahaha

Elke dag is daarin anders. Soms plan ik echt een uitje en soms moet ik veel in huis doen boodschappen etc en draait t dus ff niet om haar

20. Smikkel

Smikkel Actief lid

Mar 25, 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Meestal gaat het de hele dag wat door. Soms speel ik even met haar, boekje lezen oid, vaak doe ik ook gewoon mijn ding, huishouden bijv. en dan rommelt zij wat om me heen. Speelt ze met de wasknijpers bijv. als ik de was aan het doen ben. En zo 'kwebbelen' we wat met elkaar. Het is meer gewoon door elkaar heen.
    En regelmatig een stukje fietsen met haar, bij wat dieren kijken of zoiets. Even naar de winkel vind ze ook wel leuk.
    In ieder geval zit ik er echt niet de hele dag naast en zitten we samen met de blokken te spelen ofzo. Ze kan zichzelf wel aardig vermaken.

Share This Page