Zijn jullie veel met de kinderen bezig?

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    mijn meiden zijn nu 4 en 6 en ze spelen veel zelf. Natuurlijk doe ik wel eens een spelletje met ze, lees elke avond uitgebreid voor maar ik vindt het ook belangrijk dat ze zelf iets bedenken wat ze gaan doen behalve tv en computeren.
    Mijn oudste loopt vaak 5 minuten te piepen en vervolgens zit ze heerlijk een uur achter elkaar met de barbies hele verhalen na te spelen. Ook spelen ze veel met de buurkinderen, vandaag was het bij ons zoete inval maar soms zie ik ze ook zo een uur niet.

Naast dat ik ook niet de energie ervoor heb vindt ik het ook belangrijk dat ze zich zelf vermaken, ze verzinnen de leukste dingen als ik me er niet teveel mee bemoei.

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dochter kan zich heel goed alleen vermaken, altijd al zo geweest. We maken ook geregeld een uitstapje, knutselen samen of doen een spelletje, maar meestal speelt ze lekker alleen en zit ik er gewoon bij, als ze me een "slokje thee/hapje pasta/koekje" wil geven of ik moet helpen, dan weet ze me heel goed te vinden ;)

3. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Mijn stiefzoontjes entertainen zichzelf enkel alleen als ze voor de tv zitten. Aangezien ik dat niet zo gezond vind ben ik vaak spelletjes aan het spelen, aan het puzzelen, aan het knutselen o.i.d of naar de kinderboerderij of speeltuin.

Als ze dan zelf al eens aan het spelen zijn is het de hele dag "kijk eens".

Dat in combi met mijn dochtertje van 6 weken geeft vrij weinig tijd voor mezelf als ze hier zijn. Maar ja dan moet je niet aan kids beginnen als je dat teveel vindt ;) En mijn vriend is ook een grote hulp poetsen doet hij allemaal, ik doe enkel de was en strijk.

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik ben ook niet de hele tijd bezig met de kinderen. Ze spelen veel zelf, veel buiten, kleuren, binnen met de auto's. Tussendoor willen ze ook weleens een tekenfilmpje kijken. Ik ga wel bijna iedere dag een stuk met ze wandelen (oudste is behoorlijk actief dus ik zeg altijd dat ik hem uit ga laten :p) maar ook dat vind ik persoonlijk een activiteit. Lekker door het bos struinen, eikeltjes zoeken, van die pluisbloemen zoeken en wie dan het eerste zijn bloem heeft kaal geblazen. Op regenachtige dagen in de plassen springen, met sneeuw sleeën en noem maar op.
    Ik bak ook weleens cupcakes maar aangezien ik daar hélemaal niet goed in ben probeer ik ze dan af te leiden met een trein bouwen :p
    Maar goed, als ik aan het poetsen o.i.d ben vermaken ze zich prima zelf gelukkig.

5. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik vind een baby van 8 maanden een complete dagtaak.

Uiteindelijk ben je er toch haastde hele dag mee bezig. Helemaal nu er op de dag 1 uurtje geslapen word ivm doorkomende tanden.
    Vind dat best zwaar.

6. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ik denk dat wij meer dan gemiddeld bezig zijn met de jongens, maar nu de oudste 6,5 is en de jongste bijna 4 merk ik wel dat ik makkelijker loslaat... Ik vind het heerlijk met ze bezig te zijn, maar laat ze de dingen nu ook sneller zelf uitzoeken/oplossen...

7. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36

Heel fijn om te lezen ;)
    Dacht al even dat ik mijn dochter nu al 'verpest' had;)
    Maar hoort gewoon bij de leeftijd:D

Deel Deze Pagina