Zijn jullie voor of tegen een lockdown?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Nellie4, 23 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zijn jullie voor of tegen een lockdown?

1. Voor lockdown

60 stem(men)
    38,0%
  2. Tegen lockdown

83 stem(men)
    52,5%
  3. Geen mening

15 stem(men)
    9,5%
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.913
    387
    83
    Precies dit. Als dit nodig is dan sta ik hier achter. Ik hoop dat we nog vrijheid behouden om even te wandelen met het gezin enzo. Maar mocht dat tijdelijk nodig zijn echt binnen te blijven dan zal ik dat ook respecteren.

Syane vindt dit leuk.
  2. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

En voor hoelang dan? En daarna?

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ja en nee. Als ik zie hoeveel mensen het niet snappen en gewoon naar een strand gaan met 100+ mensen dan zou ik zeggen..gooi alles dicht.

Maar zo moeilijk moet het toch niet zijn om thuis te blijven en 1,5 meter afstand te houden.

suus1983 vindt dit leuk.
  4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Exact dit! Ik ben zelf voor een lockdown, buiten boodschappen doen, werk en de hond uitlaten komen wij al een week niet buiten ons huis/tuin.

alleen.. ik weet dat als dat gebeurd een heleboel mensen in de problemen gaan komen financieel. En dat is echt verschrikkelijk.

bosi333 vindt dit leuk.
  5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.292
    25.759
    113
    Van mij mogen een aantal maatregelen verscherpt worden zoals sluiten van bepaalde niet essentiële winkels, samenscholingsverbod en daarbij dan handhaving van de bestaande maatregelen.
    Het zou namelijk zo fijn zijn als mensen nog wel enigszins de deur uit kunnen voor een wandeling, fietsrondje oid.

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben tegen.
    Ik heb een paard op een pensionstal staan en de hond moet ook uit.
    Ik hoop dat mensen de maatregelen tot zover wat serieuzer nemen zodat verdere maatregelen niet nodig zijn.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Poe, lastig! Eerlijk gezegd weet ik het niet. Ergens blijft de boodschap van de overheid bij veel mensen gewoon niet hangen en denken veel te laconiek.

Als ik dan zie dat er gisteren heel veel mensen in het vondelpark hangen of een skatepark in Amsterdam, die snappen het gewoon echt niet! Gisteren in de albertheijn wordt omgeroepen: houd afstand, maar de vakkenvullers zitten wel met 6 man bijna bij elkaar op schoot.

Ja, jongens! Waar zijn we mee bezig..

Ik vind wel dat er veel meer gehandhaafd mag worden door politie e.d.
    Ben benieuwd of er vanavond nog iets naar buiten wordt gebracht, las dat er een crisis overleg plaats zou vinden vandaag.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.462
    113
    Nou dit dus. Het is voor iedereen prettiger als een rondje om je huis nog mag

Syane vindt dit leuk.
  9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.038
    3.862
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier is de grootste plaatselijke samenscholing die ik de laatste dagen gezien heb, de grote groep wachtenden voor de apotheek.

Daar mag je nu niet met zijn allen binnen wachten (terecht), dus staat iedereen nu buiten. Niet schouder aan schouder, maar ook geen meter van elkaar (laat staan anderhalve).

Als ze de huidige regels al niet kunnen handhaven, lukt het met een lockdown dan wel? Want de ene lockdown is de andere niet, bijna ieder land heeft zijn eigen versie.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zoals ik al aangaf, spreek ik vanuit mijn eigen gevoel en mijn eigen situatie. Deze vragen moet je vooral aan experts stellen,ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat ze de juiste beslissingen maken.

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.046
    18.842
    113
    Vrouw
    Tegen! Maar sommige mensen zijn zo dom en eigenwijs dat het nodig is....
    Ik zie liever dat onnodige winkels gaan sluiten (bouwmarkten, mediamarkt, etc)
    Scheelt een hoop drukte op de woonboulevards..
    En vind het fijn dat ik nu gewoon nog naar buiten kan en eventueel een rondje kan lopen met mijn zoontje. Als je gewoon oplet dat het niet te druk is, geen probleem.

12. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.247
    6.908
    113
    Vrouw
    Ik ben tegen een volledige lockdown. Alleen van het idee krijg ik al een paniek aanval.
    Maar ik ben wel voor strengere maatregelen. Samenscholingsverbod, alle winkels en bedrijven die niet open moeten blijven gewoon dichtdoen.
    Als ik dan lees dat mensen vandaag weer met grote getalen naar het strand gaan dan denk ik: hoe dom ben je

Syane vindt dit leuk.
  13. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik ben tegen een lockdown, maar voor strengere maatregelen.

Een lockdown waarbij contact echt niet meer mogelijk is, is uitstel van executie. Het virus gaat immers niet weg, maar krijgt dan nadat alles weer open is heel snel grip op de bevolking.

Neem je strengere maatregelen, en heb je ook echt handvatten voor het handhaven daarvan, dan verspreidt het virus zich op een langzamer tempo, waardoor de zorgverlening de geleidelijke stroom zieken aan blijft kunnen. Ja, in de zorg blijft het aanpoten, maar het is nu eenmaal niet mogelijk om het virus weg te denken. Wanneer de ernstig zieken over een aantal weken meer verspreid wordt, hoeven de alarmbellen in ieder geval niet op volle kracht aan.

14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.894
    9.410
    113
    Gelderland
    hier ben ik het idd helemaal mee eens!

15. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ik vind dit een lastige. Vanaf het begin was ik bang voor een lock down en het constant binnen moeten zitten. Nu is mijn mening bijgedraaid en denk ik wat moet dat moet. Echter heb ik voor nu tich voor tegen gestemd, omdat ik vind dat naast een gedeelte van de bevolking die zich niet aan de regels houden er gelukkig wel een hoop zijn die het wel doen. Ik zou heel graag mijn dagelijkse wandeling nog willen hebben, omdat ik geen tuin heb en de kinderen echt hun energie dagelijks even kwijt moeten met een rondje fietsen, lopen etc.
    Dus voor mij nu nog geen lock down, maar idd strengere regels door het sluiten van niet essentiele winkels (kledingwinkels, kapperzaken, dierenwinkels etc) en een samenscholingsverbod op groepen (zoals in Duitsland).
    Maar mocht dit nog niet genoeg helpen dan vind ik dat de volgende stap wel een lock down moet zijn, hoe erg ik hier dan ook tegen op zie.

Lill en Syane vinden dit leuk.
  16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.565
    3.067
    113
    Ik ben tegen een lockdown, we kunnen nu nog naar buiten (voor de deur spelen of in de speeltuin als het daar rustig is) en dat hebben de kids hard nodig.
    Verder komen we nergens meer.

Maar, de regels moeten wel beter gehandhaafd worden die er nu zijn.
    Mensen moeten zich bewuster worden wat ze doen.

17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.680
    5.710
    113
    Tegen want je verschuift het probleem alleen maar.

Wat ik wel meer zou zien is 1 persoon naar de winkel voor de boodschappen. Geen uitjes er van maken ook niet als je geen oppas heb. Alle noodzakelijke winkels open meer niet. Niet samenscholen. Ja natuurlijk samen sporten is leuker maar nu even niet.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Hier grote groepen jongeren die met elkaar rondhangen.

Gezellig en begrijpelijk.

Maar dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Syane vindt dit leuk.
  19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.195
    12.201
    113
    Strenge handhaving maar geen lock down. Mede voor kinderen en andere mensen die in een situatie thuis zitten die niet veilig is. Dan kunnen ze geen kant meer op, helaas is niet iedere ouder actief bezig met de schoolopdrachten van hun kinderen.

bosi333 vindt dit leuk.
  20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ja vreselijk. Dat is echt niet wenselijk dan.

Deel Deze Pagina