Op zich mee eens, maar hoe zou ik dat als alleenstaande moeder moeten doen dan? Ik kan mijn kinderen niet thuis achterlaten en ik heb toch boodschappen nodig? Dan moet ik iemand laten halen, maar dat is voor mij geen optie omdat ik klein netwerk heb hier en iedereen ook kinderen heeft. Maar ik ben wel voor handhaving op samenscholing.
Tegen. Denk dat niemand zich realiseert wat dát inhoudt...... Dat zou dan ook voor langere tijd moeten, dat kan gewoon niet. Een deel van de bevolking zal dit virus toch door moeten maken. Vertragen zoals met de huidige maatregelen is helaas noodzakelijk, maar een totale lockdown heeft volgens mij geen zin. Vindt wel dat er gehandhaafd mag worden op de huidige maatregelen.
Nou, ik ben op zich niet voor want krijg je het probleem dan niet keihard terug als je het weer afschaft. Tegelijk heb ik wel gemengde gedachten bij afgelopen weekend. Want veel mensen hielden zich niet aan de afstand, ja dan vragen we erom. Aan de andere kant is afgelopen week nog gezegd dat je best naar buiten mag, de natuur in MITS... Ik denk dat heel veel mensen hebben gedacht dit weekend. Op het strand en in het bos is genoeg ruimte daar kunnen we heen, want er was geen verbod op die dingen. Vervolgens blijkt het druk daar te zijn. En krijg je over je heen dat je binnen moet blijven, hoewel dat nog niet de maatregel was. Natuurlijk zaten daar ook mensen tussen die er lak aan hadden. Maar ik denk ook een groot deel dat er expres voor koos naar zo een plek te gaan. Ik ging zelf ook naar het bos, daar was het rustig. Kon mensen prima vermijden. Was het druk geweest dan was ik weer weggegaan. Maar goed, dat is dus het probleem met een maatregel die ook grijze gebieden heeft.
Dat word dan toch lastig. Kan mn 1,5 jarige lastig alleen thuis laten als we 's avonds eten willen hebben
Precies dit. Ik ben alleenstaande moeder, en heb hier geen netwerk. Mijn meid van 4 is nog net ietje te jong om alleen thuis te blijven...
Ik heb 4 jonge kinderen, maar ga absoluut niet naar de winkel met alle vier. En nee, ze blijven natuurlijk ook niet alleen thuis. Ik bestel mijn boodschappen bij jumbo en haal het op (Of op zaterdag als mijn man thuis is) of gewoon doordeweeks en dan blijven ze in de auto zitten. Mocht ik toch nog iets nodig hebben, dan vraag ik mijn man om na werktijd even bij de winkel aan te gaan.
Het lijkt me toch vanzelfsprekend dat het bij alleenstaande ouders niet kan... zo bijzonder dat het vaak in dit topic of zwart of wit is... totaal geen nuance.
Ja, want dat is echt wat er wordt gezegd natuurlijk... Je snapt toch wel dat het is zónder kinderen ténzij het niet anders kan?
Als je dat in dit topic al vind. Moet je eens met je kind naar de winkel gaan momenteel. Je wordt nog net niet doodgekeken.
Ik hoop dat er zo veel mogelijk een oplossing word gezocht om niet met kind naar de winkel te gaan en als het niet anders kan dan is het natuurlijk een uitzondering. Er word nu nog te makkelijk over gedacht. Het is toch een beetje creatief denken nu qua oppas. Natuurlijk bij de buurvrouw mag je nu ook niet binnen zitten of bij een dan lmalidar dat is als nog beter dan naar een winkel met zoveel man.
Deels eens. Maaar waarom zouden we er nu uit moeten. De boodschap is duidelijk blijf thuis!!! Ja het is vervelend met het mooie weer binnen maar dat is toch echt wat men moet doen. Het is een serieuze bedoeling dus gedraag je er ook naar. Die paar weken binnen overleven we ook wel.
Ik geloof niet dat we richting een totale lockdown gaan. Maar ik hoop van harte dat overheid de bevoegdheid geeft (en neemt!) om potentiële ‘gevaarlijke’ zones te sluiten. Elke burgemeester zou daarin zelf moeten kunnen besluiten wat er gesloten dient te worden, of dat nou een strand of een bouwmarkt is. En ik ben nog steeds voor een samenscholingsverbod. Daarmee kan je namelijk de natuur wel open houden voor mensen die even naar buiten willen, maar tegelijkertijd houd je grote groepen tegen.
Voor nu ben ik voor een lock down. Mensen die niet luisteren en toch met een kuch of snotneus naar buiten gaan. Mijn moeder heeft een kwartier in de auto gezeten omdat mensen aan het hoesten waren en ze niet meer durfde. De winkel was al voor deze groep een uur eerder open en dacht ze mooi relatief veilig te winkelen. Even snel wat boodschappen. Ik verwacht niet dat het een echt lock down gaat worden, Nederland blijft open maar ik denk wel dat ze boetes uit gaan delen wanneer er groepen ergens hangen zoals op sportveldjes , speeltuinen. Misschien doen ze ook de winkels dicht die niet echt nodig zijn. Liever mensen nu even langer thuis en binnen een paar weken het normale leven weer opbouwen. Ben heel benieuwd wat ze zo melden
Van de week is nog gezegd dat je best naar buiten mocht, naar natuurgebied waar het rustig is. Er is niet gezegd dat je thuis MOET blijven. Wel dat je op afstand moet blijven. Dus dat er mensen toch op uit gaan vind ik niet gek. Niet handig, maar het was te verwachten.
Ik ook. Maar had nog iets duidelijker verwoord mogen worden. Maar goed... even nalezen dus. Ben wel heel blij dat men beter kan gaan handhaven en zelfs boetes opleggen Wel had men best mbt de kinderen ook een Max aantal kunnen zeggen die samen buiten mogen afspreken als ze geen klachten hebben.
Ik ben absoluut voor. Omdat sommige mensen egoïstische domme schapen zijn. ‘Laat die artsen, verplegers, politie, schoonmaak personeel in de ziekenhuizen, assistenten, bezorgers ...maar doorwerken.’ Sorry nog sorry. Dit is wel een beetje humor...of misschien toch niet https://nationalpost.com/news/world/we-will-send-police-with-flame-throwers-italian-mayors-lose-it-at-people-refusing-to-self-isolate
Maar waar leg je de grens met kuchen? Is dat 1 keer per half uur/ 1 keer per uur? Door de zwangerschap ben ik snel buiten adem en door de suiker heb ik constant dorst, ik kuch dus "veel".