hoi meiden ik heb een vraagje ik heb 3 katten in huis en dooordat ik zwanger ben doe ik geen kattenbak meer. maar mijn vraag is nu kunnen katten de aandoener zijn van een miskraam ook al was je telkens je handen. ik maak men beetje zorgen groetjes tinne
Van het hebben van katten kan je geen miskraam krijgen. Ook als je besmet bent met toxoplasmose kan je er geen miskraam van krijgen. Als je besmet bent, wordt je ziek, als bij een griep. Er zijn gevolgen voor je baby'tje, oa kunnen ze iets aan hun ogen krijgen ofzo... (maar dus alleen als je ziek bent) Google anders ff... dan weet je t precies! Maar maar je geen zorgen hoor meis!
ik heb wel eens gehoord dat als je ooit al in aanraking geweest bent met toxoplasmose, je lijf er anti-stoffen tegen heeft gemaakt. ik hoop dat dat zo is want ik heb 5 katten en moet gewoon zelf de kattenbakken doen
je kunt vragen aan je vk of gyn of ze als je bloed moet prikken ook even nakijken of je al eens besmet bent geweest, is dat zo dan heb je anti-stoffen in je bloed. mijn gyn heeft dat al bij mijn eerste zwangerschap gedaan omdat ik veel met katten werk. ik heb de anti-stoffen en dat was toch een hele geruststelling. je kunt er geen miskraam van krijgen, en toxoplasmose komt meestal alleen voor bij jonge katjes. maak je maar geen zorgen.
Denk dat als ik zwanger ben, ook vraag om dat te laten testen. Heb best kans dat ik het al gehad heb en dan kan ik mooi alles zelf blijven doen
Gebruik latexhandschoentjes bij het schoonmaken van de kattenbak en was na afloop je handen en onderarmen met antiebakterieële zeep(unicura) Zo doe ik het ook als ik mn tuintje doe want ik heb zelf geen katten maar mn buren wel! dus mijn tuintje is net een kattebak!
hoi meiden alle sinds bedankt voor de reacties ik ben al wat meer gerust. ik hoop dat het kindje goed groeit in men buik donderdag ga ik ook na de gynecoloog en zal ik men bloed laten onderzoeken op toxoplasmose. groetjes tinne
Voorzichtig! Ik ken een meisje wiens moeder de kattenbak heeft verschoond tijdens de zwangerschap. Ze is slechtziend, slechthorend en heeft een aparte mond. Met haar hersens is overigens niets mis, is superintelligent.
hoi nou ik heb de 4 niks aan het handje en mijn meisje is ok zwanger dus heb er over 4 weken 7 word nog een klus maar ik doe de kate baken niet
bij mijn eerste zwangerschap had ik 4 katten en 2 bakken om schoon te maken.ik was op dat moment alleenstaand en kreeg veel commentaar over het feit dat ik 4katten en 2 honden had.meis ik had een prima zwangerschap en een wolk van een zoon. liefs
mijn man schept ze nu, en als die in het buitenland zit mijn moeder. wij hebben 4 katten maar die blijven altijd binnen en zijn nooit verder geweest dan 4x in hun leven in de tuin. Dus ik vermoed dat het hier wle meevalt, buiten dat deed ik voorheen zelf iedere dag 4 kattenbakken scheppen dus ik maak me geen zorgen