Ik vraag het me af omdat wij met aardbeien wachten tot 1 jaar. Geen idee waarom ik dat denk, aangezien die vruchten niet eens familie van elkaar zijn. Maar weet iemand dit? Ze hebben overigens al bramen en frambosen gehad, en dat ging prima. Dan zouden aardbeien ook goed moeten gaan toch?
Indd. het gaat om de pitjes en die kleine 'haartjes' op een aardbei. Volgens het schema op bv.com mogen kersen al met 6 maanden. Frambozen mogen volgens dat schema ook pas met 12 maanden. Als dat goed ging kunnen aardbeien ook wel denk ik. Ik heb mijn dochter vorige maand aardbei gegeven,toen was ze 10 maanden, ging goed. Ze vindt het heerlijk. Kersen ook trouwens.
Oh, kijk, dat wist ik dus niet. Ik dacht eigenlijk dat het om de struikvruchten of bosvruchten ging, waar ook aardbei, maar ook bramen en frambosen (en bosbessen) bij horen. Nou, dan ga we van het weekend kersen proeven mmmmm
Ik houd dus zelf niet van bramen vanwege die haartjes he, bah! Ik heb ook een pluktrauma van vroeger, haha! De pitjes IN de kiwi zouden ook allergeen zijn. Kersen moet ik ook maar eens kopen dan, lange mouwenslabber aan en gaaaaan! Hier favoriet op het moment perzik, aardbei en witte druiven.
ik heb aardbei allang gegeven, wist niet dat dat pas vanaf 12 maanden mocht ging overigens goed, nergens last van gehad. maar hij lust het niet, alleen gepureerd met banaan. maar puur aardbei niet. misschien als ze straks nog zoeter worden, ik vind ze ook best zuur namelijk. hoe geven jullie dan kersen? ga je ze echt een voor een ontvellen en ontpitten? dan ben je toch uren bezig?
Ontpitten wel maar ontvellen niet hoor! Doe ik met druiven ook niet! Dat gaat denk ik ook amper bij kersen... Ben benieuwd! Ga het ook maar eens geven!
Ik ben niet van plan om ze te ontvellen. Moet dat dan? Dan begin ik er niet eens aan hoor, het is goed . Ik ga ze gewoon door midden breken en pitje eruit halen, en zo de helft van een kersje per keer geven.
Bieten en kersen; altijd leuk (imagine Rapley)! Ze zouden pitloze kersen moeten kweken, net als druiven, maar die met pitjes mag zoon lekker doorslikken, we gaan er geen watje van maken! Ik ken iemand die aardbeien schilt, ja daag, 'k heb meer te doen op een dag! Toevallig rond 1 jaar gegeven, daarvoor was er alleen onbetaalbaar spul. Weet nog wel met kerst; bakje 250gr. bio-aardbei 6 euro ofzo. Dat koop ik dus niet.
Dan werkt ie tegelijk ook lekker heel wat wormen naar binnen ... Als ik kersen eet kom ik zeker 10 wormpjes per bakje tegen
Haha, aardbeien schillen! Ik heb ook al aardbeien gegeven, wist niet dat het pas vanaf 1 jaar mocht. Nou lijkt ze hier nul allergieën te hebben (wij hebben beiden ook helemaal niks, nog geen snufje hooikoorts of wat dan ook) dus dan pakt gelukkig goed uit. Kiwi heb ik ook al gegeven. Ze vond het beide niet echt lekker trouwens, toch te zuur denk ik. Maar kersen vind ik wel een goeie, lekkerrrrrr! (ga ze wel ontpitten en ze mag dan alleen een luier aan )
Serieus? Ik kom dus echt nooit wormpjes tegen in de kersen. Ik woon hier in de Betuwe en haal ze altijd op een vast adresje bij een boomgaard, die zijn heeerlijk en ik ben altijd erg op mijn hoede met fruit waar beestjes in kunnen zitten, maar ik kom daar echt geen wormpjes in tegen. Zal wel flink bespoten zijn, maar oooh, wat zijn die kersen heerlijk.
kijk..als ik kersen heb.. eet ik wel fruit.. ik de ene helft van de kers met pit.. en zij de andere helft.. en nee..die mag ze idd niet met der witte shirt aan eten Ik ontpit ze dus niet..we eten samen
Hier wilden we Kinley ook pas aardbeien geven als ze 1 jaar geweest was. Kinley dacht daar anders over en kaapte in een onbewaakt ogenblik het bakje aardbeien van haar broer en heeft ze heerlijk opgegeten. Ze had toen natuurlijk een prachtig wit shirt aan Toevallig moest ze naar het cb en de arts zei toen om de vogende dag nog een keertje aardbeien te geven. Als we dan nog geen reactie zagen dan konden we aannemen dat ze er niet allergisch voor was. Gelukkig geen reactie en dus snoept de kleine lekker de aardbeien mee als we ze hebben. Tip om wormpjes op te sporen, leg je kersen e.d een paar uur in water met wat zout en de beestjes komen boven drijven. Groetjes Anita
Hmm, ik heb ook al aardbeien gegeven... Uit eigen moestuin! En ze vindt ze heerlijk Ze heeft ze nu al een paar keer op en ik heb geen enkele allergische reactie gezien. Ze poept alleen wat dunner, maar dat is nou juist wel heel fijn, want normaal heeft ze van die kanonskogels in haar luier
Smaken de kersen dan nog wel lekker? Ik zou denken dat die dan (ondanks uiteraard afspoelen) ook zout gaan smaken. En doe je dat alleen bij eigen kweek of ook bij kersen die je bij een groenteboer/supermarkt koopt? (Ik had er nog nooit van gehoord namelijk).
We doen het altijd bij eigen kweek (al zijn de merels ons bij de kersen altijd voor 8)). Tot nu toe hebben wij geen zoute bijsmaken gehad aan ons groente en fruit. Groetjes Anita
Ik heb alleen maar bio-groente en fruit in huis en kersen spoel ik zo af, waar gaatjes inzitten bekijk ik even. Bloemkool leg ik wel in een pan met koud water en zout en de rupsen/wormpjes gaan terug terug de tuin in.