Dat heb ik ook al eens gehoord, maar kan alsnog een fabeltje zijn. Dat zijn nu al 3 redenen om het te mijden met borstvoeding.
Het werkt ook laxerend toch? Hier wel eens gelezen dat een kindje erg verstopt zat en dat de HA had gezegd dat ze een scheutje sinasappelsap door de fles moest doen. Maar dat kindje was al bijna 1 jaar dacht ik. Dus ik denk dat het bij kleintjes te erg zou kunnen laxeren?
Wat betreft krampjes: die hebben de meeste baby's alleen de eerste drie maanden. Daarna kun je het dus wellicht weer gaan uitproberen. Mijn kleintje had in het begin ook veel last krampjes, maar nu hoef ik wat dat betreft nergens meer op te letten. En over allergieën: Ik mag kleintje van de diëtiste vanaf 9 maanden citrusvruchten geven. Alleen de zware allergenen zoals ei, koemelk en noten pas vanaf 1 jaar. Dat zijn ook de producten die ik nu zelf niet mag eten. Ik weet dat Stefan Kleintjes een iets ander schema aanhoudt.
Wat leer ik toch weer een hoop bij zo'n topic! Geweldig! Ik heb mijn dochter eigenlijk al heel veel soorten fruit laten proeven, wist helemaal niet dat er bepaalde fruitsoorten pas vanaf 1 jaar worden aangeraden. Ze heeft die al gehad en geen reactie op gehad.