Zijn mannen gewoon lui, of hebben ze echt zoveel slaap nodig

Discussie in 'De lounge' gestart door Joeja, 3 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Oooh, als jij mijn partner zou zijn zouden wij zo´n enorme ruzie hebben :) Hij draait 12 uurs diensten, geeft de baby aandacht, en dan nog is het niet goed. Nee, hij moet ook nog na z´n nachtdienst fris en fruitig zijn.... Dat lukte mij ook niet toen ik nog nachtdiensten draaide, daarna was ik gewoon moe. Je bent gewoon ontregeld, en dat kost meer energie dan een gewone werkdag overdag.
    Mijn man draait ook continue diensten, ik vind het heel logisch dat hij moet slapen na z´n nachtdienst.

2. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik vind dit een beetje kort door de bocht geschetst ;) Want ondertussen zorg ik er namelijk voor dat hij NIKS anders doen hoeft: ik regel de baby, de boodschappen, het huishouden, de sociale zaken en de administratie. Tussen dat alles door vind ik dat ook ik mijn uurtje vrij verdien. Als dat betekend dat hij zich niet zo moet laten hangen en zich voor 1 keer uit bed moet slepen, het zij zo. Ik hou rekening met hem, dan vind ik dat hij ook wel rekening met mij mag houden. Hij werkt hard, dat respecteer ik, maar hij heeft wel een gezin en ik moet me 8 dagen van de 10 (hij werkt 6 dagen, dan 1 dag uitslaapdag, en weer 1 dag voorbereiden op werk) splitsen tussen het ritme van mijn kind en het ritme van mijn man.

3. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Nou... is niet helemaal waar dat iedereen aan 8 uur genoeg heeft. De 1 heeft meer slaap nodig dan de ander. En zeker als je hele lange dagen werkt, kun je nog wel eens wat meer slaap gebruiken.
    Maar het is wel zo dat als je eigenlijk genoeg slaap gehad hebt en toch blijft liggen, dat je energie dan wel keldert tot ongeveer nul :)

4. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Tja, je vraagt om meningen, de mijne is dat wij waarschijnlijk enorme bonje zouden hebben ;) Ik vind dus niet dat jouw man lui is, ik begrijp dat hij na 12 uursdiensten en nachtdiensten afgedraaid is.
    Of dat wenselijk is, is natuurlijk heel iets anders!
    En als dit voor jullie geen fijne situatie is en jij trekt dit niet, dan zal hij of zich aan moeten passen, of ander werk moeten zoeken.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn vriend werkt ook wisselende diensten.hij werkt dan 12 uur perdag ongeveer.met de dag gaat hij rond een uur of 11 naar bed en om 5 uur er weer uit met de nacht is hij om 3uur thuis gaat om 4 uur gaat hij slapen om 11 uur staat hij dan weer beneden.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn man wil soms juist iets te veel in een iets te kort weekend...
    Uit bed komen is ie minder goed in hoor...maar als hij er eenmaal uit is.

Een goed gesprek lijkt me inderdaad wel op zijn plaats.

Misschien kan je in het weekend sam/sam afspreken?
    Zaterdag op tijd eruit en ff actief meedoen en zondag uitslapen?

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Iedereen heeft verschillend aantal uren slaap nodig, das zeker waar... Maar als je een gezin hebt vind ik ook dat je daarvoor tijd moet maken!

Hier ook een "lastige" hoor! Ook wat je typt over 3 kwartier in de douche "wakker" worden, hier hetzelfde!

Even kort over hier: komt uit de nachtdienst tegen 8 uur, gaat dan computeren (absoluut niet bezig houden met mij of Joris), tegen 12 (!) gaat hij pas naar bed, dan maak ik hem rond 5 wakker omdat ik vind dat hij tijd moet maken voor zijn gezin en om gezamelijk te eten. Hij komt dan naar beneden in zijn ochtendjas. Samen eten, dan gaat hij regelrecht weer naar boven om zich te douchen, dik uur tot anderhalf uur komt hij weer beneden, dus dan is het al vaak half 7. Om half 7 doe ik Joris normaal in de douche, dus ik verdwijn weer naar boven! Om 7 gaat Joris naar bed, dus reken maar uit:

Het enige wat hij dan nog kan doen is Joris een kusje geven voordat die naar bed gaat...!

Heb laatst ook nog een goed woordje met hem gesproken erover, hij gooit dan alleen argumenten in de strijd dat hij veel moet werken! Vaak overwerken omdat het hem gevraagd word en hij altijd JA zegt! Ipv, nee ik ga naar huis voor mijn gezin. Dit zou hij trouwens niet meer zeggen heeeft hij beloofd, ben benieuwd. Maar goed. Gesprek toen gehad, dan gaat het weer even goed en zakt hij toch weer terug in zijn oude gewoontes...!

Dus probeer met hem te praten! Hopelijk heeft het effect!

8. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    @minimuisje: Dat zou ik ook vervelend vinden! Als hij wel de energie heeft om na zijn werk nog 4 uur te computeren, kan hij ook wel wat tijd aan jullie besteden! En anders kan hij beter gelijk als hij thuis komt naar bed gaan en dan 's middags er weer een beetje op tijd uit.

9. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Mijn mannetje wertkt in de beveiliging heeft ook wisselende diensten slaapt ook gemiddeld 10 uur per nacht.
    Ik heb daar alle begrip voor...ik weet zelf hoe moe je kan zijn want ik werk zelf ook in ploegendiensten.

Die slaap heeft ie ook gewoon nodig.
    Alleen als de kleine er straks is......................dan word het toch anders voor hem. Hij zou er toch uit moeten als ik moet werken.
    Ik weet zeker dat ie dat ook doet hoor...
    Die van mij is niet van moeilijk wakker worden en dan nog 45 minuten douchen gelukkig.!

Sterkte!

10. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik kan me voorstellen wanneer je 12 uur per dag werkt en ik neem aan actief werkt, je toch aardig kapot bent als je thuis komt. En wisselende diensten is ook goed vermoeiend hoor.
    Maar je kiest er samen voor om een gezin te zijn en dus moet je daar ook wel je verantwoordelijkheid voor dragen vind ik.
    Dus inderdaad een goed gesprek kan misschien wonderen doen.

Succes ermee.

Groetjes Tamara.

11. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Je mag best je mening geven, maar ik kreeg een beetje het idee dat je denkt dat ik streng ben tegen mijn man ofzo, of dat ik hem niet laat slapen. Ik heb namelijk ook nooit gezegd dat mijn man lui is. Ik vraag me alleen af of andere mannen ook zoveel slapen/slaap nodig hebben. ;)

12. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    ik weet niet waarom er aangenomen word dat het zwaar werk is :) Mijn man werkt in de IT en zit hele nachten achter een computer. Is OOK vermoeiend, daar niet van, maar lichamelijk is het niet zwaar.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.281
    6.808
    113
    :)

Lijkt me niet direct fysiek zwaar nee, ;)

14. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    oke de gedachten van lichaamlijk zwaar werk neem ik terug, dacht altijd bij onregelmatige diensten aan werk in de zorg, bewaking, fabriek en dat soort dingen.
    Maar 12 uur per dag werken lijkt me toch wel vermoeiend.

Praat eens met hem hierover, kijk wat het oplevert.

Groetjes Tamara.

15. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik verwees naar de titel van ´t topic toen ik zei `ik vind niet dat hij lui is´. Verder helemaal niet naar bedoeld hoor!
    De nachten waarin je een hoop doet gaan trouwens sneller voorbij dan nachten waarin je vooral stilzit, die lijken wel 2x zo lang te duren. Dus lichamelijk is het misschien minder zwaar, maar na zo´n nacht kun je wel flink afgeknoedeld zijn. Ik draaide zelf nachtdiensten in de zorg, daar deden we ´s nachts de was, medicijnrondes, verschoonrondes, we maakten schoon ruimden op en maakten het ontbijt, helemaal totall loss was ik af en toe, maar dat ging best vlot voorbij. Ik kwam dan om 7.30 uur thuis, dook een uur later m´n bed in om er pas om 16 uur weer uit te komen. En dan ´s avonds van 19.00-21.00 uur nog even 2 uurtjes slaap pakken. Dus ik sliep ook voornamelijk op die dagen, en dat waren gewoon 8 uurtjes.
    Zijn die diensten van 12 uur standaard? Of kan hij daar misschien iets aan doen?

16. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    ik snap je wel hoor, heb dr hier ook een.

En snap wel dat hij zoveel moet slapen (ploegendiensten) marja...

Zegt hij kan jij de kleine doen ik wil wel kunnen slapen/uitslapen of nu mag ik ff slapen tis mijn vrije dag....hahha

Dus zeg ik ik heb NOOIT vrij en moet ALTIJD paraat staan als die kleine komt, wanneer slaap IK dan uit.....(ben thuisblijf moeder)

Maar vaak gaan we er samen uit, behalve als ie nachtdienst heb gehad, maar s'avonds issie ook vaak moe, bijna altijd,vrij of niet en doe ik laaate fles anders valt meneer in slaap terwijl ie kyan de fles geef :S grrrr

17. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Maar het gaat beter laaste tijd ;)

18. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn man is absoluut geen uitslaper. Gaat elke morgen om 5 uur zijn bed uit naar het werk. Ik kan gelukkig een urtje later op.
    Ook in het weekend slaapt ie nooit echt uit.

19. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Mijn man is alles behalve lui.
    Hij werkt ook wisselende diensten, maar als hij dan een dagje vrij heeft staat hij meestal rond 7 uur op.
    Ik blijf vaak nog liggen tot 8 uur (of soms langer als Luca naast me ligt te slapen en ik niet op durf te staan :) )
    Als ik dan beneden kom met Luca is vaak al veel klaar in het huishouden...stofzuigen, stofvegen, vaatwasser, honden uitgelaten en gegeten.

20. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Mijn man werkt ook wisselende diensten, de ene week van 5u tot 13u, de tweede van 13u tot 21u en de derde van 21u tot 5u. Het is ook zo'n slaapkop en steekt het altijd op die wisselende diensten en als hij laat gaat slapen dan is zijn excuus: "ik zit nog in dat ritme".

MAAR nu is hij al vier maand thuis omdat zijn arm/elleboog gebroken is EN hij slaapt nog zoveel, hij gaat meestal maar heel laat slapen, zo rond 4-5u en slaapt een gat in de dag. We hebben er ook al discussie over gehad hoor...

Deel Deze Pagina