Pff zwanger en naar huis gestuurd op het werk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DRLB, 20 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DRLB

DRLB Bekend lid

11 dec 2015
    566
    23
    18
    Hey dames,

Ik ben nu iets meer dan 9 weken zwanger maar voel me echt zooooo slecht.
    Ik werk op 50 min rijden van huis en werk iedere dag tot 18:00
    Als ik thuiskom ga ik eten en meteen op bed.
    Momenteel heb ik onwijs veel last van moe zijn, misselijkheid en rugpijn (ik sta tijdens mijn werk)
    Zojuis heeft mijn leidinggevende me naar huis gestuurd omdat ik zei dat ik het allemaal niet meer aan kon.
    Mijn leidinggevende gaat overleggen met HR en wilt me langs de bedrijfsarts sturen om een passende oplossing te zoeken.
    Ik voel me zoooo zwak, en hoop ook echt dat de bedrijfsarts me serieus neemt..
    Heeft iemand van jullie ervaring met een soortgelijke situatie!?

Liefs

2. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Wat een goede leidinggevende heb je.

Denk om jezelf. Maak je niet druk om de bedrijfsarts. Mijn ervaring is dat ze erg meedenkend zijn.

3. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Fijn van je leidinggevende, je hebt er ook bij die een stuk minder meelevend zijn.
    De bedrijfsarts denkt goed mee, hij/zij zal wel proberen om je weer te re-integreren (zijn ze ook verplicht).
    Ik heb me ook vrij snel moeten ziekmelden (nadat mijn leidinggevende zei dat ik maar vakantie moest nemen omdat ik er zo slecht uit zag). Bedrijfsarts liet me eerst nog even helemaal thuis en vervolgens langzaam opbouwen tot 3 halve daagjes.
    Zou me dus niet al te druk maken hierover, over het algemeen denken ze goed met je mee en zal je echt geen dingen hoeven doen die je niet aan kan. Je bent goed beschermd als zwangere werknemer.
    Het kost je werkgever trouwens ook niks aangezien ziekte tgv zwangerschap wordt vergoed door het UWV.

4. DRLB

DRLB Bekend lid

11 dec 2015
    566
    23
    18
    Thanks dames!
    Dat stelt me erg gerust
    28 april mag ik bij de bedrijfsarts komen..
    Morgen mag ik een halve dag gaan werken als het lukt, ik wacht echt even tot hoe ik me morgen voel voordat ik beslis om te gaan!

😘

5. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik heb ervaring! Gezien mn onderschrift, heb ik bij deze positieve test aangegeven dat ik wat later wilde beginnen (ik begin heeeeeel vroeg). Dat was allemaal prima. Rond 12 weken heb ik 2 weken vrij genomen, omdat ik moe was en er zin in had (en bezig was met verhuizen). Daarna hoopte ik dat met name de vermoeidheid af zou nemen, dat deed t niet :( Nog een paar weekjes aangemodderd en toen met bedrijfsarts gesproken. Nu sinds week 15/16 50% ziekgemeld en dus ook werkzaamheden aangepast en dat gaat een stuk beter! Heb nu ook energie om na mn werk bijv nog ff een boodschap te doen oid. Niet teveel gekkigheid, want ik blijf opperdepop, maar iig een verschil van dag en nacht. Ja, ik ben minder aanwezig op het werk, maar ik ben minder moe en dus een stuk effectiever! En geen gedoe met leidinggevende, heel relaxt!
    Succes!

6. Fullmoon

Fullmoon Actief lid

17 jan 2016
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf met 9 weken naar huis gestuurd, omdat ik zo ziek was, hele tijd overgeven. Heb toen 4 weken volledig thuis gezeten.
    Bij terugkomst kreeg ik al vrij snel last van mijn bekken, waarna ik besloten heb om deels nog ziek te melden. Ik kijk nu van week tot week welke diensten ik wel/niet werk. Ben toen ook uitgenodigd door de bedrijfsarts. Deze was heel meedenkend. Stond ook volledig achter de manier waarop ik nu werk: zelf kijken welke diensten ik wel en niet aan kan.

7. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Wat een fijne leidinggevende!

Bedrijfsartsen zijn vaak heel erg voor de zwangere medewerkers... Kijken wat de klachten zijn en zullen zoveel mogelijk in jouw voordeel een beslissing maken! ;)

Bij ons had ik na de eerste afspraak afgesproken dat ik aan mocht geven bij leidinggevende wat ik wilde en dat ik wat haar betreft niet meer langs hoefde te komen... :)

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat een goede leidinggevende! Wat betreft bedrijfsarts: als je zwanger bent is dat vaak een formaliteit. Je wordt dan overgedragen aan het UWV. Ook een formaliteit. Althans: dat is wel mijn ervaring (extreem moe en misselijk - tweeling zwangerschap) en ook de ervaring van een collega van me (te hoge bloeddruk). Met zwangere vrouwen nemen ze volgens mij geen risico.

Deel Deze Pagina