Ik zou afgelopen donderdag beginnen, dat weten uit te stellen tot vandaag! Schouderklopje hihi Hartstikke negatief natuurlijk..Spannend ! Alstie positief is, hopelijk deze week, post ik em hier !
Oké..test een uur geleden gemaakt omdat ie nog bij de wc lag.. Weggelegd en een uur later weer gekeken.. Morgen maar voor de zekerheid twee keer per dag testen?
Ik snap even niet zo goed waarom het zo knap is dat je het uitgesteld hebt Je wilt juist op tijd beginnen met ovulatietesten om je piek niet te missen. En lees je testen binnen de tijd af en niet pas na een uur.
Dat dus. Testen met een zwangerschapstest kun je uitstellen. Testen met een ovutest juist niet! Voor hetzelfde geld heb je je piek nu al gehad en dus gemist. Want het streepje op je foto kan zowel voor als na je piek verschijnen! Elke vrouw heeft namelijk de gehele cyclus LH in haar lichaam waar een ovutest met een streepje lichter dan de controlestreep op kan reageren. Bovendien schommelt LH waardoor je de ene dag een lichter streepje kunt hebben en de volgende dag een donkerder streepje. Daarom is een ovulatietest ook pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Hoop voor jou dat je nu niet te laat begonnen bent met testen......
Normaal gesproken heb ik de neiging om veel te vroeg te beginnen met testen. In de rondes dat ik zwanger wilde worden meestal zon 10 dagen van te voren.. Mn kortste cyclus is boven de 30 dagen. Eerste dag laatste menstruatie was 6 februari, as. maandag is dus dag 14. Ik heb nog nooit een eisprong gehad voor de 14e dag. Daarom gisteren pas begonnen. Gisterenmiddag was hij heel licht en de test op de foto was dus van gisteravond. Jullie hebben gelijk dat ik binnen de afleestijd moest kijken. Niet gedaan omdat ik niet zon streep verwacht had ☺
Op zo'n manier, nu begrijp ik je wel. Bij een cyclus van bijvoorbeeld 34 dagen kun je je eisprong verwachten vanaf dag 16 tot en met dag 24 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen. In dat geval zou je dus moeten starten vanaf dag 13 wil je je piek niet missen.
Dankjewel voor je reactie Be Happy! Ja mn menstruatie wisselt van 32 tot 35 dagen ongeveer. Zonet was de test hetzelfde als gisterenavond. Ik doe er vanavond nog 1 maar denk zelf dat ie pas maandag positief wordt
En sorry dat ik niet direct duidelijker was. Je zit er zelf zo middenin en jullie begrijpen hier zoveel dat ik geloof ik een beetje onterecht onbewust dacht dat jullie mn gedachten kunnen lezen ofzo hihi
Ik snap er niets meer van.. Zaterdagavond dus duidelijke streep maar zondag maandag en gisteren waren ze een stuk lichter ..bij twee keer per dag testen! Gisteren vruchtbaar slijm en buikpijn links wat ik van de vorige cyclus ken als ovulatiepijn. Alleen toen had ik een positieve test gehad. En hoop stiekem niet op ovulatie pijn want links heb ik geen eileider meer.. Gelukkig wel vrijdag zaterdag zondag en gisteren geklust ...