Dag mensen allemaal ik ben sinds donderdag de trotse mama van onze zoon Seth hij is donderdag om 15.20 geboren voor degene die het volgenden; ik ben 8 dagen overtijd gelopen de kleine was niet ingedaald, geen opening, geen oefenweeen kortrom niks dat op een komende bevalling wees daarom movcht ik woensdagavond binnen en zou ik donderdag ingeleid worden eenmaal toegekomen in het ziekenhuis aan de ctg gelegen en toen begonnen ze over een zetpil om mijn baarmoederhals te laten verstrijken echter, juist toen ze dat zei, zakte de hartslag van de kleine onder de 110 (naar 70) door een harde buik dit hgebeurde slechts een paar keer maar toch besloten ze even wat af te wachten tot de volgende ochtend, omdat de kleine het nu al moeilijk had bij een harde buik en dan nog een zetpil zetten zou tot nog meer harde buiken leiden en wie weet ook een keizersnede en aangezien het al 9 uur savonds was... dus gaat mijn vriend naar huis echter om 1 uur word ik wakkker omdat ik naar de wc moet heb wat buikpijn en lichte rugpijn, maar dacht dat het kwam doordat ik zo dringend moet plassen en niet confortabel lag ik slaap weer in en wordt om 16 uur wakker met hevige buikpijn, maar vooral de rugpijn is verergerd ik bel de verpleging en ja hoor, is het dan toch spontaan begonnen zeker! om 6 uur 15 de pijn verergert wel , de harde buiken komen onregelmatig maar wel vaak heb al een verstreken baarmoederhals maar nog geen opening 6.30 de rugpijn wordt met de minuut ondraagelijker maar volhouden is de boodchap 7.45 ik heb nu een kleine 2 CM opening 8.30 de harde buiken volgen elkaar steeds sneller op er zit nog geen regelmaat in, sommige harde buiken zijn nog niet over of de andere komt al, dit zijn de meest pijnlijke! om 9.35 u heb ik 3 cm ik vraag om een epidurale want zo hou ik het niet lang meer vol ook de vroedvrouw geeft me gelijk, ik heb amper een paar uur geslapen die nacht en de vorige nacht van tzelfde omwille van de zenuwen voor de inleiding bovendien volgen de weeen elkaar zo snel op dat ik bijna geen rust krijg tussendoor en soms zelfs helemaal geen 10.10 uur de anesthesist is eindelijk geariveerd die rugprik is iets van niets en na een 20 min kan ik me eindelijk wat ontspannen 11.05 na inwendig onderzoek verlies ik de slijmprop nog steeds 3 cm 11.20 de gyn breekt mijn vliezen ik verlies echter geen vruchtwater en ze twijfelen of mijn vliezen wel effectief gebroken zijn we besluiten af te wachten 12.30 de weeen nemen wat af, ook zit er nu helemaal geen regelmaat meer in kan een gevolg zijn van de epidurale, maar vormt geen probleem men besluit toch een
men besluit toch een weeenopwekker aan te leggen want het schiet niet echt op 13 uur de weeenopwekker wordt verhoogd 13.30 bijna 5 cm 14.30 7 cm vriendlief besluit nog vlug eentje te gaan roken zal wellicht daarna niet meer gaan hij is maar net op tijd terug 14.45 9 cm en beginnende persdrang, die nu nog overgaat de vroedvrouw gaat juist buiten als ik opnieuw mag bellen nu gaat de drang niet meer weg in de verloskamer hoef ik maar een half uurtje te persen en p het einde hielp de vroedvrouw mee duwen na een kleine knip is onze Seth geboren om 15.20 uur hij scoorde direct heel goed (9) na een minuut hij weegt 3; 085 KG en meet 50 CM na een half uurtje proberen lukt ook de borstvoeding xxx we zijn in de wolken met ons eerste kleine wonder groetjes
Mooi verhaal hoor! Uiteindelijk gelukkig nog allemaal voorspoedig verlopen en fijn dat ook de BV lukt! Geniet ervan met z'n saampjes!