Ik ben een keer vreemdgegaan. Dit heb ik opgebiecht en we zijn daar goed uitgekomen. (ik word er door mijn man nog regelmatig mee geplaagd, maar dat neem ik maar voor lief. ) Ik heb er overigens geen spijt van, ik vind het wel erg dat ik mijn man (toen nog vriendje) er pijn mee heb gedaan. Maar van het gebeuren zelf heb ik geen spijt, het was een verwarrende tijd.
Ja in elke relatie vreemd gegaan.. erg hé. Maar ik ben nog geen moeder In deze relatie trouwens niet hoor !! Zeg nooit nooit..maar ik ga er niet vanuit. Ik ben ook wijzer geworden!
Nee absoluut niet, ik hou van mijn man, hij heeft alles voor mij over en ik voor hem, Hij heeft zo ontzettend veel voor mij gedaan, ( wat hij nog steeds doet) hij is de vader van ONZE kinderen..... Nee hij verdient wel beter dan een vrouw die vreemd zou gaan, ik kan niet zeggen dat onze liefde voor altijd is, al hoop ik uiteraard van wel, ik zie ons zeker wel oud worden samen, maar je kunt natuurlijk altijd verliefd worden op iemand anders, maar dan nog zou ik hem niet bedriegen, ik zou hem de waarheid vertellen, en de relatie beeindigen.
kijk,... ik heb het eerlijk tegen mijn man gezegd, ben dan wel weer van mening eerlijkheid duurt het langst!! wij hebben hier uuuuren... dagen... maanden over gepraat en natuurlijk valt zoenen ook niet goed te praten,... mocht mijn man het op zijn geweten hebben, dan is het echt niet zo...doe maar lekker mij laat het koud, maar KAN er wel inkomen dat zoiets je kan overkomen. dat is iets anders dan er opuit zijn! jullie zien me nu waarschijnlijk als een bitch die vreemdgaan goed keurt maar zo is het helemaal niet!! ik keur het absoluut niet goed, maar kan er wel inkomen dat je jezelf in zo'n situatie kan wringen (of je het nu wilt of niet) zowel bij mij.... als bij mijn man!!
Waarom het nodig is? Nodig vind ik een groot woord, maar misschien doen sommigen het omdat ze mensen zijn en die nu eenmaal fouten maken, hoe stom, gemeen of laag die fouten ook zijn?
Nee nog nooit. Heb weleens de verleiding gehad in een vorige relatie maar ben er gelukkig toch niet op in gegaan. Het was wel vrij snel daarna over met die relatie...die was al niet goed maar ik zou gek worden van mijn eigen schuldgevoel... Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je in de verleiding komt. Kwam ik ook. Deze jongen was geweldig, deed alles voor me, was knap, lief en superattent. Alles wat mn ex niet meer was/deed. Toch ben je er zelf bij en maak je zelf echt de keuze of je er wat mee doet of niet. Het is niet iets dat je "overkomt". De gevoelens misschien wel, maar het echte vreemdgaan zelf niet. Ik heb er toen voor gekozen om er niks mee te doen en daar ben ik nog steeds blij mee...
toch moeilijk technisch ben ik nooit vreemdgegaan. echter nadat mijn ex en ik hadden besloten dat we gingen scheiden (woonden nog wel samen) heb ik korstondig wat met iemand gehad. maar of je dat vreemdgaan noemt. ik niet maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dat danders zien.
Ben ik trouwens ook niet mee eens hoor dat als je vreemdgaat je huidige relatie niet goed zit. Een mens is van nature niet monogaam ingesteld.. We doen het niet omdat we ons verstand laten spreken en we de ander niet willen kwetsen.
@Koffieleutje: Het is denk ik ook wel een verstandelijke afweging, niet per definitie een gegeven, dat je pas vreemd gaat als je relatie niet goed zit. Verliefd worden (of geil worden, het is niet altijd zo romantisch) kan je altijd gebeuren, of je nou een fantastische relatie hebt of niet. Maar ik denk dat je wel degelijk een beslissing neemt om er wel of geen werk van te maken (dan wel om wel of niet in te gaan op de mogelijkheid die je geboden wordt). En ik denk dat je daar eerder toe geneigd zult zijn als je huidige relatie niet geweldig is. De mens is van nature ook een wezen dat tot overdenken van gevolgen van handelen in staat is (behalve als er flink gedronken wordt, maar ook dat is een keuze).
Nee, nooit. Ik weet hoe het voelt om bedonderd te worden en dat kan ik een ander niet aandoen. Daarbij weiger ik mezelf te verlagen tot dat niveau.
Niet goed gelezen. Had gezegd meer dan 1 keer maar echt niet in mijn huidige relati. Ben bij mijn man met een schone lei begonnen en zal ook echt niet vreemdgaan
Nee ik ben nooit vreemdgegaan, kan me ook niet voorstellen dat ik het zou kunnen, maar kan me wel voorstellen dat het gebeurt (bij andere mensen bedoel ik dus).
Oh als mijn man met een andere vrouw zou zoenen, zou ik het absoluut niet uit maken. Ik zou het ook niet per definitie uit maken als hij seks zou hebben met een andere vrouw. Belangrijker vind ik dat hij de keuze maakt weer volledig voor mij te gaan. Want een achteloze man die zijn best niet meer voor me doet, wil ik niet. Maar als we verder een fijne relatie hebben, of als het weer goed kan komen, gooi ik dit absoluut niet weg. Ik kan me trouwens ab-so-luut niet voorstellen dat mijn man vreemd zou gaan. Maar zeg nooit nooit.