zijn nacht voedingen af te leren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door giebel, 19 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hier ook een nachtelijk hongerlapje van 8,5 maand oud. Ze krijgt om 22:30 een voeding en komt dan vaak tussen half 4 en 5 ergens weer. Valt dus reuze mee, het is alleen niet handig wanneer ik om 7 uur moet beginnen. Maar ja, daar heeft zij geen boodschap aan:)
    Ik ga proberen pappa er eens op af te sturen wanneer ze een maand of 10/11 is. We hebben dan ook vakantie en dan is de heftige fase met verlatingsangst meestal een beetje voorbij.

2. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    poeh... ik zou tekenen voor 1 nachtvoeding op dit moment :p... heb er net een toppic over geopend, maar hier is het bij mijn 8 maanden oude baby echt vreselijk op het moment. Soms wel 3x per nacht ... pfff.. maar hij drinkt overdag ook slecht :(... (krijgt volledige bv en bijvoeding)

mijn oudste kreeg rond 9 maanden ook combi borst fles en kwam ook nog snachts. Ik ben daar gewoon in meegegaan. Bij mij stopte die nachtvoedingen pas toen ik stopte met de bv rond 11 maanden.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik denk dat het af te leren is op een leeftijd dat ze dingen kunnen afleren. Je kunt bijv de speen ook afleren voordat ze een jaar zijn, maar dat is dan eigenlijk keihard: afnemen en niet meer geven, en het huilen voor lief nemen.

Echt iets afleren kunnen ze pas na 1,5 jaar ongeveer. Mijn dochter had vlak voor haar 2e verjaardag geen nachtvoeding meer, en toen konden we ook uitleggen dat het 'op' was (was de laatste voeding die ik gaf) en dat ze een slokje water mocht. Ze ging daar dan ook wel weer mee slapen, vond ze niet erg. Maar met 9 maanden is dat nog niet echt te doen lijkt me. Nachtvoedingen zijn juist erg gezond voor je kindje!

Deel Deze Pagina