verschrikkelijk he ? Ben een echte Rotterdammer maar gedraag me er gelukkig niet naar ... Maar ik moet wel eerlijk bekennen dat het veelal de rotterdamse buitenlanders zijn die zo aso doen ...
Ik merk dit ook hoor! Maar het ligt ook aan je eigen normen en waarden. Ik zal altijd de deur open houden voor een ouder iemand/ buggy/kinderwagen etc. Groet netjes en zeg dank u wel.. *** Vanmorgen nog een mooi voorbeeld. We waren in het zwembad.. Ik houd voor Esmee een deurtje open en een mevrouw drukt zich er nog even snel voor langs, nog geen dank je wel niets.. Kon nog net roepen.. je mag er wel langs hoor.. grrr..
Ik snap niet dat jij niet snapt dat er nog we normale mensen zijn in Nederland, wij hebben hier in de wijk alleen maar vriendelijke mensen waar iedereen in de buurt super elkaar gewoon begroet ed dus nee hier gebeurd het zelden tot nooit dat er iemand aso is ...
Ja, herkenbaar! In de stad erger dan op het platteland en in de randstad als geheel ook erger dan in meer landelijke gebieden. Ik erger me er bij tijd en wijle groen en geel aan, maar omdat dat weinig helpt en alleen mijzelf een boel energie kost, probeer ik dat ook maar tot een minimum te beperken... Ik vond overigens de actie ven Sven Kramer -door bijna heel Nederland bewonderd als heel assertief- zo'n typische hollandse arrogante grote bek. Of hij zich even wilde voorstellen en wilde vertellen wat ie gewonnen had. Ja, hallo: logisch toch: de doorsnee Amerikaan zal echt niet weten wie die Sven Kramer toch is. Maar nee hoor: Hell no, I'm not gonna do that! Jeetje, heb je dan een Napoleon-complex of niet? Maar daar hebben veel nederlanders last van naar mijn idee. Zijn een beetje overassertief geworden...
Dat soort mensen hebben daar geen boodschap aan... Ik ging vorig jaar iedere dag met de trein en zag regelmatig dat mensen al instapten terwijl er nog mensen aan het uitstappen waren. Ik heb er een paar keer wat van gezegd, maar het wordt genegeerd, of je krijgt een vuile blik. Eén keer kreeg ik zelfs een grote mond terug.
Hahah die actie van sven ja. Ik vond het ook wel een beetje arrogant, maar aan de andere kant, schaats je net een gouden medaille binnen, moet je eerst je hele biografie gaan opnoemen, ze had ook even de moeite kunnen nemen op het scorebord te kijken ofzo. En het is niet zo dat Sven kramer nooit wat gewonnen heeft, dus hij is niet onbekend op schaatsgebied.
Wij waren thuis over deze actie ook absoluut niet te spreken, zooooo ontzettend onbeleefd.... :x Hij zei zelfs 'are you stupid?' Ik schaamde me dood, maar we zijn in de minderheid hoor! Heel bijzonder hoe voor sommigen andere regels gelden...
Ze vroegen of hij een 'bodje' wilde maken, of hoe dat ook heet. Een leuke introductie van zichzelf. Dat was geen onwetendheid over wie hij was, dat was een poging tot een leuke tv-uitzending die ze wilden monteren. Maar iemand nam zichzelf een beetje te serieus (en nog steeds, ben compleet op die gast afgeknapt)
Nou dat had ik er dan niet van begrepen, ik heb alleen gezien dat ze vroeg of hij zich even voor wilde stellen, nou ja dan kan ik er nog enigszins inkomen dat hij zo iets heeft van ja hallo, doe even zelf je best. Al had dat dan nog steeds wel wat tactischer verwoord kunnen worden.
Precies... Ik begrijp het misverstand ook van zijn kant, maar om iemand dan meteen voor stupid uit te maken vond ik heel ver gaan. Hij had ook gewoon kunnen vragen wat ze bedoelde, ja toch?
Jaa zeker, ik vond zijn reactie sowieso niet echt geslaagd, maar kon me wel enigszins voorstellen dat hij dacht van bekijk het maar.
Ik vind het in Nederland wel degelijk erger dan in andere landen....Bijvoorbeeld een paar weken terug gingen we 's avonds in een volle trein naar huis. Ik was hartstikke moe en natuurlijk overduidelijk zwanger met mijn destijds 7 maanden, maar er was geen plek meer om te zitten dus stond ik maar half tegen de muur aan te hangen. En iedereen blijft gewoon doodleuk zitten. Op een gegeven moment kwam er vlak bij mij 1 plaatsje vrij en toen was nog een meisje zo brutaal om daar zowat te gaan zitten voor mijn neus! nou sorry, toen heb ik haar heel vuil aangekeken. Kom op zeg.
je quote mij maar je leest het niet eens! als je dat had gedaan dan had je gelezen dat ik schreef dat niet alle nederlanders zo zijn, maar wel een grote groep! super toch dat het bij jou in de wijk niet voorkomt? hoe jij het er neer zet staat er dat ik niet snap dat er nog wel normale mensen in nl zijn. maar dat snap ik heel goed en ik heb nergens gezegd dat ik dat niet doe. YouTube - SIRE onbewust asociaal kassa bovenstaand spotje bedoel ik. dit maak ik bijna dagelijks mee in de winkel waar ik werk. YouTube - SIRE - Het is tijd voor wat meer vriendelijkheid deze is ook wel goed. ok, wel een tikkeltje overdreven.
Ik maakte dit regelmatig mee met mijn eigen vent! Wassie opeens aan het praten dus ik praat terug, blijkt dat hij aan het telefoneren is! :x Zo hee, één keer goed boos om geworden en hij doet het nu nooit meer. Kom nou... ZO aso om te gaan bellen als je met iemand anders aan het praten bent, zeker als je niet even aankondigt of je excuseert. En zéker als je ergens in een winkel aan de kassa staat.
hier iemand die vaak in Engeland/Ierland/Whales op vakantie is geweest. Ik merk wel verschillen in mentaleit maar als ik de voors en tegen stegen elkaar afweeg vind ik het hier wel meevallen. Ik heb in Engeland ook het een en ander meegemaakt wat mijn beeld over de bevolking toch wel enigszins (gekleurd heeft). Wat ik merk is dat nederlanders in het verkeer minder geduldig zijn. Dat nederlanders nuchterder zijn. Dat nederlanders minder van het 'my dear' en 'your welcom' zijn. Wat ik in Engeland merk is dat ze: Snel tot een handgemeen overgaan bij conflicten Dat ze in de kroeg vaak zo zwaar bezopen zijn dat er conflicten kunnen ontstaan Dat ze erg eigenwijs zijn!! Wel vind ik ze erg vriendelijk en welgemanierd. Maar ook hier in de omgeving is de beleefdheid wat mijn betreft wel prima hoor (noord-limburg). Denk ook dat het misschien te maken heeft met WAAR je woont.
Ik ben het volledig met TS eens! En laatst zag ik de nieuwe reclame van SIRE over 'Hoe om te gaan met aardige mensen' of zoiets. Zooo herkenbaar! Ik denk dat het 'probleem' in NL met name veroorzaakt wordt omdat hier het 'gelijkheid-principe' te ver wordt doorgedraafd. Dus waarom zouden oude, zwangeren, gehandicapten, vrouwen enz enz anders behandeld worden dan alle anderen? We zijn toch allemaal gelijk? Hebben allemaal dezelfde rechten en plichten en 'recht' op een plek in de bus enz? Naar mijn mening mag deze 'gelijke' behandeling wel wat minder en mogen we wat toleranter zijn naar anderen toe. Maar van andere kant: het is maar wat je vergelijkingsmateriaal is. Als ik vanuit Italie naar NL terug kom, vind ik ons ineens heel sociaal en coulant hoor. In Italie moet ik niet aan denken om zomaar de straat te gaan oversteken omdat er toevallig een zebrapad is of een groene licht voor voetgangers aan staat. De auto's rijden dan vrolijk verder. Het is dus maar hoe je het bekijkt.
Ik denk dat het makkelijk gezegd is, dat de mensen die het hier niet eens zijn over de associale nederlandse mentaliteit, niet veel buiten nederland zijn geweest. Als ik zie hoe ze bijvoorbeeld in de landen waar jij het over heb (Singapore en Shanghai) met dieren omgaan (levende dieren aan haken in de vacht op de markt te koop hangen) en met meisjes onder de 16 (denk aan uitbuiting en prostitutie), dan heb ik 10x liever te maken met de nederlandse normen en waarden.
Zooooo mee eens, wat een air had die jongen zeg .. pff .. vond hem al verschrikkelijk maar na dat gedoe vind ik hem nog enger.. bah ..