zijn nederlanders echt zo aso?!

Discussion in 'De lounge' started by sweetmarije, Mar 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Heb ik wel gelezen hoor maar de manier hoe je praat over een de nederlanders vind ik gewoon vreemd, het kwam en komt bij mij over als je iedereen bedoeld ipv die grote groep ..
    En ook al staat dat zinnetje er toch komt het bij mij anders over ;)

2. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    ach, ze hebben hem kort daarna de laan uitgestuurd.......:D

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    En zo heeft elk volkje wel wat..
    Engelsen zijn ook niet bepaald netjes op vakantie of als ze op stap gaan..

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

gelukkig wel hahahaha

5. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik ben het niet eens met jullie over Sven Kramer. Als je goud wint zou je denken dat mensen weten wie je bent toch...

En daarbij moet ik wel lachen hoe een aantal van jullie reageren op elkaar, alsof je zelf de meest galante Nederlander bent. Als ik hier wat posts bij elkaar optel krijg ik dat beeld niet hoor.
    *duikt vast weg om boze reakties op te vangen*

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Guppie81, Luna1 duikt even mee... ;)

7. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente

Ja dat is ook wat ik zei, maar hij had het wel iets anders kunnen brengen natuurlijk. En de meeste posts hier zijn toch wel netjes, er staan er ook een paar tussen inderdaad maar ach, dat is de diversiteit van onze asociale samenleving niet dan?;)

8. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Het gaat er toch niet om hoe mensen op vakantie zijn, maar hoe ze in de dagelijkse omgang in het gewone leven zijn..En tja, dan zijn Nederlanders gewoon erg lomp.

9. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente

Nou nou, niet iedereen over 1 kam scheren aub!:)

10. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik weet niet hoor... maar vraag een gemiddelde kroegbaas op Kreta wie ze liever zien, engelsen of nederlanders.
    Je kunt wel raden naar het antwoord denk ik ;).

Ik geloof niet dat wanneer ze thuis zijn of 'volwassen' zijn, ineens zo vreselijk behulpzaam, of vriendelijk zijn t.o. anderen, tenminste... niet meer dan nederlanders.
    Ik geloof wel wanneer engelsen zeggen dat ze nederlanders 'stugger' vinden en volgens mij vinden niet alleen de engelsen dat! ;)

11. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Heb ik je op je tenen getrapt :(

Snap niet waarom hier zo fel gereageert wordt op het topic.
    Overal zijn 'lompe' of 'asociale' mensen.
    Of ik nou in nederland, engeland, belgie, duitsland, frankrijk of weet ik het waar loop.
    Altijd loopt er wel iemand chagerijnig uit zn gezicht te kijken.

En elk land heeft nou eenmaal zn gewoontes die door de een misschien als prettig ervaren worden (deur open houden), of door een ander juist als vervelend.
    Ik hou er nooit zo van. Heb ik altijd het idee dat ik me ineens door de deur moet haastten :)
    Hier in nederland is het niet gewoon om zich te 'bemoeien' met wat een ander doet. Inderdaad meer op zichzelf en waar je zelf mee bezig bent.
    Ik vind dat niet perse slechter.
    Maar als TS zich stoort, dan zit ze toch prima in engeland?

12. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0

nou nee ik loop niet achterstevoren door n deur! en vaak zit ik zo diep in gedachte dat ik op de automatische piloot sta dus dan kijk ik niet achter me :(

13. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0

Juist hier ben ik het helemaal mee eens!

14. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    In Engeland zijn de mensen galanter dan in Nederland, dat ben ik met je eens. Maar overal zijn sociale en asociale mensen.

Ik vind de klantvriendelijkheid in winkels soms ver te zoeken. Vrijdag kwam ik bijvoorbeeld in een winkel om een fietsstoeltje te kopen. Er werd aangegeven dat ze een sneldienst hadden om direct het stoeltje op je fiets te bevestigen. Superhandig in mijn geval. Het was rustig in de winkel, ik kreeg een uitleg over de fietsstoeltjes.. en uiteraard kreeg ik de duurste aangesmeerd (wel met korting);)... en toen ik vroeg of ie hem er dan direct op kon zetten: "Nou mevrouw, u denkt toch niet dat als ik op een dag 20 nieuwe fietsen binnenkrijg die nog in het magazijn staan en in de winkel moeten, nog twee medewerkers om pauze moeten en er nog wat opgeruimd moet worden dat ik nu tijd heb om het fietsstoeltje op uw fiets te plaatsen. Dan moet u maar even een afspraak maken."

Ehhhmmm.. Bedankt en tot ziens.. ik heb dus geen fietsstoeltje gekocht daar.

15. babsie

babsie Fanatiek lid

Sep 10, 2006
    1,432
    0
    0
    Ben het niet met je eens maar heb waarschijnlijk in de sociale steden/ dorpen gewoond :)

16. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

nou en in engeland zijn de mensen wel lelijker. Hebben we toch iets beters........... de ts moet maar mooi daar blijven kan ze zich ook niet storen. En verder lekker leven en laten leven.

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    :(;):(:$:(

18. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    idd ;)

19. sharmila

sharmila Bekend lid

Jan 27, 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Ja ben het wel een beetje met je eens. Ligt er ook wel aan in welke stad je bent denk ik hoor.

20. sharmila

sharmila Bekend lid

Jan 27, 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Hoe oud ben jij???:$:( Vind het nogal kinderachtig

Share This Page