Ik werd vorige week nog gierig genoemd *bloos*. Maar nog steeds vind ik dat ik in mijn recht stond. Wij gingen met een ploeg collega's op stap (we waren weg met de zaak) en of we de rekening aan het einde van de avond konden delen. Daar ging ik niet mee akkoord, ik ben de enige die geen alcohol zou gaan drinken, ivm zwangerschap dronk ik alleen maar spa blauw. Toen werd ik gierig genoemd... nou sorry hoor, denk ik dat ik misschien een tientje aan 'drank' kwijt was. Die avond gingen er -nog afgezien van het bier, sambucca, malibu's, bacardi- 13 flessen wijn doorheen!!!! Dus ja, dan maar gierig ja P.s. als ik niet zwanger was geweest had ik wel meegedaan in het delen van de rekening want dan had ik ook zeker wel een wijntje gedronken....
Het is een wettig betaalmiddel, maar ik werk zelf in maastricht bij een winkel maar wij nemen ze eigenlijk ook niet meer aan. Belgen komen er vaker mee aan tja dan oke zegt de manager dan maar anders niet. Je komt ze bijna niet kwijt want niemand wil die rotzooi
Vind dat je groot gelijk hebt hoor.. zou in dat geval ook niet meebetalen in het delen.. is vast geen bedrag onder de 100 euro geweest..
Daar geef ik je gelijk in dan!!! Als zij allemaal alcohol drinken en jij nu logisch niet. Vind ik het niet meer dan logisch dat je dat niet mee gaat betalen!
lenen heeft niets met gierig te maken. wat je leent moet je teruggeven wat je krijgt mag je houden das mijn motto
Euh nee, dat was het idd niet..... nu pesten ze mij ermee op de zaak, ze vinden het nog steeds raar. Nou, ik tot de dag van vandaag (was vorige week het weekend) nog steeds niet. Verder ben ik niet zo gierig hoor . Bij mij mag iedereen altijd komen eten, iedereen is altijd welkom, ook onverwacht, bij mij gaat nooit iemand met honger weg en mensen die het minder hebben mogen de laatste draad aan mn lijf hebben
nou als wij met de vriendinnen gaan stappen betalen we allemaal wel wat rondjes óók de bob op dat moment want we zijn allemaal weleens bob en dan betalen we ook allemaal hetzelfde... trekt zich uiteindelijk altijd wel n keer recht en het boeit mij ook echt niet als ik eens n rondje meer betaal hoor... nee ik vind mijzelf best wel gul ik zal nooit wat voor mij alleen kopen als ik met iemand samen ben (kwa eten, drinken e.d.) ik vraag altijd of diegene ook wat wil..
hihih ja dan klopt het , zou het 6 euro worden Ja die hormonen hihih dat is idd iets wat niet goed meehelpt haha
belgen zijn toch ook dom zo dom dat ze geloven dat wij gierig zijn. maar kwam een belg op vakantie tegen en ze vertelde mij dat ze geen kluis wou huren voor 20 euro per week(wie is er nu gierig) al haar kostbaarheden deed ze bij elkaar in beatycase en die deed ze op slot zodat je er niet in kon.(onder je arm en weg er mee) wie is er nu dom
Nou waar ik de belgen dan wel eens gierig in vind en ik verbaas me er echt over! In belgië moet je voor ieder belachelijk zakje betalen. Een zakje bij de kv kost al 5 cent meen ik zo'n dun klein zakje. Maar om nu bij kwantum een grote zak voor 10 cent te kopen neeeeeeee dan draag ik het wel?!?!?! En in be moet je overal de zakjes betalen. ongelooflijk!
Ik denk niet dat NL'ers gieriger zijn dan andere nationaliteiten. Maar ik denk ook niet dat Belgen dommer zijn.
Ik weet het niet, de enige Belgen die ik regelmatig zie zijn de Pfaffs, en die komen niet bijster intelligent over
Daar moet ik je helaas volledig gelijk in geven. Brrr wat vind ik dat irritante mensen zeg!:x Maar ik zie elke dag Belgen (zie woonplaats) en regelmatig Nederlanders en merk qua intellect niet echt verschil.
Ik vrees dat Nederlanders een slechte reputatie hebben in het buitenland m.b.t. gierigheid, zuinigheid en gastvrijheid. Je hebt in het Engels de uitdrukking "to go DUTCH". Dat betekent dus dat je de rekening tot op de cent deelt door het aantal mensen die bij het etentje o.i.d. waren. Hoe typerend! En met fooien zijn we vaak ook verschrikkelijk gierig, ik zit echt met gekromde tenen aan tafel met mijn Nederlandse vriendinnen. Allemaal meiden die minimaal 3x modaal verdienen en dan op een rekening van bvb. Eur 300,- maar Eur 3,- fooi willen achterlaten. Ik betaal dan, mits de service echt goed was, uit eigen zak een flinke fooi want vind dat niet kunnen. Met buitenlandse vriendinnen heb ik dit nog nooit meegemaakt! Dan betalen we sowieso om de beurt het hele etentje EN een goede fooi! En mij maakt het dan eerlijk gezegd echt niet uit of ik gemiddeld meer of minder heb gegeten/gedronken dan de rest van het gezelschap. Oh en dan die zuinigheid. Als je hier in NL bvb een stuk taart besteld bij de koffie krijg je zo'n klein puntje dat je er amper een holle kies mee kunt vullen. Ga ik even de grens over naar bvb Duitsland dan krijg ik tenminste een fatsoenlijk stuk. Mijn man en ik moeten hier zó om lachen die kleine porties hier in NL. En geld uitlenen zijn de Hollanders ook niet echt dol op volgens mij. Mijn hubby had vlak na zijn studie wat geld nodig door omstandigheden en had in zijn Nederlandse vriendenkring rondgevraagd of hij iets zou kunnen lenen. Iedereen kwam met een of andere rot smoes waarom ze "net nu even krap zaten". Hij belt tenslotte ten einde raad een goede vriend in de VS die hem dezelfde dag nog het gehele saldo van zijn spaarrekening had overgemaakt. En deze lieverd heeft er nooit meer met een woord over gerept, dat is nou klasse! Nou ja, zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen. Wil overigens niet alle Nederlanders over één kam scheren maar door de bank genomen ben ik van mening dat je wel kan spreken over de "gierige Hollander".
ik ben zelf turks en mijn man nederlands, maar ik vind absoluut niet dat onze nederlandse familieleden gierig zijn. Super gastvrij en altijd behulpzaam en je kunt altijd mee eten. Wel valt me op dat mensen in noord-zuid holland, utrecht die kanten gieriger zijn dan limburgers en brabanders, maar das mijn ervaring. Ik heb ook familie in Leiden en Katwijk aan Zee, daar zijn de mensen toch van het 1 koekje bij de koffie. Maar ik denk dat onze generatie toch wel minder gierig is als vroeger. verder kan iedereen altijd bij ons mee eten, wie het ook is en hoe laat iemand ook komt. Vaak zat eten mensen met ons mee of vriendjes van mijn zoon eten mee. Geen probleem, kook sowieso altijd voor een heel leger.