Ik geef je ook groot gelijk in deze situatie hoor, zou ik ook zo voelen.. Maar ik bedoel meer dat het hier gewoon kan. Je wordt niet als raar beschouwd als je alleen je eigen gedeelte van de rekening betaalt. Overigens wat ik wel echt gierig en asociaal vind zijn van die 'vrienden' die willen stappen en zat worden over iemand anders zn rug en vervolgens de volgende keer elke cent dat ze aan je uitgeven weer terugwillen (bijv benzinegeld of 0,50 voor de jas). Heb echt zoooo vaak meegemaakt, BAH Maar dit heeft totaal niks met nationaliteit te maken, je komt het overal tegen!
Ik ben helemaal niet buitenlands hoor Ik vind heel veel zaken van de Turkse cultuur (die mijn man heeft) ook rete-irritant (oa het eeuwig maar blijven aanbieden van eten wanneer je op bezoek bent, vind dat ook weer niks.. nee is nee ) alleen hou ik er niet van dat er bijna altijd gesproken word over criminaliteit in de desbetreffende topics.. en dat vind ik niet nodig.
Volgens mij loopt deze topic echt niet zo hoor. De vraag is gesteld door een Belg. Vervolgens is 3 pagina's lang geroepen dat Belgen 'dom' zijn. Heb nergens gelezen dat iemand het discriminerend vond
al werd het topic geopend door een afrikaansrussichmarokkaansturks dwergje, dat boeit me niet. En dat is niet geroepen, er is gezegd: er wordt vaak gezegd DAT belgen dom zijn. Net als dat er vaak wordt gezegd DAT Nederlanders gierig zijn. vervolgens gaan mensen een paar pages terug lopen zeggen: jaaa echt typisch nederlands, echt verschrikkelijk bah bah bah Maar als dát over een andere cultuur zou gaan zouden daar gelijk woordengevechten over ontstaan omdat het dan discriminerend is, en dat viel me gewoon op
Wauw, misschien lukt het zowaar een discussie hier te voeren zonder dat er een slotje opkomt......gaat heel netjes tot dusver.
Ik snap wat je bedoelt inderdaad Dat vond ik toen ook zo met die reclame van celebrations, met aliB waar word gezegd (omdat iemand gierig is) Nederlander! hmm.. ja zou je eens zo'n spotje over een andere cultuur moeten doen, dan was ie na een dag al van de tv.
Hoezo typisch Nederlands?! Dat heeft toch gewoon met de persoonlijkheid van de gastheer/gastvrouw te maken?! Mijn moeder zal ALTIJD eten maken als er iemand binnenkomt, er is altijd wel wat in de vriezer... toen ik op mezelf woonde deed ik dit dus absoluut niet! Waar dit ook absoluut niet gedaan werd was bij mijn ex vriend, marokkaanse mensen. Hun zijn zeer gastvrij daar niet van, maar etenstijd is etenstijd en eten ze met het gezin klaar. Daar is toch helemaal niks mis mee? Ik vind ook dat mensen niet rond etenstijd aan te hoeven komen kakken MET DE BEDOELING onverwachts mee te eten... ik hou daar ook helemáál niet van!
Ja, het is heel jammer dat bepaalde bevolkingsgroepen in NL zich zo snel gediscrimineerd en aangevallen voelen. Dan kan je ook geen discussie of gesprek meer voeren over bepaalde onderwerpen omdat ze gelijk in de verdediging schieten. Sorry...off topic
ik zal waarschijnlijk ook wel onder die nl buitenlanders vallen, maar afkraken heb ik niet gedaan, nog sterker heb ook wel aparte dingen gezien bij mijn en mijn man's "landgenoten" dat ze met naar de markt gaan wachten tot 16 uur omdat ze dan alles goedkoper kunnen krijgen, en dat ze het zelfs dan nog in hun hoofd halen om te gaan lopen afdingen op twee tomaten....dat zou ik ook never nooit doen, ook te trots voor! ik kom gewoon van beide werelden en zie verschillen en heb dat vermeld, maar ik kan me aan beiden aanpassen dus maak er verder geen issue van
Ik las dit topic en moest toen denken aan de honger die ik heb gehad omdat we een tijd geleden een vriend hadden die altijd rond etenstijd kwam aanzetten. Hij mocht altijd mee eten maar ik maakte standaard net genoeg voor ons tweeën (ik ben een aardappel telster ). En dan stond ik altijd minstens de helft van mijn eten af aan onze gast. Dus het einde van het verhaal was dat manlief en die vriend een volle buik hadden en ik verrekte van de honger. En iets anders pakken was ook niet altijd een optie want we hadden niet altijd wat in huis.
Devy dat zou ik dus echt niet doen hé ! Ik zou dan gewoon netjes zeggen dat je precies genoeg hebt voor 2, maar dat hij evt. een gebakken eitje ofzo mag hebben
Ik ben nog druk aan het bijlezen maar wilde je hierbij graag uitnodigen voor een bbq bij ons thuis; zalmspiezen, kipspiezen, entrecotes, hamburgers, verse vis, gepofte aardappels, zelfgemaakte salades.....stokbrood natuurlijk, sausjes etc etc etc etc. Ik vind boven staand verhaal erg generaliserend, kom maar eens hier in het WESTEN aanschuiven bij de BBQ hoor . Hier echt niet alleen hamburgers, kom nou.... Ok, nu ga ik weer verder lezen.
hier ook. Zalm, salades, zelfgemaakte kruidenboter, spiezen, ossenhaasjes, aardappeltjes, hmmmmm ben ook altijd uuuuuuuuuren aan het bbqen _o-
Ohja, ossehaasjes, varkenshaasjes trouwens ook (die zijn nu in de aanbieding bij de AH, zuinig he van mij haha), bij mij mag ook altijd iedereen aanschuiven, het enige wat ik wel wil weten is hoeveel mensen er ONGEVEER komen, ik vind het rot als mensen bij mij weggaan en nog ff naar de Mac rijden omdat ze nog honger hebben.....
aanbieding? ik heb gisteren de volle pond betaald, nou maandag terugbrengen dan maar, zitten er nog 3 in.
Gadverdamme wat heb ik nou zin in een BBQ! Mijn vader, ook opgegroeid in NL, maakt ook altijd veeeeeel te veel, en echt niet alleen maar hamburgers!