Geen inlegkruisjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chocoladekoekje, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik hoorde laatst dat je tijdens de zwangerschap beter geen inlegkruisjes kan gebruiken in verband met schimmelinfecties en blaasontsteking. Maar hoe doen jullie dat dan? Vieze slips zijn toch ook niet hygiënisch?

Ik heb nu in zwanger ben zoveel afscheiding, dat ik zonder inlegkruisjes toch echt wel een keer of 5 een schone slip aan moet trekken, omdat deze doorweekt is. En dat gaat dan ook ruiken natuurlijk (lijkt mij!). Bovendien is het een beetje lastig op school of werk om een schone slip aan te trekken (en heb ik geen zin om om de dag te moeten wassen!) en een inlegkruisje kan je zo bij ieder toiletbezoek even verschonen.

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Tja, het is een beetje kiezen uit twee kwaden. Zelf ga ik gewoon vaker naar het toilet en wissel vaker ondergoed, maar 5 keer per dag is wel heel veel om ondergoed te wisselen.
    En je hoeft natuurlijk niet meteen een schimmel te krijgen, maar je bent er wel vatbaarder voor tijdens je zwangerschap. Misschien de boel snachts een beetje laten luchten als compensatie voor de broeiende inlegkruisjes overdag?;)

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Dank je wel voor je reactie! Heb afgelopen nacht geprobeerd om zonder ondergoed te slapen, maar ook dan heb ik veel afscheiding en gaat het ruiken. Vond het heel vies in bed, vanmorgen meteen schoon beddengoed uit de kast gehaald, dus ga het niet snel nog eens doen denk ik ;)

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik kan me geen leven zonder inlegkruisjes voorstellen.:) Zelfs wanneer ik niet zwanger ben, gebruik ik ze dagelijks. ik vind het hygiënisch. Ik heb altijd best veel last van afscheiding (ook als ik niet zwanger ben). wanneer ik ze niet gebruik kan ik me idd ook wel 5 keer verschonen met schone slipjes...ik begin daar écht niet aan! Inlegkruisjes kun je makkelijk en snel verschonen. Tja, het is de natuur en je doet er (helaas) niets aan!! ;)

5. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    ik gebruikte ze bij de 1e zwangerschap elkedag, en nu weer..
    en ik verschoon ze gewoon bij elk toilet bezoek.. en vochtige doekjes maak ik bij elk toilet bezoek mijn muts schoon hihihihi

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik merkte dat ik een branderig gevoel kreeg van de inlegkruisjes hoe vaak ik ze ook verschoonde.
    Dat komt omdat er geen lucht bij kan.
    Dus idd wat vaker de slipjes vervangen.
    Daar kan tenminste lucht bij.

7. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik draag ze elke dag en maak elke keer als ik na de wc moet mijn doos schoon met vochtige doekjes en natuurlijk voorschoon ik de inlegkruisjes:p

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Misschien voor snachts van die vreselijk oncharmante badstoffen slips aanschaffen? Ik weet niet eens waar ze die nog hebben, maar die zijn in ieder geval van katoen, dus is fijner voor de huid en absorberen ook beter dan een dun slipje....
    Snap ook dat je beddengoed verschonen geen dagelijkse bezigheid is en dan voel je je smorgens ook een beetje onfris...

9. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik gebruik ook gewoon inlegkruisjes ook al word het afgeraden, heb geen zin om 5 keer per dag een schone onderbroek aan te trekken. en wat nou als je niet thuis bent? zit je dan met een vieze nattige onderbroek:p

10. fafa

fafa Niet meer actief

ik weet niet hoe erg het bij jou is... maar bij mij loopt het er af en toe ook in golfjes uit... tsja, dan is je string even doorweekt. Droogt bij mij altijd weer vrij snel (en geur-arm) op.
    So? Dat vind ik deel van het vrouw zijn. Ben allang blij dat ik (ook als niet zwangere) geen droge doos heb :D

Als je je er echt ongelukkig onder voelt moet je er wat aan doen (met inlegkruisjes), maar misschien kun je er ook "trots" op zijn dat je lichaam zo fantastisch je kleintje beschermt, door alle eventuele aanvallende bacteriën weg te "spoelen".

We moeten misschien wat minder vies zijn van onze eigen lijven, maar onze lichaamsfuncties omarmen! :D

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Tsja, ik hou echt niet van synthetische inlegkruisjes, ik gebruik alleen katoenen inlegkruisjes maar die blijven niet in elke onderbroek goed zitten, dus die draag ik niet dagelijks. Als ik nl een rok aan heb zonder panties of legging eronder dan verschuift mn katoenen inlegkruisje wel wat, dan draag ik er geen. Ik doe zowizo 2x per dag een schoon slipje aan, soms vaker, dat vind ik frisser als zo'n vies plak papiertje in mn broek. Ik ben zeer vatbaar voor schimmels, heb er nu voor de 3e keer sinds ik zwanger ben weer 1 te pakken.

Maar het is idd kiezen uit 2 kwaden. Inlegkruisjes, synthetisch ondergoed, synthetische strakke broeken, allemaal niet zo goed voor je millieu. En toch heb ik met katoenen ondergoed en een rok ook regelmatig een schimmel te pakken...

12. theeleut1

theeleut1 Actief lid

1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier regelmatig last van schimmelinfectis. Daarom is het idd beter het niet te dragen maar ook ik kan niet zonder.
    Regelmatig verschonen, geen zeep gebruiken en weinig suiker. Kan een schimmelinfectie voorkomen.
    succes

13. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik gebruik ook geen inlegkruisjes kan er niet tegen...wissel gewoon wat vaker van ondergoed...en belangrijk is, draag katoenen ondergoed!

14. Linny79

Linny79 Lid

6 mrt 2010
    24
    0
    0
    Je kan ook tena lady's gebruiken. Die heb je ook in dunne varianten en daar zit geen plastic in zoals een gewoon inlegkruisje, dus ademt. Ik gebruik ze ook en vind het ideaal. Want idd zonder voel ik mezelf echt vies.

15. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik gebruik ze al jáááren dag en nacht. ben ze gaan gebruiken sinds ik ongi werd. En heb nog nooit last van schimmelinfecties gehad.

Als ik het zo lees gebruiken jullie ze alleen tijdens de zwangerschap (of zelfs helemaal niet), Maar hebben jullie, voor degene die nooit inlegkruisjes gebruiken, dan nooit of bijna geen last van afscheiding??? Ik zie het echt niet zitten om een aantal keren per dag mijn ondergoed te moeten verschonen, ben ook veel weg. En zou me heel onzeker voelen als ik nat aan zou voelen... gaat dan denk ik ook eerder ruiken. Ben jaloers op degene die zonder kunnen!

16. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik gebruik ze nu ook dagelijks. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ze ook dagelijks gebruikt en nergens last van gehad! Ook tot nu toe heb ik geen klachtjes door het gebruik van inlegkruisjes. Maar ik denk dat het heel persoonlijk is. De één reageert er wel op en de ander heeft nergens last van. Zolang je nergens last van hebt, mag je ze gewoon dagelijks gebruiken!

17. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Ik gebruik ze altijd zwanger of niet, zou echt niet zonder kunnen, heb overigens nooit last van infecties gelukkig!

18. Sijke

Sijke Bekend lid

ik gebruik ze wel, heb bij mijn eerste zwangerschap 1x een schimmelinfectie gehad, die was ook snel weer weg. Daarna nooit meer.
    Ik vind het wel een verschil wat voor inlegkruisje. Ik gebruik nu een hele goedkope variant die ook weinig/geen plastic heeft en wel goed absorbeert. Tsja, als ik niet zwanger ben draag ik ze ook vrijwel altijd.
    's nachts dan juist weer zonder, gewoon alleen een pyamabroek, die moet wel wat vaker in de was dan normaal, maar dat vind ik geen ramp.

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier dus ook gwoonde goedkoopste inlegkruisjes.. daarr zit niet zoveel plastic in..als ik dat niet doe zijn mijn onderbroek en broek/legging kledder een keer of 4 per dag.. leuk in een grijze broek.. nee die lichaamsfunctie omarm ik niet..
    Snap wel dat het moet maar ga niet met een natte plek in mijn broek lopen..
    en zo veel wassen is ook niet mijn hobby..
    Geen last van schimmelinfecties trouwens

oja ik slaap wel altijd naakt.. zolang ik lig valt het hier wel mee..

20. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Ik heb ook gewoon inlegkruisjes gebruikt! Gewoon vaak verschonen, niks aan het handje:D

Deel Deze Pagina