wat een geheugen hebben ze nu al!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetlakecity, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik verbaas me wel eens wat een geheugen me muppie van 19 mnd al heeft.
    Gisteravond heeft haar tante een verhaaltje voor het slapen voorgelezen. De volgende ochtend werd ze wakker en ze kon met het beetje vocabulaire wat ze heeft mij vertellen hoe het verhaal ging doordat ze het boek wilde hebben na het slapen op het aankleedkussen :$ Het was er 1 van woezel en pip en echt die lees ik haast nooit voor want we hebben er 3 in totaal.

Hebben jullie dat ook?
    Ik ben benieuwd naar leuke verhalen waarover je je verbaast.

2. tulip

tulip Niet meer actief

Hier ook 1 van een aantal maanden geleden, ze was toen 1 1/2. De dochter van mn vriendin werd 1. Die had op haar lijstje op internet een nijntje serviesje staan, ik wilde dat zo graag geven, dat ik het meteen afgestreept heb en gekocht. Een week of 3 voor die verjaardag dus. Mijn dochter was daarbij, ze heeft hem zelf ook dus toen ze het in de winkel zag riep ze meteen: roerie roerie (roeren) In de winkel hebben ze het ingepakt. Al die tijd stond het ingepakt in een hoekje van de keuken. Op de middag van de verjaardag pakte ik het tevoorschijn en riep ze meteen: roerie roerie:$

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik was vanmiddag met Julie in de speeltuin waar we al een paar weken niet meer geweest waren, langs het spoor. Als we daar waren, zwaaide ik altijd met haar naar de trein als er een voorbij kwam, en zei: kijk, daar is de trein met allemaa mensen erin blaba :).

Vanmiddag hoort ze het ting-ting van de spoorovergang, ze zegt TEI! en gaat heel hard staan zwaaien (er was nog geen trein te zien haha!) Geweldig, ik stond even paf!

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    ik verbaaxs me ook elke dag weer.
    Valerie weet al een paar maanden precies waar we rijden in de auto.
    Bij het kdv, vlakbij oma, vlakbij huis, bij de speeltuin, bij de albert heijn, werk van oma....ze herkend de buurten gewoon!

ze gaat sinds een paar weken naar het kdv, maar ze verteld precies wat ze heeft gedaan : speluh, broodje ete met smeelklaas, tekening gemaakt, gekleurd, muziek, melk drinkjen.

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik winkel vaak bij Jumbo maar meestal zonder kind. Een week of 6 geleden ging mijn man eens een keer naar de Jumbo mét ons meisje en ze had een ballon gekregen. De week erop ging ik samen met haar naar Jumbo, ik zet haar in de kar, we rijden de winkel binnen, ze draait gelijk haar koppie richting kassa's, wijst naar de ballonnen en roept: DIEEEEE!!
    Stond echt vol verbazing te kijken toen!
    Wat consider beschrijft herken ik ook: rijden we richting oma, begint ze enkele straten eerder al te roepen: oooopaaaaaaa, ooooomaaaaaa!!
    En rijden we langs het kdv op een dag dat ze niet gaat, hoor ik: daaaaa mama, ita! (Anita, haar favoriete juf!). En zo gaat dat bijna dagelijks, geweldig!!

6. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochter van bijna 1 is iedere donderdag bij mijn ouders. Daar staat een box op pootjes, speelgoedjes enzo kunnen daar dus onder geschoven worden. Vorige week had Yara zelf speelgoed onder de box geschoven en er weer onder uit gehaald. Vandaag waren we op visite en ze gaat op haar buik voor de box liggen om te kijken of er nog iets onder ligt.
    Dit had ze dus volgens mij echt onthouden van donderdag.

7. adi

adi Niet meer actief

Als mijn vader op bezoek komt neemt hij mijn zoontje altijd mee, en ze hebben een vaste 'route' in huis die ze afleggen. Gaan dan allerlei dingen aanraken en en dan zingt opa enz.

Toen de kindjes ong 10 maanden waren gingen mijn ouders 3 weken op vakantie. Wij waren al bang dat de kids opa en oma zouden vergeten.
    Toen ze terugkwamen liepen mijn ouders bij ons de kamer in. Aldin werd helemaal blij toen ie opa zag, mijn vader pakte hem op. En hij draaide zich als een speer richting de schilderij in de hoek (het begin van hun 'route'), wees ernaar en riep 'diieee'

Vervolgens wist ie nog precie sin welke volgorde hij dingen moest aanraken.

8. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Leuke verhalen allemaal van die kleine knapperds.
    Ik heb ook zo een kleine knapperd hier : D

Mijn zoontje onthoud veel en snel, buiten gebeurtenissen en lokaties ook namen en woorden etc. Vanochtend kroop hij bij mij in bed toen hij wakker werd. Nadat hij de borst had gehad lag ie een beetje voor zich uit te staren naat het plafond en noemde hij de namen van mijn twee neefjes die hij toch dik een maand niet meer gezien heeft. Toen vroeg ik hoe de moeder van de jongens heet en noemde hij de juiste tante. Hij wist zelfs waar ze wonen...(plaatsnaam) en zei tenslotte dat ze lief zijn. Hij heeft ze in totaal maar 4 keer gezien en telkens een hele poos ertussen. Maar ze hebben een diepe indruk op hem gemaakt, zo schattig, ik moet mijn tante nog bellen om het te vertellen : D

9. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ik heb schijnbaar tijdens het wandelen een keer verteld aan Mischa dat de blaadjes aan de bomen hangen... Want nu er zo veel blaadjes op straat liggen wijst hij constant eerst naar de blaadjes (omlaag) en dan naar de bomen (omhoog)..!

10. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ooo wat leuk al die verhalen.
    Ongelofelijk he.
    Het zijn echt al mens mensen niet waar.

11. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Hier ook een meiske met een goed geheugen... Bij oma leest ze soms een boekje over Nijntje in het ziekenhuis, beetje au maar komt goed. Nu waren we van de week bij de huisarts en hebben een verwijzing voor de KNO-arts gekregen (worden buisjes waarschijnlijk :() dus ik zeg: "Emma, we gaan de andere dokter voor jou bellen, die van het ziekenhuis". Ik zie haar even nadenken en ze zegt: "Nijnie, au... kusss mama" :$

Of als ik een liedje aan het zingen ben en ik ben even afgeleid (of ik zing gewoon niet snel genoeg) vult ze op haar manier alle woorden aan! "je plukt er alle bloemen af en maakt het veel te... GROOT" :D

12. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik verbaas me ook elke dag weer.. Kindjes snappen echt zo veel meer dan je denkt!
    Onze meid weet ook al een aantal maanden waar we zijn als we ergens rijden. Laatste fietste ik met haar naar het kdv, en we waren nog niet in de buurt, toen ze al zei; nee, hoef niet Luna toe (Luna is een kindje van het kdv).
    Ze kent alle namen van mensen in onze familie, vrienden, kindjes van het kdv. Ze weet dan ook wie er bij wie hoort.
    We zijn van de zomer op vakantie geweest in Spanje. Ze weet ook nog precies wat we daar gedaan hebben (zee, zwembad, zon, auto slapen enz..).
    Maar het knapste (vind ik), is dat ze veel kinderliedjes (poesje mauw, klappen in de handjes..), helemaal zelf kan zingen. En het is nog goed verstaanbaar ook!

13. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Oh heerlijk die verhalen.

Hier gaat het ook heel hard ineens.
    -ze kan sinds kort al aardig wat lichaamsdelen aanwijzen
    -ze kan allemaal dieren herkennen en soms de geluiden maken
    -ze helpt ineens mee met opruimen (dat is ook nog eens handig voor mama:D)

Ze onthoudt alles heel snel en vaak na 2 keer iets gezegd te hebben, dan weet ze het alweer. ik verbaas me daar iedere keer weer over!

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij waren laatst bij mijn schoonmoeder, en mijn schoonzus was daar ook. Die had die dag zwarte laarzen aan. De volgende dag was ik weer bij mijn schoonmoeder, en mijn schoonzus was er toen niet, maar haar laarzen stonden nog onder de eettafel. Mijn zoon kwam ineens met één laars aan, en riep haar naam. Hij had dus gezien dat ze de dag ervoor die laarzen droeg, en had onthouden dat ze van haar waren. Hoezo opmerkzaam? ;)

Ongeveer een half jaar geleden is mijn vriend een keer met hem gaan spelen op het panna-veldje bij ons in het park. Dit was 1 keer, daarna zijn we niet meer op dat veldje geweest. Nu wandelde ik er laatst toevallig langs met mijn zoon, en hij wees naar dat veldje en riep: PAPA! Hij had onthouden dat hij daar een keer met papa was geweest.

Deel Deze Pagina